VR 2017 starttid kl 05:08

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

VR 2017 starttid kl 05:08

Post by Hans T »

Här kan vi kommunicera med varandra om gruppen som startar kl 05:08.

Anmälningskod kan erhållas efter kontakt med Hans Törnblom ([email protected])

/Hans
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by andale »

Då har jag anmält mig till denna starttid! Skall bli spännande att se vad som finns i de depåer som jag tidigare betalat för men aldrig stannat i.
/Anders
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by Thomas Franzén »

Tittut på er mina Venner!
Som en hel del av er kanske minns så tvingades ju denna gubben att ta en time-out från både ordförandeklubban och cyklingen, öhh det var väl sommaren 2012. CG, du får korrigera mig om ditt minne är i bättre form än mitt! I vilket fall så har nu det märkliga inträffat att jag har bestämt mig för att jag inte har ont i ryggen längre. Jodå, så är det, rätt mycket sitter i huvudet. Fast två ryggoperationer på Spine Center samt två operativa ingrepp på Neurokirurgen som placerat ett inplantat i min ryggmärg för ryggmärgsstimulering har definitivt gjort sitt till. (Ryggmärgsstimulering är en teknik utvecklad i USA och går ut på att störa ut smärtsignalerna med el).

Så därför tänker jag nu ta en time-in! :shock:
Men min time-in gäller bara själva cyklandet, jag har inga ambitioner till sätt igång och styra och ställa. Det verkar ju gå alldeles utmärkt ändå.

Nåväl, jag har inte cyklat en meter på 1½ år så jag får ta en sak i sänder.
Det första jag nu gjort är att ha anmält mig till Vätternrundan 2017 i klubbens startgrupp kl. 5.08.
Jag har gett mig den på att jag ska ha min 20:de Vätternrunda! :twisted:

Så nu finns det ingen återvändo, jag måste komma igång med cyklingen, allt annat vore ju att helt skämma ut sig :mrgreen:

Kanske kommer ni att se mig i något av klubbens träningspass, men det kommer att dröja ett tag, först måste jag ju börja att få upp kondisen från noll till att som första steg orka hänga med de som cyklar till Slottsskogen med en korg på cykeln innehållande kyckling, bröd och vin. Jag behöver även trolla bort en hemsk massa kilo energireserv som fastnat på mig av någon obegriplig anledning :---)

Således, som en obetydlig man sa en gång: Tärningen är kastad (men till vem?)
Rätt som det är så ses vi på en cykelbana nära dig!

Tjing-e-ling
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by olof »

Tjena Thomas,

Vad kul att höra att du numera är ok i ryggen. Jag tar med mig korgen och du tar vinet....

Du är snabbt tillbaka.

Mvh

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by Thomas Franzén »

olof wrote:Vad kul att höra att du numera är ok i ryggen. Jag tar med mig korgen och du tar vinet....
Ha-ha-ha! Jag tar vinet och apelsinet, som det heter i en visa som kanske bara de med tillräckligt många streck (av levnadsår) på axelklaffen känner igen \:D/

Nåväl, "ok i ryggen" är mest en fråga om inställning. Jag har ont, så den är kanske inte ok egntligen, men jag har bestämt mig för att den är tillräckligt "ok". Jag har lärt mig att betrakta ryggens smärtsignaler som något "naturligt" och som jag därför inte behöver bry mig så mycket om.
Som sagt, mycket sitter i huvudet och den egna inställningen.

Tack Olof för hälsningen
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej Thomas

Gott o höra att du är på väg upp i sadeln igen! Åren går fort oavsett fest eller pest. Ta det lugnt nu när du börjar träna det är lätt att bli allt för ivrig när man på nytt kan göra saker som tidigare varit en stor del av livet. Som vi alla vet Rom byggdes inte på en dag så tålamod och envishet är en dygd. Envishet vet jag att du har så det räcker! :-D

Ha det gott så vi ses på vägarna framöver.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by Mikael Virtanen »

Härligt att höra Thomas! Blir nästan lite inspirerad att köra själv trots artrosknä (spik i foten, typ…).
Hur som helst hoppas jag vi ses snart på nån blåsig slakmota i mitten av ingenstans.
Mikael
Eddy
Posts: 194
Joined: 2010-10-31 23:56
Fornamn: Eddy
Efternamn: Carlsson

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by Eddy »

Hej !
listade de tappra 5.08 ;-) på Vätterns hemsida...

Namn klubb antal ort tid
Eddy Carlsson Lygnens Venner 11 Lindome 05:08
Anders Alexandersson Lygnens Venner 8 Öckerö 05:08
Lisa Andersson Lygnens Venner Göteborg 05:08
Tomas Andersson Lygnens Venner 1 Helsingborg 05:08
Bengt Börjesson Lygnens Venner 3 Fotö 05:08
Peter Ekwall Lygnens Venner 1 Lerum 05:08
Erica Eneqvist Lygnens Venner 0 Göteborg 05:08
Thomas Franzén Lygnens Venner 19 Göteborg 05:08
Kalle Hammarström Lygnens Venner 6 Kullavik 05:08
Nisse Hassellöf Lygnens Venner 10 Göteborg 05:08
Torbjörn Lööf Lygnens Venner 2 Göteborg 05:08
Niklas Nordell Lygnens Venner 3 Partille 05:08
Magnus Olsson Lygnens Venner 14 Göteborg 05:08
Robert Rahmn Lygnens Venner 4 Hammarö 05:08
Sussan Sandberg Lyngers Venner 0 Göteborg 05:08
Jörgen Stadler Lygnens Venner 5 Partille 05:08
Maja Tössberg Lygnens Venner 0 Göteborg 05:08
Ulf Warnefalk Lygnens Venner 10 Göteborg 05:08
Frank Wilhelmsen Lygnens Venner 3 Partille 05:08


//E
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit..."
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by olof »

Tjena

Sicket gäng. Får man hänga på? Vet inte eran plan men....

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
T.F
Posts: 200
Joined: 2012-01-03 19:00
Fornamn: Thomas
Efternamn: Forsberg

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by T.F »

Jätte s hoj att ni e så många på den turen,
MEN nu får ni ju inte sitta i nåt J-V-la tält hele dan
å frossa i mums mums så kinderna blir runda,nä
ut på autostradan å gör vågen för OSS sub 8.15 gänget när
vi passerar er..förhoppningsvis!..ni kanske tränar ihop er å
klår oss,blir först i mål! Trots mätta magar! Vi får ju endast
2 små ynka stopp å det långt från tält o middagar.
Nåväl,väl mött på VR o jättelycka till ni fina Venner!
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by olof »

Tjena

Herre jävlar, jag är på G. Tack Magnus O, det löste sig uppenbarligen. Hoppas nu på en lång och fin tur men om det blir riktigt skitväder ligger jag kvar, mindre bra väder kör jag på men vid fint väder blir det en lång och fin tur.

Tänk vad det är lätt att ändra sig....

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by Hans Carlberg »

Har anmält mig och fick bekräftelse om att jag
fick en plats i startgrupp 05:08 Lygnens Venner!
Har betalat också!
Vi syns på cykeln!
Hasse
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by Thomas Franzén »

Claes-Göran Andersson wrote:Gott o höra att du är på väg upp i sadeln igen! Åren går fort oavsett fest eller pest. Ta det lugnt nu när du börjar träna det är lätt att bli allt för ivrig när man på nytt kan göra saker som tidigare varit en stor del av livet. Som vi alla vet Rom byggdes inte på en dag så tålamod och envishet är en dygd. Envishet vet jag att du har så det räcker! :-D
Tack för det CG! Goda råd är alltid bra, man glömmer så lätt!
Mikael Virtanen wrote:Härligt att höra Thomas! Blir nästan lite inspirerad att köra själv trots artrosknä (spik i foten, typ…).
Artrosknä! Aj då, det var illa. Det borde väl finns åtgärder mot sådant, hoppas jag! För visst fick väl Monsieur Carlberg ordning på sitt knä? Men Monsieur (eller "min senior" som "monsieur" egentligen betyder) Carlberg kanske hade ett helt annat knä! Jag har en förmåga att dra alla dåliga knän över en kam.
Det hade varit kul om du kunnat vara med på VR2017 men jag förstår (av förklarliga skäl) att det finns begränsningar, även hos en Lygnare ;-)

För övrigt så är mitt eget deltagande än så länge bara förankrat verbalt (plus anmälan då), det återstår att förankra fysiskt, vilket är en helt annan utmaning! :shock:
Mikael Virtanen wrote:Hur som helst hoppas jag vi ses snart på nån blåsig slakmota i mitten av ingenstans.
Det borde väl kunna inträffa eftersom ditt ordval gör att det låter som att du tränar. Om du tränar, deltar du i klubbens pass eller på annat sätt?
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by Hans Carlberg »

De rien monsiuer Thomas!
Jodå mitt vänster knä fungerar bra trots ett glapp som gör sig påminnt emellanåt = varje steg via ett knäppande/knakande ljud.
Men..men det viktigaste är att den ständiga ledvärken/"det onda" försvann ihop med bytet till helprotes.
Mitt "knäglapp" är så sällsynt att ortopedsjukgymnasten (20års rehab erfarenhet) aldrig har sett något ens i närheten.
Inte så kul att höra men det gör ju oddsen mycket bättre för alla andra som behöver byta till protes.
Dessvärre inte så bra för mig som har ett knä kvar att byta ut men jag försöker att förtränga det..
Je prépare för le chirurgien men skapar en buffert av tid genom att hålla mig något så när iform och genom att träna "måttligt".
Hasse
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
lisa.andersson

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by lisa.andersson »

Hej!

Jag är en av dem som ska cykla 5.08. Har tyvärr inte kunnat köra något med klubben (än) men undrar om det är några som ska planerar att träna imorgon eller på lördag?

Hälsningar,
Lisa
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by Thomas Franzén »

lisa.andersson wrote:Jag är en av dem som ska cykla 5.08. Har tyvärr inte kunnat köra något med klubben (än) men undrar om det är några som ska planerar att träna imorgon eller på lördag?
Hej Lisa!
Vilken fart-grupp är du spekulant på? Alltså röd, gul eller grön grupp?
Nu syftar jag enbart på morgondagens och lördagens träningspass!
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by Mikeryd »

Hej Lisa,

Vi cyklar både i morgon och på lördag. Om du tittar till höger på hemsidan så kan man anmäla sig för deltagande och där finns också en forumlänk med beskrivning av respektive pass. På onsdagar kör vi lite intervaller i olika och egen fart och vi väntar in varandra efter varje intervallsträcka. På lördagar kör vi lite längre distanspass i en fart som passar alla. Du kan välja mellan snabb (röd), mellansnabb (gul) eller lite lugnare tempo (grön grupp).

På onsdag träffas vi vid Preem i Slottskogen strax före Kl 18.00 och det brukar ta ca 2 timmar.

Välkommen!
Mikael
lisa.andersson

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by lisa.andersson »

Mikeryd wrote:Hej Lisa,

Vi cyklar både i morgon och på lördag. Om du tittar till höger på hemsidan så kan man anmäla sig för deltagande och där finns också en forumlänk med beskrivning av respektive pass. På onsdagar kör vi lite intervaller i olika och egen fart och vi väntar in varandra efter varje intervallsträcka. På lördagar kör vi lite längre distanspass i en fart som passar alla. Du kan välja mellan snabb (röd), mellansnabb (gul) eller lite lugnare tempo (grön grupp).

På onsdag träffas vi vid Preem i Slottskogen strax före Kl 18.00 och det brukar ta ca 2 timmar.

Välkommen!
Mikael
Thomas Franzén wrote:
lisa.andersson wrote:Jag är en av dem som ska cykla 5.08. Har tyvärr inte kunnat köra något med klubben (än) men undrar om det är några som ska planerar att träna imorgon eller på lördag?
Hej Lisa!
Vilken fart-grupp är du spekulant på? Alltså röd, gul eller grön grupp?
Nu syftar jag enbart på morgondagens och lördagens träningspass!
Hej och tack för info! Jag får tyvärr hoppa kvällens pass, planerar dock att cykla på lördag och hålla gult tempo.

/Lisa
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by Claes-Göran Andersson »

Knuff
"He is able who thinks he is able!"
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: VR 2017 starttid kl 05:08

Post by dlridings »

Lycka till! Det har framgått på senaste lördagspass att det finns många trevliga som har den här starttiden. Kör säkert och behagligt och njut av cykelfesten.

Daniel
Post Reply