Lygnens Venner på Facebook

Här kan du läsa nyheter om Lygnens Venner och annan viktig information från klubben
Post Reply
User avatar
JohanG
Posts: 106
Joined: 2014-04-09 22:06
Fornamn: Johan
Efternamn: Gustafsson

Lygnens Venner på Facebook

Post by JohanG »

13 år efter Facebooks grundande så har nu äntligen milstolpen uppnåtts att Facebook har fått en sida för Lygnens Venner. \:D/

Hjälp till att sprida kännedomen om vår klubb och hjälpa cyklister att hitta vår hemsida och vårt forum genom att gilla vår Facebook-sida, skriva inlägg och tipsa om våra träningspass.

https://www.facebook.com/Lygnens Venner/
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Lygnens Venner på Facebook

Post by Claes-Göran Andersson »

Här skall man inte lägga upp pass det är vår Hemsida, Kalendarium och Forum som gäller. Facebook sidan är till för att sprida information om klubben och våra olika event.

När man skriver om olika event i klubben hänvisar man till Hemsida och Forum.

Det är disciplin som gäller!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lygnens Venner på Facebook

Post by dlridings »

Man kan, och SKA, tycker jag, lägga pass även på Facebook. Vi är många som hittar till hemsidan/forum, men vill man komma åt andra än de redan invigda, gärna pass på Facebook med kartor, glada minnen och hela balletten.

My .02

Daniel

PS: Lygnens Venner har alltid utmärkt sig med ett visst mått anarki, men sällan disciplin.
User avatar
JohanG
Posts: 106
Joined: 2014-04-09 22:06
Fornamn: Johan
Efternamn: Gustafsson

Re: Lygnens Venner på Facebook

Post by JohanG »

Jag instämmer helt i att detta ska vara ytterligare ett sätt att hjälpa nya cyklister att hitta till vår hemsida och vårt forum. Är det någon/några som är sugna på att hjälpa till att moderera vår facebook-sida? dvs. tipsa om träningspass, lygnartåget och annat ni tycker passar... och plocka bort inlägg om det av någon anledning någon gång skulle dyka upp något som inte hör hemma. I så fall kan jag ordna moderator-rättigheter.
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Lygnens Venner på Facebook

Post by Mikeryd »

Jag kan hjälpa till och moderera. Skall bara fixa ett eget konto först.
Mikael R
Post Reply