GFK 2012 - Dags att dra igång

Ditt bästa cykellopp, helt enkelt
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

GFK 2012 - Dags att dra igång

Post by martin linde »

Hej alla !
Vätternrundan är avklarad, midsommar nalkas och snart är det semester för de flesta av oss.

Det är hög tid att börja tänka på vårt nästkommande paradarrangenmang - CykelCity Gran Fondo, Kungsbacka

Söndagen 26 augusti går arrangemanget av stapeln
Boka in denna helg redan nu om ni inte redan gjort det !

Som vanligt kommer ca 45 glada funktionärer att behövas, och vi hoppas givetvis att så många som möjligt kan ställa upp denna dag.
Flaggvakter, MC-förare, bilförare, sekretariat, depåservice - många poster behöver besättas.
Även under dagarna före behövs folk för banläggning, transporter, nummerlappsutlämning etc.

Med gemensamma ansträngningar skall vi se till att göra detta minst lika lyckat som förra året !

Anmäl gärna intresse via anmälningsfunktionen i kalendariet.

Förra året var vi en kärntrupp med olika huvudansvar, och det är en fördel om ni har möjlighet att ställa upp i år igen. En del av er har redan bekräftat att ni gör det - Bra !

Vi planerar ett första möte efter Midsommar.

Tackar på förhand

/Martin

OBS, DENNA TRÅD ENDAST FÖR ARRANGÖRSDISKUSSIONER
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: GFK 2012 - Dags att dra igång

Post by dlridings »

Jag ställer upp med samma uppgifter jag hade förra året. Hoppas andra gör det också. Det skulle bli så mycket lättare.

Jag lägger upp en anmälan så att Martin får telefonnummer och epostadresser utan att ni behöver skriva ut dem i klartext här.

Samtidigt finns det möjlighet att skriva en kommentar. Där kan ni skriva vilka arbetsuppgifter ni vill/kan ta.

Daniel
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: GFK 2012 - Dags att dra igång

Post by Claes-Göran Andersson »

Martin

Bokar du ett möte a.s.a.p!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: GFK 2012 - Dags att dra igång

Post by martin linde »

Tisdag 26 har vi styrelsemöte.
Såvida inte detta kan kombineras genom att lägga planeringsmötet efteråt, så föreslår jag Torsdag 28:e

Vad säger du CG ? Hur långdraget behöver styrelsemötet bli ?

/Martin
Eddy
Posts: 194
Joined: 2010-10-31 23:56
Fornamn: Eddy
Efternamn: Carlsson

Re: GFK 2012 - Dags att dra igång

Post by Eddy »

Hej!
jag är med. jobbar gärna i sekretariatet.
köksgörat får ngn. annan ta i år. Gör gärna ngt. annat i stället. flagvakt,depå etc..

/Eddy
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit..."
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: GFK 2012 - Dags att dra igång

Post by olof »

Martin

Vi drar snabbt igenom styrelsemötet för GF träffen samma dag anser jag.

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: GFK 2012 - Dags att dra igång

Post by dlridings »

Det som jag har behov av i anmälningssystem är lite text.

1) text för varje lopp, glada, uppmanande texter.

2) Ett dokument (text) som går ut till alla som anmäler sig (i bekräftelsen). Där kan det stå viktig information som är "bra att ha": var sekretariatet ligger, länkar till kartor, matsalar, dusch, ... praktisk information.

3) Jag föreslår att vi väntar bara en begränsad tid på inbetalning. Annars anmäler folk sig utan att komma. Vi hade över 100 stycken "no show" förra året och vi hade beställt chips, nummerlappar, osv till alla. Det blir en kostnadsfråga. Det kan stå sådan information (om tidsfristen) också. Bara ett förslag.

Jag pratade med Mikael Virtanen på ett av våra möten (VR-mötet i november?) och han var villig att hjälpa till med texterna, men han behöver information.

Undertiden försöker jag lista ut hur många efteranmälningar vi fick i proportion till föranmälningarna. Vi beställde lite för många chips förra året. Många var pga "no show".
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: GFK 2012 - Dags att dra igång

Post by martin linde »

Bra synpunkter Daniel
Har diskuterat med CG och vi tar styrelsemötet snabbt och effektivt. Sedan startar vi planeringsmötet 19:00

Kan du ändra tiden i kalendariet ?

Mvh Martin
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: GFK 2012 - Dags att dra igång

Post by martin linde »

Hej alla !

Vi har fn ca 25 anmälda funktionärer.
Vi behöver således minst 20 till !

Tacksam om ni anmäler er i tid - det underlättar planeringen.
Skriv gärna en rad på detta forum.

Mvh Martin
cali1001

Re: GFK 2012 - Dags att dra igång

Post by cali1001 »

Hej!
Vet inte om jag är snurrig men var anmäler man sig om man vill vara funktionär på granfondo?
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: GFK 2012 - Dags att dra igång

Post by martin linde »

Hej

Inför första mötet hade vi en anmälningsfuntion, men eftersom tiden för det har passerat finns den inte kvar.
Men det går bra att ge sig tillkänna här på forumet också.

Danei kanske vet något smart sätt att återskapa anmälningsfunktionen för funktionär, men risken är att folk kommer att försöka anmäla sig till loppet där...

/Martin
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: GFK 2012 - Dags att dra igång

Post by dlridings »

Ber om ursäkt, Martin. Jag missade detta.

Jag kan ta fram listan över alla som anmälde sig första gången. Det gör jag imorgon.

Men det var, som du har påpekat, fortfarande behov för lika många till.

Jag kan skapa en anmälan som bara heter "Funktionär". Då borde vi slippa förvirring.

Ni kan anmäla er här

Daniel
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: GFK 2012 - Dags att dra igång

Post by martin linde »

Hej

Utmärkt om ni kan anmäla er i kalendariet under "funktionär" den 26 aug.

Har även utlyst ett funktionärsmöte Tisdagen den 21 aug.
Hoppas så månha som möjligt kan deltaga.

Mvh Martin
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: GFK 2012 - Dags att dra igång

Post by Claes-Göran Andersson »

Till alla medlemmar!!!

Det är fortfarande för få funktionärer anmälda till Gran Fondo 26/8. Vi behöver vara minimum 40 helst många fler. Vi håller på med regelverk för subgrupper 2013 några av de exiterande reglerna kommer att karvas i sten, att vara med på våra event och hjälpa till och att ställa upp som passledare alternativt hjälpryttare är två krav av flera.

Det är angeläget att NI anmäler er som funktionär så att vi kan bibehålla den höga nivå vi vill ha på vår egen tävling.

Vänta inte gör det NU! Använd länken i kalendarium.

//CG
Ordförande Lygnens Venner
"He is able who thinks he is able!"
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: GFK 2012 - Dags att dra igång

Post by dlridings »

Kom igen nu! Jag har haft hand om anmälningarna och det hade jag förra året också. Hittills har vi fler i år än vad vi hade vid samma tidpunkt förra året. Det här med Gran Fondo är en bra grej.

På måndag kommer nummerlapparna. Då behöver man några stycken som matchar chip-nr mot nummerlappen (ingen konst, det är samma nummer, löpande från 1 - 500) och stoppa in dem i kuvert.

Sedan på fredag och lördag ska kuverten delas ut på CykelCity och efteranmälningar ska tas emot.

Tyvärr (lyckligtvis?) arbetar jag i Trondheim nästa vecka. Klaffar tågförbindelser i Oslo (jag har 17 minuter mellan nattåget från Trondheim till morgontåget till Göteborg) kan jag vara på plats på CykelCity på fredag, men jag vågar inte lova något. Det handlar om kl. 16 till 18, om jag minns rätt.

Jag kan ta passet på CykelCity kl. 10 - 13 på lördag, men man ska helst vara två.

På söndag, dagen för loppet, behöver vi två par som hjälper i sekretariatet: två som lämnar ut kuvert till föranmälda och två som tar emot efteranmälningar. Förra året var det ca 175 efteranmälningar, så det blir en del.

Jag kommer att sitta vid datorn och skriva in alla efteranmälningar i en fil som ska lämnas över till EMIT (tidtagning).

Mer kommer jag inte ihåg just nu ...

Flaggvakter (hoppas Lars-Inge hoppar in här och börjar sporra folk ... det är väl han som är chef för säkerheten = flaggvakter, bland annat).

Daniel
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: GFK 2012 - Dags att dra igång

Post by isb68 »

Hej!
Jag har anmält mitt intresse av att få vara på Cykelcity i år igen.
Kan vara där både fredag och lördag.

/Örjan
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: GFK 2012 - Dags att dra igång

Post by martin linde »

Bra Örjan.

Själv börjar jag jobba igen på Måndag och hoppas ha kopierat upp PM att bifoga nummerlapparna till dess.

Föreslår att några av oss förbrereder startkuverten efter vårt möte på Tisdag.

Men som sagt - fler funktionärer behövs !

Mvh Martin
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: GFK 2012 - Dags att dra igång

Post by molsson »

Kan hjälpa till på tisdag efter mötet med startkuverten, även onsdag kväll om det blir nödvändigt.

/Magnus
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: GFK 2012 - Dags att dra igång

Post by fabbev »

Nu får jag krypa till korset.
Har haft och har lite svårt att planera kommande vecka och helg. Därför har jag inte anmält mig som funktionär i år. Men läget är följande. Jag kan hjälpa till under veckan med diverse sysslor vid olika tidpunkter. Vad gäller helgen vet jag först i början av veckan hur det blir. Ber att få återkomma så fort jag vet bättre. Så ge mig något uppdrag under veckan så länge för mitt samvetes skull.
FORZA LYGNARE
Fabbe
User avatar
Anders.Eriksson
Posts: 67
Joined: 2010-09-13 18:59
Fornamn: Anders
Efternamn: Eriksson

Re: GFK 2012 - Dags att dra igång

Post by Anders.Eriksson »

Hej jag kan inte komma på mötet på tisdag, men har tänkt träna på onsdag, så om Peter kan kolla upp vad jag ska hjälpa till med, och instruera mig.
Jag kan även ta ett 2 timmars pass på cykelcity fredag eller lördag
Med vänlig hälsning,
Anders
Post Reply