Ställ upp som frivillig 2010!

Här kan du läsa nyheter om Lygnens Venner och annan viktig information från klubben
Post Reply
Styret

Ställ upp som frivillig 2010!

Post by Styret »

Image
Lygnens Venner behöver din hjälp
Nationaldagsloppet behöver FRIVILLIGA (6 juni 2010)!
Lygnartåget behöver FRIVILLIGA (18-20 juni 2010)!
Gran Fondo Kungsbacka behöver FRIVILLIGA (21-22 aug 2010)!
DIN klubb behöver DIG!
ANMÄL DIG HÄR

LISTA ÖVER ANMÄLDA NATIONALDAGSLOPPET 2010

LISTA ÖVER ANMÄLDA LYGNARTÅGET 2010

LISTA ÖVER ANMÄLDA GRAN FONDO KUNGSBACKA 2010

Som du säkert förstår är Lygnens Venner helt beroende av att medlemmarna ställer upp med frivilligt arbete för att kunna genomföra våra arrangemang. Det är lätt att tro att den egna insatsen blir mindre viktig när klubben blir större. Dessvärre har vi i stället upplevt att det blivit allt svårare att rekrytera frivilliga ju större vi blivit.

Klubbens överlevnad är beroende av dig, ja, just DIG! Räka inte med att det är någon annan som sköter det du skulle kunna göra.
Utan din hjälp är Lygnens Venner hjälplösa. Var med och visa att Lygnens Venner är en kraft att räkna med - ställ upp som funktionär!
Mer om Nationaldagsloppet 6 juni 2010

Image
Nuläget i rekrytering av funktionärer

Loppet går på lördag den 6 juni. Det är främst den dagen hjälp behövs. Men även dagarna före kan din insats vara till hjälp. Dina tider gör du upp med planeringsansvariga för Nationaldagsloppet.

För att kunna genomföra Nationaldagsloppet behövs minst 20 frivilliga från Lygnens Venner att hjälpa till som funktionärer på Nationaldagsloppet den 6 juni. Det gäller alla möjliga sysslor, främst flaggvakter, personal för start- och målområdet samt folk på området inom Kviberg. Vi behöver också folk som kan vara flexibla och ställa upp där det behövs.

Så vad väntar du på? Anmäl dig som frivillig och gör det nu!!!
Tala gärna om vad du tycker du passar till för arbetsuppgifter.
Det är kanske t.o.m. så att du redan utgår från att vara funktionär men ännu inte talat om det för oss? I så fall så måste du skriva upp dig nu på anmälningslistan, det är den som vi utgår ifrån när vi tillsätter funktionärsjobben.

LISTA ÖVER ANMÄLDA NATIONALDAGSLOPPET 2010

Funktionärsmöte Nationaldagsloppet kommer att utannonseras här senare

Har du frågor om att vara funktionär på Nationaldagsloppet, skicka ett mail till [email protected]

Nationaldagsloppets hemsida
http://www.nationaldagsloppet.se

Mer om Lygnartåget 18-20 juni 2010

Image
Nuläget i rekrytering av funktionärer

Lygnartågets hemsida
http://www.lygnartaget.se

Arbetsschema
För de som blir fulltidsfrivilliga (inte cyklar Vätternrundan) kommer arbetet att fördelas av "arbetsledaren" ombord på tåget. För de som ställer upp som hjälpredor gäller att er insats främst är aktuell vid lastning och lossning av cyklar på tåget. ”Arbetsledare” kommer hålla ordning på att det finns folk och till denna person kommer ni att få anmäla eventuella problem.

Alla frivilliga som inte cyklar Vätternrundan har fri resa, boende och mat
Som frivillig (du som inte cyklar Vätternrundan) har du fri plats i sovvagn och du kan fritt äta av våra tre måltider som serveras på tåget.

Ta med familj och vänner
Även om Lygnens Venner vuxit rejält det senaste halvåret så är vi inte många som tillhör den aktiva skaran och en del av våra medlemmar bor inte ens i Västsverige, så engagera gärna på familjen, släkten och alla dina vänner i detta. Ju fler vi blir desto bättre service kan vi ge. Tala om för alla hur viktigt det är för cykelsporten att vi får andras frivilliga hjälp med detta.

Vad behövs det hjälp med? När och var behövs hjälpen?
Din insats behövs från kl 11.00 fredag 18 juni till kl 9.00 söndag 20 juni. Arbetsuppgifterna är främst servering, köksarbete och cykelhantering (vakta).

Gå in på anmälan så kan du se där vilka tider och arbetsuppgifter som behövs hjälp med:
ANMÄLAN

Anmäl dig snarast!
För att få ett begrepp om situationen är det önskvärt att du anmäler ditt deltagande så snart du kan. Dina vänner får naturligtvis själva anmäla sig på samma sätt.
ANMÄL DIG HÄR

Frågor om detta
Har du frågor om detta uppdrag, skicka gärna ett mejl till [email protected] med dina frågor så svarar vi så fort vi kan. Du kan även ringa till följande personer:
Thomas Franzén 0707 57 01 17

LISTA ÖVER ANMÄLDA FRIVILLIGA LYGNARTÅGET 2010

Mer om CykelCity Gran Fondo Kungsbacka 21-22 aug 2010

Image
Nuläget i rekrytering av funktionärer

Gran Fondo Kungsbackas hemsida
granfondo.lvg.nu

Några nyheter för i år:
  • CykelCity Gran Fondo Kungsbacka blir i år även en tävling med deltagande av elitlagen i Sverige!
  • Ca 15 personer från Göteborgs Hemvärv kommer att sköta det mest av flaggvakteriet på söndagen
  • På lördagen kommer en ny tävling att ordnas. En 3,4 km lång varvbana (den klassiska Kungsbacka GP banan)
  • Färre funktionärer behövs således för söndagen men fler till lördagen - fler Lygnare kan därmed delta i loppet på söndagen

Arbetsschema
Varje deltagare kommer att få ett arbetsschema som visar vad, var och när han/hon skall jobba. Det kommer även att finns ”arbetsledare” som håller ordning på att det finns folk och till denna person kommer ni att få anmäla eventuella problem.

Ta med familj och vänner
Även om Lygnens Venner vuxit rejält det senaste halvåret så är vi inte många som tillhör den aktiva skaran och en del av våra medlemmar bor inte ens i Västsverige, så engagera gärna på familjen, släkten och alla dina vänner i detta. Ju fler vi blir desto bättre service kan vi ge. Tala om för alla hur viktigt det är för cykelsporten att vi får andras frivilliga hjälp med detta. Självklart får alla funktionärer, även de som inte är medlemmar i Lygnens Venner, delta i funktionärsloppet.

Vad behövs det hjälp med? När och var behövs hjälpen?
Lördagens tävling sker Fjärås och banan är 3,4 km lång.
Söndagens lopp/tävling har start, mål och depå i Fjärås, så mycket arbete kommer att behöva ske där, men vi kommer även att behöva ha hjälp ute på banan. Visst arbete kommer även att behöva ske i CykelCitys butik i Göteborg. För de som behöver, kommer vi att organisera någon form av transporter mellan Göteborg och Fjärås. Dessutom kommer vi ha tillgång till en enklare övernattning (sovsäck i sovsal) natten mellan den 21 och 22 augusti.
Det är främst på söndagen den 22 aug som vi behöver många funktionärer!

Gå in på anmälan så kan du se där vilka tider och arbetsuppgifter som behövs hjälp med:
ANMÄLAN


Anmäl dig snarast!
För att få ett begrepp om situationen är det önskvärt att du anmäler ditt deltagande så snart du kan. Dina vänner får naturligtvis själva anmäla sig på samma sätt.
ANMÄL DIG HÄR

Frågor om detta
Har du frågor om detta uppdrag, skicka gärna ett mejl till [email protected] med dina frågor så svarar vi så fort vi kan. Du kan även ringa till följande personer:
Thomas Franzén 0707 57 01 17

LISTA ÖVER ANMÄLDA GRAN FONDO KUNGSBACKA 2010
torleifsandgren

Re: Ställ upp som frivillig 2010!

Post by torleifsandgren »

Har anmält mig till Nationaldagsloppet, A332. Har jag missuppfattat det hela eller slipper man avgiften om man varit funktionär? Är det så, så byter jag.
Torleif
User avatar
Pontus T
Posts: 188
Joined: 2005-12-14 16:06
Fornamn: Pontus
Efternamn: Terning
Location: Partille

Re: Ställ upp som frivillig 2010!

Post by Pontus T »

Du har missuppfattat det hela. Man slipper inte avgiften.
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Ställ upp som frivillig 2010!

Post by Thomas Franzén »

torleifsandgren wrote:Har anmält mig till Nationaldagsloppet, A332. Har jag missuppfattat det hela eller slipper man avgiften om man varit funktionär? Är det så, så byter jag.
Torleif
Jag kanske ska nämna att det för några år sedan fanns en sådan ordning men att styrelsen beslutat att inte ha en sådan koppling längre.
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Ställ upp som frivillig 2010!

Post by mikebike »

Hej på Er!

Har anmält mig som frivillig innan loppet! Skall själv cykla som förberedelse på Sub 8:12 satsningen i år. :-=
Men ställer gärna upp som sagt!
Var, hur och när!?
Hör av Er!
mikebike :roll:
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Ställ upp som frivillig 2010!

Post by mikebike »

Gäller Nationaldagsloppet, asså!
mikebike
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Ställ upp som frivillig 2010!

Post by fabbev »

Hej på Er alla cyklister.

Jag är fortfarande inte bra från mina halsproblem och har bestämt mig för att inte cykla Nationaldagsloppet. Däremot ställer jag gärna upp som funktionär. Jag har skickat in anmälan.

Forza Lygnare

Fabbe.
FORZA LYGNARE
Fabbe
Post Reply