VR 2017 Sub 8.15

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Post Reply
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

VR 2017 Sub 8.15

Post by mikebike »

Startar härmed den officiella Sub 8.15 tråden för VR 2017

Hej alla glada cyklister!

Då vill jag som en av ledarna i vår Sub 8.15(!) satsning för VR 2017, säga välkommen till Er som redan uttryckt intresse för detta tidsmål och till alla Er andra som kanske ännu inte bestämt Er.
Varför Sub 8.15(!) och inte Sub 8a?
Främsta skälet till detta beslut av oss som har tagit på oss att rodda det hela, är att vi inte blev tilldelade en starttid på Lördagen från 12,00 som vi hade önskat.
Vi kommer som ni redan kanske har läst däremot att få starta kl 06.26, dvs på en av de senare "vanliga" starttiderna,
detta gör att vi kommer att cykla om en hel del cyklister under resan och särskilt under de sista milen kommer det att vara många cyklister med helt andra tidsmål på vägarna.
En kvart kan tyckas vara litet i sammanhanget men varje kvart i det här fartspektrat ökar också riskerna avsevärt.
Så för att ge oss alla en säkrare och trevlig resa har vi tagit detta beslut.
Skäl nummer 2;
Vi tror att denna sänkning av tidsmålet eventuellt kan göra att vi attraherar fler som var med i Sub 9e förra året. Eller andra också för den delen. Klivet från 8.40 till under 8:a timmar kan upplevas alltför stort.

I nuläget är vi ca 15 personer inkl undertecknad och Magnus Börjesson som har skrivet på den här tråden, (som väl får döpas om till Sub 8.15(!)) att de är intresserade.
Vi behöver för att den här satsningen skall gå i lås vara minst 10 - 15 man till, Herrar eller damer som har en ambition och förutsättningar att cykla i den här farten som ändå är förhållandevis snabb.
Så vi hoppas nu på att fler tar vara på det här fina tillfället att höja ribban lite högre än förra årets Sub 9 och vara med på en kul och stimulerande resa mot detta mål.
Hur går vi då nu vidare?
OBS!! Följ nedanstående tillvägagångssätt som redan beskrivits av Herr Ordförande Hans T på en annan tråd.
Kl 06:26 (40 startplatser)
Intresse för deltagande i denna grupp ger ni genom kontakt med Magnus Börjesson ([email protected]) fram till 8/10 och från 9/10 genom kontakt med Mikael Jansson ([email protected]).
Dessa har anmälningskoder som delas ut när ni är överens om tidsmålet och individens träningsambitioner och cykelerfarenhet passar för säkert genomförande.
OBS, OBS, OBS; Notera att Anmälningslänken är öppen endast till 27/10(!)
I alla startgrupper gäller att de är tillgängliga endast om man är medlem i Lygnens Venner 2016 (=ange medlemsnummer vid anmälan) och 2017 (=vid VR). Vid Vätternrundan visar vi upp oss i klubbens kläder.

Glada hälsningar från oss som på olika sätt kommer att leda satsningen mot Sub 8.15 på VR 2017
Mikael Jansson, Magnus Börjesson och Stefan Troede
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: VR 2017 Sub 8.15

Post by mikebike »

Hej och godafton!

Gör här en uppdatering på Er som anmält intresse för Sub-satsningen på VR 2017 med tidsmål runt 8:a

Thomas Österström
Mikael Pettersson
Bengt Sköld
Göran Bergström
Giuseppe de Feola
Sven Ohde
Mats Håkansson
Johan Gustafsson
Martin Blohm
Peder Blohm Hobik
Erik Börjesson + Icke namngiven vän
Stefan Troede
Mikael Jansson
Magnus Börjeson
Magnus Orrebrant

I skrivande stund har endast 6 gubbs av oss anmält intresse för att få anmälningskoderna till vår Sub 8:15 grupp. :shock:

Vi bör så snart som möjligt få respons från Er övriga, helst inom 10-12 dagar, så att vi kan lämna tillbaka platser om intresset är allt för ljummet!
Dessutom saknar vi minst 10 gubbar eller damer för att det här skall bli praktiskt genomförbart!
Jag vet ju att det från förra årets Sub 9.e gäng, fanns ett flertal gubbar som fixar detta med rätt träning.

Vi hoppas på att de som redan visat intresse passar på att göra slag i saken och meddelar sig till Magnus B,
och att vi andra samtidigt kollar runt lite med lämpliga cykelkamrater som kanske kan ansluta sig.
Mikael, Magnus och Stefan 8-)
magnusb
Posts: 5
Joined: 2011-06-06 19:45
Fornamn: magnus
Efternamn: börjesson

Re: VR 2017 Sub 8.15

Post by magnusb »

Hej alla sub 8.15-cyklister!

Jag undrar om det finns intresse av att köra ett sub 8.15 pass alltså 36 - 37 i snitt? Självklart är det väderberoende och hur många som vill hänga på men vår ambition är att hålla sub 8.15-fart. Passet är den 22 oktober kl10 och förslagsvis start i Lindome. Anmäl er!

Ni som inte anmält er till mig om koderna så är det hög tid att göra det nu. Fundera inte utan gör det! Ni kommer att ångra er om ni inte har anmält er när vi andra står på startlinjen.

Kom gärna med förslag om tid och plats om uppstartsmöte.
Borat
Posts: 93
Joined: 2011-06-20 09:46
Fornamn: Martin
Efternamn: Blohm

Re: VR 2017 Sub 8.15

Post by Borat »

Hej!

Betald och klar, nu är det bara jobbet fram till juni 2017 kvar :-)
Kan inte den 22 oktober är bortrest då, vad det gäller tid och plats för möte så anpassar jag mig till er i Gbg.

//Martin
Stefan Troede
Posts: 63
Joined: 2015-01-21 10:22
Fornamn: Stefan
Efternamn: Olofson

Re: VR 2017 Sub 8.15

Post by Stefan Troede »

Jag är gärna med den 22:e och kör i VR tempo
/Stefan
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: VR 2017 Sub 8.15

Post by Sköld »

Betald och klar.
En egenskap jag såvitt jag kan se endast delar med 2 ( :shock: ) kollegor till i gruppen.

Ska vi få ihop det här är det nog dags att vi tar tag i det (även om jag måste erkänna att jag tappade lite energi när jag insåg att jag skulle köra sub-8:15, vilket är hopplöst att uttala , och dessutom ser sämre ut på CV:t :lol: )
Men Vättern är Vättern , och jag är inte klar med denna övning ännu...
Vi tre får väl köra ett trio-tempo å länge det håller i värsta fall, vi lär ju kunna ta oss under 9 , men det skulle allvarligt talat vara kul om vi verkligen blev ett gäng , och tryckte oss ner mot/under 8,...förlåt 8:15.
Så kom igen Knuff , knuff!

Jobbar 22/10.
Ha det gott
/Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: VR 2017 Sub 8.15

Post by mikebike »

Kul att höra att vi är några halvtaggade gubbar då som är på Sub 8.15 tåget då på VR 2017.

Dock ställer vi in 22/10 pga av för få anmälda!!!

Ett mycket trevligt alternativ denna dag är klubbens ordinarie runda Fjärås Bräcka!

Vi ses kanske där och då.

mikebike :oo:
GoranB
Posts: 27
Joined: 2015-10-14 08:00
Fornamn: Göran
Efternamn: Bergström

Re: VR 2017 Sub 8.15

Post by GoranB »

Betald och klar!
Håller med Bengt - vi måste komma igång.
Magnus frågade efter förslag på uppstartsmöte. Vi kan vara "hos mig" på Sahlgrenska.
Jag har bokat lokal den 25/10, kl 18.00. Kaffe och bulle utlovas.

Passar denna tid?

HH, Göran
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: VR 2017 Sub 8.15

Post by Sköld »

Heltaggad gubbe här!
25/10 passar perfekt !
Mvh!
Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
thoost60
Posts: 68
Joined: 2015-09-08 10:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Österström

Re: VR 2017 Sub 8.15

Post by thoost60 »

Kommer självklart på uppstartsmötet \:D/ \:D/
Nu kör vi!
/Thomas Ö
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: VR 2017 Sub 8.15

Post by mikebike »

Hej, tack för bra initiativ!
Låter utmärkt.
Detta kör vi på och hoppas att även Magnus B och Stefan T kan vara med.
mikebike
Bibendum70
Posts: 196
Joined: 2010-06-02 11:42
Fornamn: Peder
Efternamn: Blohm Hobik

Re: VR 2017 Sub 8.15

Post by Bibendum70 »

Hej på er.

Jag kan inte komma på detta.
Är inte hemma då.

//Peder 8-)
Stefan Troede
Posts: 63
Joined: 2015-01-21 10:22
Fornamn: Stefan
Efternamn: Olofson

Re: VR 2017 Sub 8.15

Post by Stefan Troede »

Jag är med!

Stefan
Martin Fagerberg
Posts: 3
Joined: 2016-03-27 21:40
Fornamn: Martin
Efternamn: Fagerberg

Re: VR 2017 Sub 8.15

Post by Martin Fagerberg »

Jag anmäler mitt intresse för att köra sub 8.15 grupp
/Martin Fagerberg
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: VR 2017 Sub 8.15

Post by mikebike »

Hej Martin,
Trevligt, om Du sänder ett mail till mig så kommer jag att kontakta dig för anmälningskoder mm.

mail:[email protected]
tel: 0705-841970

mikebike
magnusb
Posts: 5
Joined: 2011-06-06 19:45
Fornamn: magnus
Efternamn: börjesson

Re: VR 2017 Sub 8.15

Post by magnusb »

Hej alla sub 8.15-gubbar!

Jag kommer också på mötet.
Magnus
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: VR 2017 Sub 8.15

Post by mikebike »

Hej på Er Sub 8.15 gubbar & killar,! (Inga tjejer än så länge)

Här kommer en uppdatering på oss som gett klartecken till att medverka i Sub 8.15 på VR 2017.
Thomas Österström
Mikael Pettersson
Bengt Sköld
Göran Bergström
Giuseppe de Feola
Mats Håkansson
Johan Gustafsson
Martin Blohm
Peder Blohm Hobik
Erik Börjesson
Stefan Troede
Mikael Jansson
Magnus Börjeson
Magnus Orrebrant
Sebastian Linke
Thomas Backman
Christian Johansson
Martin Fagerberg

Detta innebär att i skrivande stund så består gruppen av 18(!) styck cyklister, alla med olika stor erfarenhet av att cykla Vättern,
Några har cyklat betydligt fortare än så här, för några så blir det en ny spännande utmaning.
Jag hoppas inte att jag missat någon.

Vi konstaterar att ytterligare någon eller några anmälde sitt intresse, men dessa har inte varit i kontakt med oss för att erhålla koderna för att kunna anmäla sig till gruppen.
Önskvärt är att vi till slut landar på ca 25-30 man. Vi är alltså några man kort i nuläget.
Jämför vi med förra årets Sub 9.e grupp så saknar vi en hel del starka cyklister som skulle fixa det här med Sub 8.15 utan några större bekymmer.

Känner du/vi några potentiella killar, gubbar eller tjejer som skulle fixa det här tidsmålet(?) hör med dom eller tipsa mig, Magnus eller Stefan.
Grejen är att vi måste ha allt klart till den 26/10....... Så tiden är kort.

Ni som redan är klara, se över era möjligheter att närvara på uppstartsmötet tisdag 25/10, Se tidigare inlägg om plats och tid.

mikebike
Bibendum70
Posts: 196
Joined: 2010-06-02 11:42
Fornamn: Peder
Efternamn: Blohm Hobik

Re: VR 2017 Sub 8.15

Post by Bibendum70 »

Go kväll!

Nu har jag anmällt mig och betalt.

Ha en trvlig kväll

//Peder 8-) \:D/
klas utbult
Posts: 28
Joined: 2014-04-02 21:19
Fornamn: klas
Efternamn: utbult

Re: VR 2017 Sub 8.15

Post by klas utbult »

Jag anmäler mitt intresse för att köra sub 8.15 grupp
Klas utbult
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: VR 2017 Sub 8.15

Post by Sköld »

Härligt Klas !
Nu börjar vi bli ett gott gäng!
Hälsningar från ett gråkallt Gävle.
/Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
Post Reply