Bjärelägret lördag 2 - söndag 3 maj 2020

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Bjärelägret lördag 2 - söndag 3 maj 2020

Post by Claes-Göran Andersson »

Rasta Motell Hallandsåsen är bokat helgen den 2 maj - 3 maj 2020.

Vi har 36 platser på Rasta och har bokat 29 platser på Hotell Bella Luna efter behov.

Sista anmälningsdag är söndagen 1:a mars 2020 OBS! Medlemsavgiften för 2020 skall vara betald

Pris: 450 kr/person för boende, middag på lördag och frukost på söndag + lunch på Kullagården i Mölle ingår i priset.

Bokning av boende sker genom anmälan till lägret på kalendarielänken. Det är ingen egen "personlig" bokning av rum. Vi har bokat upp rum för Lygnens Venner och boendet sköter vi! Det finns 65 platser! Vill man bo någon annanstans privat är det bara att komma till starten på Rasta båda dagarna och deltaga i den grupp som passar.

Ni hittar bokningsinformation på anmälningslänken i kalendariet.

Ni som har privat boende anmäler er inte på kalendarielänken och därmed betalar ni inte 450 kr för lägret men kanske vill deltaga på middagen dag 1 på Rasta då kostar det 95 kronor. Vill man som privat boende deltaga på söndagens tur ner till Kullen och vill ha lunch på Kullagården dag 2 kostar det 140 kr.

Obligatorisk anmälan på dessa alternativ görs till CG på mail [email protected] ev. frågor görs via denna mail adress eller telefon 0705-365580!

Betalning för mat alternativen görs på klubbens Bg 216-6700 eller Swish 123 249 56 38 märk med Namn och middag_lunch eller bara ett alternativ!

//CG

Så här ser det ut:

Lördag 2 maj
Ankomst kl.10.00, samling på Rasta för båda boenden, nycklarna för Rasta hämtas av ledare i butiken.
Start cykling kl. 12.00
Middag på kvällen kl. 18.30.

Söndag 3 maj Frukost
Start cykling 09.00
Tillgång till vissa rum hela eftermiddagen så att vi kan duscha efter cykelrundan.
Utcheckning och nycklarna tillbaka till butiken
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag 2 - söndag 3 maj 2020

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej

Jag känner de flesta i klubben men det är också nya namn och ansikten.

Har koll på vilka som bor ihop för det mesta men ni som inte är så synliga i klubben och nya medlemmar får gärna skriva på denna länk vilka ni vill bo ihop med om ni är några kompisar. Försöker fixa detta efter bästa förmåga!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Borat
Posts: 93
Joined: 2011-06-20 09:46
Fornamn: Martin
Efternamn: Blohm

Re: Bjärelägret lördag 2 - söndag 3 maj 2020

Post by Borat »

Hej!
Kan tänka mig att bo med frun Cecilia, om det finns rum för 3 så går det säkert att bo med brorsan i samma rum.
//Martin
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag 2 - söndag 3 maj 2020

Post by Claes-Göran Andersson »

Det är lugnt Martin er har jag stenkoll på! :shock:

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Jägerman
Posts: 24
Joined: 2016-12-16 09:30
Fornamn: Magnus
Efternamn: Jägerman

Re: Bjärelägret lördag 2 - söndag 3 maj 2020

Post by Jägerman »

Jag bor gärna tillsammans med någon i "sub-8.30" gänget så vi kan börja fila på taktiken... :)
Magnusahl
Posts: 13
Joined: 2019-06-20 20:43
Fornamn: Magnus
Efternamn: Ahl

Re: Bjärelägret lördag 2 - söndag 3 maj 2020

Post by Magnusahl »

Samma som jägermannen. Bor gärna med någon i suv 830 gänget.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag 2 - söndag 3 maj 2020

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej Sub-grupps generaler!

Se till att era gäng anmäler sig till Bjärelägret. Jag har Bella Luna 29 bäddar bokat med Sven, men det är olika gäng som fikar efter det boendet. Ju fortare vi fyller upp våra 65 platser totalt med Rasta på Hallandsåsen desto bättre!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
esjodahl
Posts: 3
Joined: 2018-10-25 22:05
Fornamn: Emelie
Efternamn: Sjödahl

Re: Bjärelägret lördag 2 - söndag 3 maj 2020

Post by esjodahl »

Hej!
Jag och Björn Svensson vill gärna bo ihop på lägret!

//Emelie Sjödahl
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag 2 - söndag 3 maj 2020

Post by Claes-Göran Andersson »

Antar att Björn kommer att anmäla sig! Ser honom inte i anmälan. Har noterat att ni vill bo ihop.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Alkdal
Posts: 33
Joined: 2017-09-15 23:17
Fornamn: Anders
Efternamn: Alkdal

Re: Bjärelägret lördag 2 - söndag 3 maj 2020

Post by Alkdal »

Halloj!

Anders Alkdal och Andreas Papagiannis önskar bo i samma rum.
/Anders
Thomas612
Posts: 6
Joined: 2016-03-16 22:17
Fornamn: Thomas
Efternamn: Karlsson

Re: Bjärelägret lördag 2 - söndag 3 maj 2020

Post by Thomas612 »

Hej på er, riktigt taggad för årets läger. Jag bor gärna med Mats Håkansson å vi sover helst på Bella Luna

Mvh Thomas Segerlöf (fd Karlsson)
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag 2 - söndag 3 maj 2020

Post by Claes-Göran Andersson »

På söndag är det sista anmälningsdag skall ni med på Bjäre se till att anmäla er!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
T.F
Posts: 200
Joined: 2012-01-03 19:00
Fornamn: Thomas
Efternamn: Forsberg

Re: Bjärelägret lördag 2 - söndag 3 maj 2020

Post by T.F »

Är nu anmäld,även bet.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag 2 - söndag 3 maj 2020

Post by Claes-Göran Andersson »

Har placerat ut alla anmälda på Rasta och Bella Luna. Har flyttat några från Rasta till Bella Luna för att säkra det boendet för nästa år. Trist att vi inte kunde fylla båda boenden.

Nu är det 33 personer på Rasta och 18 på Bella Luna.

Om ni inte anmält er och vill deltaga finns det några platser kvar på Rasta och kanske det går att fixa på Bella Luna också.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag 2 - söndag 3 maj 2020

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej alla deltagare på Bjärelägret!

Lite information om vad som pågår i dessa Corona tider och hur vi förhåller oss till restriktioner och råd från myndigheter.

Jag har kontakt med våra boenden och Kullagården för lunchen på söndag. Alla är medvetna om situationen och att det finns en osäkerhet beroende på hur spridningen av Corona blir. Klingar det av eller fortsatt spridning i slutet av april, vilket håll det går är vår viktigaste parameter och vilka direktiv myndigheterna ger.

Just nu är det 50 personer som gäller för sammankomster i samma lokal och vi är 52 anmälda idag. Vi kommer inte att vara 50 personer i samma lokal är min tanke och det är vad jag förmedlat till våra boenden.

På Rasta bor vi två och två i separerade rum och jag kommer att lägga ett schema för hur vi äter på lördag. Alla skall inte komma 18.30 utan vi sprider ut det från 18.00 till 19.00 i mindre grupper och vi sprider oss i lokalen, inte alla i samma rum. Samma gäller på söndagsmorgonens frukost att vi kommer som vanligt i mindre grupper och sätter oss i mindre grupper spridda.

På Bella Luna bor vi tre och tre förutom villan där man bor 6 personer. Kan finnas möjlighet att splittra där det får jag återkomma till om det blir aktuellt. Samma vid frukosten att man sprider sig.

Kullagården har möjlighet med bord utomhus som vi kommer att utnyttja om det behövs i övrigt sprida oss i lokalerna. Även där kommer vi in i mindre fartgrupper på olika tider och äter. Viktigt att man äter och lämnar lokalen när man är färdigäten! Man kan ta kaffet på utsidan.

När det gäller cyklingen följer vi samma princip som Anders lagt ut på hemsidan och självfallet följer myndigheternas rekommendationer framöver. Vi har ju haft traditionen att dela upp oss i fartgrupper på Bjäre det kommer vi att göra även i år men kanske gå ett steg längre och göra mindre grupper på 10 cyklister.

Precis som i samhället i övrigt och vad som gäller vid all träning kommer man inte till lägret om man är sjuk. Då stannar man hemma.

Blir någon sjuk på lägret kommer jag att ha några rum kvar på Rasta där man kan isolera sig eller om det går åka hem.

Blir lägret inställt får vi se vad vi kan göra med avgiften och vad som är avbokningsbart på vårt boende. Som sagt ovan jag har förberett dem på värsta scenariot.

Det är upp till er själva att göra bedömningen om ni skall deltaga eller inte men vi som klubb håller arrangemanget öppet tills vi får någon annan indikation som gör att vi måste ställa in. Gränsen på 50 personer behöver vi inte oroa oss för det klarar vi med ovanstående upplägg!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag 2 - söndag 3 maj 2020

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej Alla!

Lite mer information om Bjäre. Vi hade möte med styrelsen igår och diskuterade lägret i rådande situation. Det finns en riskanalys från myndigheten som vi gick igenom och konstaterade med upplägget i min förra information ovan uppnår vi alla kriterier för att kunna genomföra lägret som det ser ut just idag.

Vi kan även dra det mesta ett steg längre ex. vis att ha nyckelutlämning och matkuponger på utsidan i friska luften. Även maten på lördagskväll kan vi sprida ytterst ta med sig maten till rummen för de som bor på Rasta för att minimera gäster i den stora restaurangen.

Den enda punkt som är kritisk är 70 års rekommendationen så har man uppnått denna aktningsvärda ålder får man tänka till och ha koll på hur det ser ut i slutet av april och ta sitt beslut.

Självklart åker man inte om man är förkyld eller har liknande symptom. Vi åker som vanligt i egna bilar och det är normalt kompisar som åker ihop då har man kontroll på varandra och hälsoläget.

Vi kommer att ha lägret öppet fram till 22/4 i kalendern då måste vi ta ett beslut beroende på hälsoläget och att jag måste ge information till våra boenden och Kullagården för söndagens lunch. Framförhållning för att beställa mat etc.

Samtidigt åligger det alla som anmält sig till lägret att bestämma sig för deltagande eller inte senast samma datum 22/4. Avbokning gör man i kalendariet och en hint på denna forumlänk.

Vi kommer att publicera riskanalysen inom kort här på forumet. Bjärelägret ligger kvar i kalendern och kommer att genomföras om inte situationen förändras till det sämre.

Diskussionen om att åka iväg har ju diskuterats flitigt senast i debattprogrammet från Göteborg på SVT. Infektionsläkaren som var med där var helt klar med att åker man 15 - 20 mil bort i slutet sällskap och följer alla rekommendationer med social distansering och hygien så såg han inget problem med belastning av sjukvården på annan ort. Känner man av symptom åker man hem till Göteborg. Båstad eller Grebbestad går ju på ett ut det är 1.5 timmar så är man hemma igen.
Att åka till fjällen 50 - 100 mil bort är en helt annan historia.

Vi följer utvecklingen och återkommer då och då med information närmsta veckorna. Låt oss hoppas att det går att genomföra tror alla behöver ett andningshål nu!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Rolf Lindkvist
Posts: 320
Joined: 2006-01-01 15:24
Fornamn: Rolf
Efternamn: Lindkvist
Location: Lindome

Re: Bjärelägret lördag 2 - söndag 3 maj 2020

Post by Rolf Lindkvist »

Hej!

Har idag av kända skäl avbokat mej från Bjärelägret 2 och 3 maj 2020.

Rolf Lindkvist.
Magnusahl
Posts: 13
Joined: 2019-06-20 20:43
Fornamn: Magnus
Efternamn: Ahl

Re: Bjärelägret lördag 2 - söndag 3 maj 2020

Post by Magnusahl »

Hejsan
Hoppar också av lägret då jag känner att det är lite fel att ta sig söder ut i dessa tider.

//M
Magnus Johansson
Posts: 210
Joined: 2012-08-18 11:37
Fornamn: Magnus
Efternamn: Johansson

Re: Bjärelägret lördag 2 - söndag 3 maj 2020

Post by Magnus Johansson »

Hej på er.
Jag hoppar också av lägret under rådande omständigheter.
Tråkigt då det är ett läger jag ser fram emot på våren.

Mvh.
Magnus Johansson
staffans
Posts: 93
Joined: 2013-10-13 12:30
Fornamn: Staffan
Efternamn: Stenfelt

Re: Bjärelägret lördag 2 - söndag 3 maj 2020

Post by staffans »

Hej,
Såvida inte läget försämras vad gäller restriktionerna så planerar jag fortsatt att vara med på lägret. Jag kan dock inte bo hos svärfar i Ängelholm, så jag behöver logi på Rasta samt middag och lunch dag 2.
Med vänlig hälsning,
Staffan
Post Reply