Cykling utomhus i morgon söndag 31 januari

Skriv här om du vill organisera ett eget träningspass, tipsa om träning med andra klubbar eller berätta någon annan träning som du vill slå ett slag för.
Post Reply
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Cykling utomhus i morgon söndag 31 januari

Post by Mikeryd »

Eftersom skidspåren i Borås, Åkulla och Ulricehamn är avlysta för tävling tänkte jag cykla en tur utomhus i solskenet, i stället. Om någon vill hänga på kör jag från Willys i Sävedalen 10.00 passerar Kviberg ca 10.10 och Preem vid Slottskogen ca 10.45, för vidare tur söderut mot Snipen, Lindome, Benareby, Mölnlycke, Landvetter och tillbaka till Sävedalen.
Mikael R.
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Cykling utomhus i morgon söndag 31 januari

Post by molsson »

Försökte cykla norrut vid 9 tiden men efter Burmabacken så var det en isgata, ringde Mikael och varnade, hoppas ni fick det bättre på er tur söderut.

Förrädiskt med tjäle i backen och tunt vattenlager ovanpå. Fick bli trainern för mig i stället. Blir promenad i solskenet så jag får sol på näsan också.

/Magnus
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Cykling utomhus i morgon söndag 31 januari

Post by Mikeryd »

Tack för varningen Magnus, Jag gick ned för backen där det var ett tjockt lager is, men sedan var det bara fläckvis på cykelbanorna med is som strax töade bort. Lite blåsigt utmed havet vid Hovås, men en skön medvind från Snipen österut.
Post Reply