Särödressinen Lördag 2017-12-23 kl. 10:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Särödressinen Lördag 2017-12-23 kl. 10:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Särödressinen Lördag 2017-12-23 kl. 10:00
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning: Landsvägscykling
Passtyp: Vintercykling

Startplats: Slottsskogen
Karta till startplatsen hittar du HÄR.


Distans: 53 km

Backighet: Låg

Länk till karta

Passansvarig: Peter Jonsson
Hjälpryttare:

Info från Passansvarig:

Detta är ett vintercyklingspass, läs här vad det innebär :!:

Hur klär man sig i kylan: Läs här :!:

Vägbeskrivning:

Preem, Sisjön, G:a Särövägen, Billdal , knektb (södra Särövägen.) Letsegårdsvägen, Lindomevägen mot Snipen, G Särövägen. Cykelbana till Billdalskyrka, Kullaviksvägen, Kullaviksgullviveväg, ut på gamla banvallen mot Särö station.

Hemväg: Åleviksvägen, Stallbacken, V.Säröv, GA Säröv Snipen, Billdal Cykelbanan hem.


Vid träning med klubben gäller följande regler.
• Godkänd cykelhjälm skall användas.
• Cykeln skall ha ett fungerande bromssystem.
• Vid cykling i mörker skall belysning finnas och gärna reflexväst.
• Vid klubbens normala gruppcykling är inte tempostyre tillåtet.
• Vi följer gällande trafikregler
• Passledarens direktiv skall följas

Läs gärna igenom klubbens träningspolicy oavsett om ni är ny eller gammal i klubben.
"He is able who thinks he is able!"
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: Särödressinen Lördag 2017-12-23 kl. 10:00

Post by peter jonsson »

Välkomna till nästa lördags pass som är Särödressinen. Jag provkörde banan idag och blir det inte mer snö så är det inga problem med underlaget. Anmäl er kalendariet och kom innan julskinkan står er upp i halsen.

//Peter
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Särödressinen Lördag 2017-12-23 kl. 10:00

Post by Dario »

Hej Peter,
Just nu är jag jätteförkyld men jag är också en optimist så jag anmäler mig med en gång och säger att vi ses på lördag. Ser framemot det. Hälsningar,
Dario
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: Särödressinen Lördag 2017-12-23 kl. 10:00

Post by peter jonsson »

Vädret ser bra ut för morgondagenspass ca 8-9 grader lite vind från väst. Så tveka inte utan kom och kör det är varmare ute än vissa midsommaraftonar.

//Peter
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: Särödressinen Lördag 2017-12-23 kl. 10:00

Post by peter jonsson »

Det blev ett bra innan julpass idag. Vi var 5 stycken som körde mot Särö i den bitvis kraftiga sidvinden. På vissa delar av banan var vi väl skyddade medans andra bitar fick vi bita i. Det var tur att det stod ett troll i form av Peter Wenander nere vid Särö och serverade varma saft och pepparkakor så vi fick vila lite. Det var mycket uppskattat Tack Peter =D> Hem vägen gick utan problem och kändes lite bättre vad gällde vinden.

God hjul Alla lygnare vi syns på nästa lördagspass som blir det sista för detta året.
Peter
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Särödressinen Lördag 2017-12-23 kl. 10:00

Post by andale »

Det var en rolig överraskning att bli stoppad halvvägs för lite varm saft och pepparkaka :-D Tack för det initiativet Peter och Peter. Jag och Håkan avslutade med after bike på Bel Parc som sig bör. Lite extra kalorier behövdes för min del innan jag lade in lätta växlar och trampade västerut i motvinden.
IMG_20171223_124048_962.jpg
20171223_111345.jpg
/Anders
Post Reply