Cykling 17 juli kl 08:00 från Sävedalen

Skriv här om du vill organisera ett eget träningspass, tipsa om träning med andra klubbar eller berätta någon annan träning som du vill slå ett slag för.
Post Reply
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Cykling 17 juli kl 08:00 från Sävedalen

Post by andale »

Hej!

Jag och Torleif tar en rekarrunda på tisdag för att kolla en sträckning som i alla fall jag inte känner till. Vi räknar med ca 9 mil men om det visar sig vara eländigt och vi tvingas vända så kan det bli några mil till.

Så här har vi tänkt https://ridewithgps.com/routes/28068021

Vi utgår från ordinarie startplats http://lvg.nu/index.php/component/event ... ormat=html

Häng gärna på den som vill. Tempot blir lugnt.

Kl 8 är det ja. Morgonstund har guld i mund :-D .
/Anders
User avatar
jote
Posts: 136
Joined: 2009-04-25 15:25
Fornamn: håkan
Efternamn: ternow
Location: göteborg

Re: Cykling 17 juli kl 08:00 från Sävedalen

Post by jote »

hej,

Rundan ser lovande ut! Hade gärna hängt med men jobbar tyvärr. Skriv gärna hur det gått, jag är sugen på att prova rundan själv.

/Håkan
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Cykling 17 juli kl 08:00 från Sävedalen

Post by andale »

Det blev jag och Torleif som rullade iväg. Mikael P var lite sen men gensköt oss och anslöt vid Jonsered. Vi höll oss till cykelbanor när det fanns hela vägen upp till Sjövik. Till skillnad mot i våras så hade man nu stängt alla bommar på cykelbanan mellan Gråbo och Sjövik så det blev inte riktigt samma flyt som senast. Tack vare en liten felnavigering passerade vi lanthandeln i Sjövik och passade på ta en kort fika där. Inte ofta man träffar på en livsmedelsbutik med gammaldags disk.

Trafikverkets och roadfinder.se uppgifter angående beläggning på vägen mot Ryd och sedan mot Nödinge visade sig vara korrekt. Mycket fin liten väg med bra asfalt och minimal trafik. Här och var lite branta både uppförs- och utförsbackar och däremellan fint flyt i vacker miljö. En del snabba utförskörningar med skarpa kurvor så man får tänka sig för så att man inte driver ut på fel sida. Ganska märkligt att vi lyckats undvika den vägen men det blir det ändring på. Vi kör den nu på lördag. Då under namnet Vättlefjäll runt eftersom den ordinarie rundan Långa Mysterna inte passerar Mysterna längre.

För övrigt så avslutade vi på Cederleufs med ytterligare fika och tjöt innan vi tog oss hem till soffa och Tour.
/Anders
Post Reply