Motionslopp i vår region

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
pewe
Posts: 285
Joined: 2009-11-03 22:58
Fornamn: Peter
Efternamn: Wenander

Re: Motionslopp i vår region

Post by pewe »

Ven hänger med på Varbergs sommar Giro den 30/7?
http://www2.idrottonline.se/CKWano-Cykel/

Peter
pewe
Posts: 285
Joined: 2009-11-03 22:58
Fornamn: Peter
Efternamn: Wenander

Re: Motionslopp i vår region

Post by pewe »

Varbergs sommar Giro någon?
User avatar
Magnus Lindh
Posts: 49
Joined: 2014-08-15 23:28
Fornamn: Magnus
Efternamn: Lindh

Re: Motionslopp i vår region

Post by Magnus Lindh »

Peter och jag råkade på varandra inför starten, båda klädda i Lygnens klubbkläder. Vädret var osäkert in i det sista men det blev bra väder til slut. Trevlig stämning i startfållan med ordförande i CKWano som speaker. Mattias Reck var med och åkte och han tog kommandot i starten, högt tempo! Vi susade iväg i medvinden och slungades runt i rondellerna med utdragen klunga som sedan skulle gå ihop genom fullacceleration. Kollade snitthastighet efter 20 km 43,75 km/h! I en backe efter 45 km fick jag släppa, vi var 8 som samlades till en klunga som körde in på 2,52 10,5 mil. Peter såg jag inte till men kom in på fin tid före mig, troligen i huvudklungan. Det var en jätterolig tävling i vackra landskap. Flaggvakterna hejade och ledde oss genom bilfria korsningar för det mesta. Fin målfålla mitt i stan med mycket publik. Rekommenderar denna tävling nästa år, premiären fixade de galant!
Magnus Lindh
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Motionslopp i vår region

Post by andale »

Anmäld och betald till Kungälvsrundan 14 maj. Roligt om det blir fler Lygnare till start!
/Anders
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Motionslopp i vår region

Post by isb68 »

Hade tänkt mig att köra Kungälvsrundan.
Men behöver transport upp till start!
Vet att jag kommer att ta god tid på mig runt så kan ta tåget hem :-)

/Örjan
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Motionslopp i vår region

Post by Mats Gustafsson »

Hej,
Passar på att slå ett slag för Orust Runt 3/6. Några fler som vill cykla med mig och Jannika runt denna vackra ö, mitt i Bohuslän?
Vi är anmälda till 110 km och Siktar på ett mixat team med lugn cykling runt 25-26 i snitt (eller anpassat efter gruppen).
Kaffe och macka efter loppet erbjudes till eventuella "team mates" hos oss i Kungsviken.

// Mats Gustafsson

länk: http://idrottonline.se/SvanesundsGIF-Cykel
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Motionslopp i vår region

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej Mats

Kan vara en tänkbar kandidat. Skall jag cykla denna backiga bana så är ert tänkta tempo perfekt i förhoppningsvis i sol och värme.

Hälsar

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Borat
Posts: 93
Joined: 2011-06-20 09:46
Fornamn: Martin
Efternamn: Blohm

Re: Motionslopp i vår region

Post by Borat »

Är anmäld och betald till västkusten Runt.

Hoppas att vi blir några fler.
Martin
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Motionslopp i vår region

Post by andale »

Kungälvsrundan i traditionsenligt småkallt väder med lätt regn första timman. Det var masterstart hela vägen tills vi kom ut ur Kungälv efter ca 9 km. Detta pga vägarbeten inne i stan. Jag var lite för försiktig där och hamnade lite för lång bak så när bilen stack och farten ökade blev det snabbt två klungor där det var ett par hundra meter upp till andraklungan. Med hjälp av sex andra cyklister började vi jaga och efter ytterligare en mil var vi ikapp och kunde hänga på. Tyckte själv att jag var en av två som gjorde grovjobbet i den jakten.

Väl ikapp dröjde det inte länge förrän det började gå undan rejält. Många starka där framme höll uppe tempot och jag insåg att det gällde att bara hänga med. Johan G var också med och han drog samma slutsats så vi höll oss längre bak. Gruppen som bestod av ca 30 cyklister höll i stort sett ihop hela vägen runt och med några km kvar gick jag upp och tog min enda förning :-) .

Mycket nöjd med dagens tur och göra sub3 :-D . Om banlängden 10,6 mil stämmer så blir det ett snitt på 35,9 km/tim. Det enda som inte var bra att jag glömde min väl inställda Garmin hemma :roll: Hade varit roligt att se lite data på både puls och Watt.
/Anders
Stefan Troede
Posts: 63
Joined: 2015-01-21 10:22
Fornamn: Stefan
Efternamn: Olofson

Re: Motionslopp i vår region

Post by Stefan Troede »

Oj Oj vilket race!!
Hårt, tufft, trångt, tekniskt, snabbt och kul! Precis som ett lopp skall vara. Kan verkligen rekommenderas. Ger väldigt bra rutin och vana att åka fort i klunga.
Vi var ett antal Lygnare i första klungan som kom i mål på 2,43, vilket enligt min Garmin gör 38,2 Km/h i snitt, o då åkte vi ändå ca 1 mil efter motorcykel i låg fart.
Simon Strömberg spurtade bäst o kom i mål som 6:a
Fantastikt fin arrangemang, där bilarna höll åt sidan och stoppade för cyklistenra i korsningarna! Synd bara att det skulle regna nästan alla 10 milen.
Patrik.Rucinski
Posts: 44
Joined: 2016-10-17 20:38
Fornamn: Patrik
Efternamn: Rucinski

Re: Motionslopp i vår region

Post by Patrik.Rucinski »

Stefan Troede wrote:Oj Oj vilket race!!
Hårt, tufft, trångt, tekniskt, snabbt och kul! Precis som ett lopp skall vara. Kan verkligen rekommenderas. Ger väldigt bra rutin och vana att åka fort i klunga.
Vi var ett antal Lygnare i första klungan som kom i mål på 2,43, vilket enligt min Garmin gör 38,2 Km/h i snitt, o då åkte vi ändå ca 1 mil efter motorcykel i låg fart.
Simon Strömberg spurtade bäst o kom i mål som 6:a
Fantastikt fin arrangemang, där bilarna höll åt sidan och stoppade för cyklistenra i korsningarna! Synd bara att det skulle regna nästan alla 10 milen.
Grymt jobbat och starkt att vara med i toppen Stefan och bra rapport!
Erikborje
Posts: 49
Joined: 2014-10-20 13:23
Fornamn: Erik
Efternamn: Börjesson

Re: Motionslopp i vår region

Post by Erikborje »

Hej har vi någon kod för Västkustenrunt tänkte anmäla mig till lördagens lopp

Mvh

Erik Börjesson
0704772489
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Motionslopp i vår region

Post by molsson »

Hej

Västkusten runt var en trevlig tur även om jag tappade gruppen redan vid Albatross, Då gruppen planerade 35 och jag 28-30 var det ju inte så konstigt, Ramlade i onsdags och gör ont när jag trycker på hoppas det släpper till Vättern.

Fick en fin tur och träffade några Lygnare vid felkörningen i Stora Höga, bra om funktionärerna hade vetat banan och inte visat oss fel. Tappade dessa då det gick upp för Grusbacke innan Ucklum (obs det är namnet på kullen inte underlaget)
Fick sedan en fin buss att hänga på från mellan Svenshögen och Ödsmål, Sky Bloe, körde som en disciplinerad lygnarklunga och jag kunde hänga med även uppför, stort tack till dom.

Gick in i mål med en snittfart på 30,1 km /h

Hur gick det för er andra, träffade bara en förvirrad Erik i målområdet.

/Magnus

ps Att cykla hem till Lerum verkade vara en bra idé tills jag kom till sista backen, 300m 8% kändes som Stelvio ds
User avatar
Henrik Erdalen
Posts: 105
Joined: 2011-06-21 23:32
Fornamn: Henrik
Efternamn: Erdalen

Re: Motionslopp i vår region

Post by Henrik Erdalen »

Bra jobbat Magnus, krya på dig!

Hälsningar
Henrik
Med vänliga hälsningar
Henrik
Erikborje
Posts: 49
Joined: 2014-10-20 13:23
Fornamn: Erik
Efternamn: Börjesson

Re: Motionslopp i vår region

Post by Erikborje »

Tyckte också det gick förfort släppte de snabbaste i säve då det gick i ca50 på platten och lyckades hitta 4 Goa cyklister i backen upp mot Kungälv.
Bestämde mig för att agera lagledare och fick hjälp ihop med gussippe ( ursäkta felstavningen) som vi träffade på i Kungälv
Var lite ryckigt ett tag men sedan fick vi lite snurr på det, men våran starka lagkamrat ville köra fortare så även vi släppte honom. Tappade en och sedan körde vi andra fyra ihop, tog ett snabbt stopp på depån efter 11,5, när sedan motvinden visade sig så tappade vi ännu en kille och enstund senare nästa. Körde ihop med den sista i gruppen och fick med oss en kille vid nästa omkörning ! Vi höll ihop in i mål och är nöjd och lite missnöjd när man hade hoppats på att få köra ihop med de gulsvarta . Tar med mig känslan som Jason gav mig när han berömde mig för att jag tog kommandot och försökte hålla ihop gruppen ! ( tack för alla tips som jag fått det är ju ni som försöker fostra mig ) hade en snitt fart på 32 och fick ihop 19 mil med turen till och från saltholmen ! Hoppas vi får lika fint väder på Vätternrundan !

Förvirrad vet jag inte om jag var men efter denna osammanhängande text så ser det nog så ut :)

Krys på dig Magnus !
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Motionslopp i vår region

Post by Mikeryd »

Vi var några som låg med i förstaklungan under loppet. För egen del gick det bra fram till den sista lilla backen upp till kontrollen i Västerlanda efter knappa 12 mil, där mina ben tog slut och jag tvingades släppa klungan. Fick köra på egen hand sista 45 km in i mål. Fart och motivation sjönk rejält men lyckades gneta mig i mål med 34,2 i snittfart. För egen del är jag ändå ganska tillfreds med hur benen kändes jämfört med de två senaste veckorna.

När det gäller vägvisning och flaggvakter håller jag med Magnus att det finns mer att önska av arrangörerna. Speciellt under andra halvan var mitt intryck att det stod allt färre flaggvakter i korsningarna och på ett ställe innan Tagene körde jag in på en cykelbana där man skulle kört på vägen. Jag upplevde banan som mer kuperad än vad jag trodde den skulle vara och speciellt de två branta backarna innan Hjärtum gjorde att det kändes rejält i benen.

Mikael R
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Motionslopp i vår region

Post by Mikeryd »

Orust Runt kördes i dag och 12 stycken ur Lygnens Venners 7.15 grupp ställde upp förstärkta av några från 8.15 och två från andra klubbar med gemensam start. Vi försvarade våra färger väl med en ytterligare putsning av våra tidigare resultat med en tid på ca 2:46-2:47 (officiell resultatlista inte publicerad ännu) på den 11 mil, tämligen backiga och bitvis knixiga banan. Jag tror det är tredje eller fjärde året i rad som vi förbättrar oss. I år hade vi i det närmaste perfekta förhållanden med svaga vindar och en temperatur på 16-18 grader. Ytterligare lygnare startade i andra startgrupper.



Mikael R
Attachments
Orust runt efter målgång
Orust runt efter målgång
Timo Springfeldt
Posts: 150
Joined: 2007-04-20 21:53
Location: Timo Savolainen

Re: Motionslopp i vår region

Post by Timo Springfeldt »

http://www.treberg.se/

Tre Berg återuppstår till nästa år 7/7 2018.
För mej känns den given, skoj om fler hänger på.

Timo Springfeldt
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Motionslopp i vår region

Post by Claes-Göran Andersson »

De är goa! Märks att det är elitcyklister som försöker få motionärer i stora lass att cykla denna bana. Dessutom mitt i semestern! Skall bi spännande och se hur det går.

Stollebacken i Falköping är kvar med sina villakvarter och cykelbanor!!! Tar bort den fina delen av Kinnekulle och behåller idiotbacken upp till masten. Man kan ju bara sucka........

De vill få många deltagare för att få in pengar till sitt proffsstall men de har inte lärt sig något!

/CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: Motionslopp i vår region

Post by Sköld »

Hej !
Jag hade gärna kört den , det är en jätterolig bana i fina trakter, och många av de lokala klubbarna är engagerade.
Det finns ingen elitklass i år, och Tre Bergs proffsteam avvecklades ju förra året , Kim Magnusson har ju fått plats i Cannondale-teamet (har ett nytt rekordlångt outtalbart nytt namn) för nästa säsong,
vilket är jättekul.
Enda negativa för min del som jag kan se med att Tre Berg återuppstår som motionslopp är placeringen i början av jul,
då jag sannolikt är i Italien, men jag rekommenderar loppet för de som vill och har möjlighet.
Med vänlig hälsning!
Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
Post Reply