Uppgörelse om klubbkläderna

Här kan du läsa nyheter om Lygnens Venner och annan viktig information från klubben
Post Reply
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Uppgörelse om klubbkläderna

Post by Thomas Franzén »

Uppgörelse 2009-07-04 om klubbkläderna

Så har då Lygnens Venners styrelse träffat en uppgörelse med PRW, leverantören av våra klubbkläder.
Som väl alla vet vid det här laget har det blivit ett fel vid tillverkningen. Redan tillverkade kläder har återlämnats och pågående produktion stoppats. Överenskommelsen innebär för medlemmarna i korthet följande:

:ok: Alla felaktiga kläder kommer att omtillverkas med rätt gul färg
:ok: De åtgärdade kläderna kommer att levereras senast vecka 40 (28/9-4/10)
:ok: Alla beställare av kläder som betalat in sin beställningsavgift, får 25% rabatt på hela beställningen som kompensation för förseningen. De 25% kommer att återbetalas omgående.
:ok: Alla beställare av kläder som inte önskar utnyttja rabatten kan, om man så önskar, avbeställa sina kläder och få hela beställningsavgiften åter, vilken kommer att återbetalas omgående.

OBS, meddela oss!
Alla som beställt kläder måste OMGÅENDE meddela vilket av följande två alternativ man önskar (det är de alternativ som står till buds):
Alt 1 Stå kvar vid hela beställningen som bokats och få 25% av kostnaden återbetalad
Alt 2 Avboka hela beställningen och få hela kostnaden återbetalad
I samband med detta skall meddelas hur ni önskar pengarna åter.
Skicka dina uppgifter till klubbklader at lvg.nu.
Styrelsens uppfattning är att detta är en bra uppgörelse både för medlemmarna och klubben. Vi hoppas att medlemmarna finner att 25% rabatt är en acceptabel kompensation med hänsyn till de problem som uppstått.
Har ni ytterligare frågor kring detta eller synpunkter på uppgörelsen kan dessa postas i denna tråd eller så kan ni skicka mail till info at lvg.nu.
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
Martin Krook

TEMP Utlämning av förbeställda klubbkläder

Post by Martin Krook »

Hur verkar det, blir det leverans denna veckan som utlovat?
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: TEMP Utlämning av förbeställda klubbkläder

Post by Thomas Franzén »

Martin Krook wrote:Hur verkar det, blir det leverans denna veckan som utlovat?
Frågan är berättigad.
Först och främst, från styrelsens sida har vi dessvärre missat att uppdatera informationen och er inblandade i att det slutliga avtalet stipulerar leverans senast i vecka 44 i.st.f. v 40 som det står här ovan. Jag kan bara be om ursäkt för att vi missat att ändra detta och informera om att avtalet skrevs så som jag säger, med det främsta syftet att inte riskera nya förseningar. Skälet till att vi accepterade ytterligare 4 veckor var att:
  1. Avtalet skrevs under semestern och leverantören kunde inte få tag på de som kunde verifiera leveranstiden
  2. Vi bedömde det som en mindre ändring att lägga till 4 veckor när kläderna ändå var så sena.
Självklart borde vi uppdaterat informationen och informerat er berörda. Men detta har vi dessvärre missat. Bara att be om ursäkt för.

Jag har just skickat en fråga till PRW för att efterhöra prognosen för leveransen som ska ske senast vecka 44.

Jag kommer att håller er uppdaterade av hur avtelet vi träffat efterlevs i denna tråd (Det var därför som jag självsvåldigt flyttade ditt inlägg hit Martin)

MVH

Thomas
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
Martin Krook

Re: Uppgörelse om klubbkläderna

Post by Martin Krook »

Spänningen stiger....undrar vad "mäster skräddare" har knåpat ihop till oss, hoppas att vi slipper :---) :-D
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Uppgörelse om klubbkläderna

Post by Thomas Franzén »

Hej alla förväntansfulla!

Idag 26/10 kl 17.08 ankom följande mail:
Hej Thomas,

hoppas allt är bra med dig.
Vi har nu nått vecka 44 som är leveransvecka enligt plan.
Jag var borta förra veckan och har i helgen varit i kontakt med fabriken.
Ett problem hade uppkommit gällande det svarta reflexbandet då en tilläggsleverans dit kommit på villovägar.
Vi har idag fått fram nytt material och med express skickat reflexbandet till dem men för att få det på plats
och sedan få hem kläderna i en samlad sändning skulle vi vilja ha dispans med leveransen till er tills
Tisdag nästa vecka. Jag räknar då med att personligen köra upp kläderna till er under eftermiddagen/kvällen.

Det är allt annat än roligt att lämna denna info. men tyvärr utom min kontroll.
Jag ringer dig under morgondagen för att stämma av.
vi hörs och ses.
mvh
Mats J.

Performance Race Wear
Kommentarer överflödiga och meningslösa :evil:
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
niclas_y
Posts: 149
Joined: 2008-03-30 15:33

Re: Uppgörelse om klubbkläderna

Post by niclas_y »

Efter det här vågar man nästan inte fråga om när det går bra att beställa till 2010 :-=
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Uppgörelse om klubbkläderna

Post by Thomas Franzén »

niclas_y wrote:Efter det här vågar man nästan inte fråga om när det går bra att beställa till 2010 :-=
Vi har (ja nästan har) kläder som vi beställt till klubben som kommer att vara till "lösnummerförsäljning" :88:
Om du inte har några helt extrema önskemål ska vi nog kunna serva dig med plagg.

Fast vi väntar med den saken tills vi håller kläderna i våra händer ;-)
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
User avatar
jote
Posts: 136
Joined: 2009-04-25 15:25
Fornamn: håkan
Efternamn: ternow
Location: göteborg

Re: Uppgörelse om klubbkläderna

Post by jote »

Nu är vi där igen... ;-)
Levererades kläderna av Performance Race Wear igår eller får vi ge oss till tåls ett tag till?

Jag vill passa på att säga att för min del är det ingen egentligen brådska för tillfället. Utesäsongen är definitivt över för mig (delvis för att cykeln är trasig) och kläder för spinningen finns redan i garderoben.

/Håkan
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Uppgörelse om klubbkläderna

Post by Thomas Franzén »

jote wrote:Levererades kläderna av Performance Race Wear igår eller får vi ge oss till tåls ett tag till?
Svaret är ja och nej! :-D
Kläderna har Martin Linde fått och vi kommer att packa upp dessa på lördag 7/11 kl 13.00 i klubblokalen!

Några frivilliga till uppackningen?

För att det inte ska bli för många frivilliga vill vi att ni anmäler er här och får ett OK på att ni behövs ;-)
I gengäld kan man som frivillig uppackare räkna med att få sina kläder lite före alla andra!

Utlämning är planerad att ske i klubblokalen kl 15.00-17.00 på lördag 7/11 \:D/
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
Post Reply