Cykla på Annandagen kl.10.00 från Kviberg

Skriv här om du vill organisera ett eget träningspass, tipsa om träning med andra klubbar eller berätta någon annan träning som du vill slå ett slag för.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Cykla på Annandagen kl.10.00 från Kviberg

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej

Jag kommer att träna på torsdag "Annandagen". Är det någon som vill haka på träffas vi på Kviberg kl. 10.00. Gött och få köra bort lite Julmat och andra onyttigheter som skall inmundigas under Julen. :oo:

Tänkte mig en runda på 50-60 km. Kör över Marieholmsbron vidare på Industrivägen till Bäckebol över till Lillhagen via Skälltorpsvägen ut mot Säve över Albatross golfbana. I Säve höger över bron in på Kongahällavägen mot Kungälv in höger på rakan till Mysterna "gamla Hisingen Runt". Kör vänster på toppen, igenom och ut på Kongahällavägen ner till rondellen i Kungälv över Jordfallsbron, Bohus, Surte, Alelyckan tillbaka till Kviberg.

Om jag hinner kan jag rita en karta i Runkeeper. Här är den!

http://runkeeper.com/user/claesgoran/route/2782144

Se mitt senaste inlägg nedan där har jag beskrivit extra svängen i Kungälv.

Skriv gärna på denna länk om ni kommer. Cyklar förbi Kviberg kl. 10.00 är det ingen där drar jag vidare ut på ovanstående bana.

Vädret enligt YR är uppehåll och 5-6 grader. Verkar helt OK jämfört med vädret just nu, halv storm och regn.

Ta med torr tröja och pengar ifall vi tar en finfika på Västra Gatan i Kungälv!!!!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Cykla på Annandagen kl.10.00 från Kviberg

Post by dlridings »

Jag ska också ut Annandagen. Jag ska cykla banan för Västkusten runt, fast jag får inte cykla genom tunneln vid Tjörn och över Tjörnbron på vägen, som loppet får göra.

http://ridewithgps.com/routes/3772601

Jag sticker hemifrån vid 6 tiden. Jag passerar Statoil Backedal runt 7 ifalla att någon finns där. Statoil Backedal är randonneurernas startplats för rundor som går norröver.

Åke Haraldsson hade tänkt följa med. Han har just blivit förkyld och jag har avrått att han ge sig på rundan. Det tar mer än två dagar att kurera en förklylning och anstränga man sig för tidigt, kan det komma otrevliga saker på beställning.

Jag cyklar samma håll som Västkusten runt kommer att gå, dvs medsols.

Upp till Stenungsund, östra sidan av Orust, småvägar förbi tunneln till Vindö, över bron, rakt fram vid rondellen mot Skredsvik, lite söder om Munkedal går rundan nordost över till Ellenö (förbi Dagsholms Hotel och Konferens. Söderut på 172, svänger lite ostöver vid Fagerhult, söderut på småväger, över 44 vid Väne-Ryr, sedan kommer jag ut väster om Trollhättan så småningom och tar Sverigeleden hemåt.

Daniel
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Cykla på Annandagen kl.10.00 från Kviberg

Post by fabbev »

Jag hakar på rundan med CG. kviberg kl 10.
God fortsättning alla.
FORZA LYGNARE
Fabbe
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Cykla på Annandagen kl.10.00 från Kviberg

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej

Ritade en bana som blir ca. 67 km men går att korta ner till 50 km genon att gå rakt över Jordfallsbron. Har lagt på en cirkel i Kungälv bakom kexfabriken efter Nodre Älv mot Ytterby, Rollsbo in till Kungälv centrum. Tar vi den längre rundan kan vi stanna på stamtisch på Västra Gatan för en fika.

http://runkeeper.com/user/claesgoran/route/2782144

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
FAbIo2
Posts: 145
Joined: 2012-09-19 11:17
Fornamn: Fabio
Efternamn: Abate

Re: Cykla på Annandagen kl.10.00 från Kviberg

Post by FAbIo2 »

Hej,
Följer med i morgon.Kviberg kl.10
Jag passar på önska er en god jul o gott nytt år.
Fabio ;-)
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Cykla på Annandagen kl.10.00 från Kviberg

Post by olof »

God morgon
Jag hänger på. Fabio, jag tar bilen bort och vill du ha skjuts så ring.
Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Cykla på Annandagen kl.10.00 från Kviberg

Post by Claes-Göran Andersson »

Det blev en fin runda idag. 6 gubbs från Kviberg 2x Fabio, Olof, Anders K., Mikael R. och undertecknad. Vi körde förlängningen i Kungälv innan fika hos Tant Rut på Västra gatan, Moodys var stängt idag.

Det blev 71 km med en extra krok över Fontinskogen i Kungälv.

För egen del blev 87.5 km, 3.45 timmar i sadeln och 613 höjdmeter. Kviberg_Kviberg var ca. 500 höjdmeter.

Nu hoppas vi på gott väder till lördag när vi kör Vällsjön Runt. OBS! Start i Sävedalen.....!!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Cykla på Annandagen kl.10.00 från Kviberg

Post by Mikeryd »

Skön runda i skönt väder i skönt sällskap!. Efter att jag lämnat er i Kungälv fick jag en bonus i form av ett extra träningspass på vägen hem när mitt bakdäck punkterade vid Agnesberg. Sprang de sista 13 km hem till Sävedalen. Så går det när man ger sig ut utan extraslang i sadelväskan. Tungt att springa i cykelskor...
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Cykla på Annandagen kl.10.00 från Kviberg

Post by dlridings »

Det blev 276 km för mig och ca 2000 höjdmeter. Nu är jag trött och det blir ingen cykling för mig till helgen.

http://ridewithgps.com/trips/2103900

Batteriet dog någon mil före mål.

Daniel
Post Reply