Store Lygnaren Lördag 2009-08-15 kl 09:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
Ulf Warnefalk

Store Lygnaren Lördag 2009-08-15 kl 09:00

Post by Ulf Warnefalk »

Store Lygnaren Lördag 2009-08-15 kl 09:00
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning landsvägscykling
Passtyp: Distans XL

OBS! På förekommen anledning. Starttid 09.00

Startplats:Slottsskogen
Karta till startplatsen hittar du HÄR.

Längd: 141 km
Backighet: Medel

Länk till Karta

Grupp 1
Fartgrupp: Marschfart 28 km/tim (~ medel 25 km/tim)
Passansvarig:
Hjälpryttare:

Info från passledaren:


Grupp 2

Fartgrupp: Marschfart 31 km/tim (~ medel 28 km/tim)
Passansvarig:
Hjälpryttare:

Info från passledaren:

Vägbeskrivning:

Sträckning: Slottskogen, Säröbanan till Snipen, Lindome, Anneberg, genom östra Kungsbacka, Fjärås, sydost om Lygnern till Sätila, Paus i Habäck, Björketorp, Hällingsjö, Ubbhult, Inseros, Lindome Kållered, Mölndal, Eklanda, Järnbrott, Slottskogen. Tag med pengar för fika. Om caféet i Habäck inte är öppet så är reserven Statoil i Hällingsjö.
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Store Lygnaren Lördag 2009-08-15 kl 09:00

Post by mikebike »

8-)
Hej Anmäler mig till Store Lygnaren på Lördag!
Bra starttid samt härlig sträcka! \:D/
User avatar
jote
Posts: 136
Joined: 2009-04-25 15:25
Fornamn: håkan
Efternamn: ternow
Location: göteborg

Re: Store Lygnaren Lördag 2009-08-15 kl 09:00

Post by jote »

Jag tänker oxå komma på lördag, bara det inte blir för blött.

Åker gärna i en lite snabbare grupp än marsch 28 / medel 25 om vi kan få ihop några stycken som är intresserade. Det vore bra att få lite tempo i kroppen inför Gran Fondo helgen efteråt.

/Håkan
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Store Lygnaren Lördag 2009-08-15 kl 09:00

Post by Thomas Franzén »

Jag ska bara komplettera med att säga att det är tänkt att vara två fartgrupper, Ulf korrigerar det i morgon fredag.

För övrigt saknas passledare, det var över 20 personer på passet i onsdags, så intresset för att cykla verkar finnas. Någon av våra passledare som vill ta något av passen på lörd 15/8?
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
torleifsandgren

Re: Store Lygnaren Lördag 2009-08-15 kl 09:00

Post by torleifsandgren »

Jag är med. Kör i den lite snabbare gruppen. Kommer från Hyssna om Carlberg vill ha sällskap.
Torleif
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: Store Lygnaren Lördag 2009-08-15 kl 09:00

Post by Hans Carlberg »

Tack för erbjudandet och tack för senast Thorleif!
Men jag åker till Norge i morgon för att hälsa på dottern,
så det får bli ett eget pass sent på söndag för mig.
Hoppas ni alla får en fin tur imorgon!
Hasse :88:
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Store Lygnaren Lördag 2009-08-15 kl 09:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej

Jag tänker cykla imorgon eftersom jag har någon skit i kroppen vet jag inte om 14 mil är OK. Tänker ställa min bil i Lindome och möta upp på Säröbanan detta ger mig också möjligheten att stiga av lite tidigare.

Jag kan leda den snabbare gruppen om någon kan samordna på Preem så möts vi på Säröbanan. Alternativt att någon annan frivillig anmäler sig som passledare!!!

Ni som vill köra lite hårdare får göra det i alla backar som finns på denna bana. Jag kommer att hålla ett jämnt tempo och hålla ner farten i backarna för att inte gå i väggen. Håller vi snitt 28 är det bra!

Ring mig innan ni lämnar Preem så har vi koll på varandra, 0704-293025.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Malin

Re: Store Lygnaren Lördag 2009-08-15 kl 09:00

Post by Malin »

Hej CG och ni andra!

Det vore jättebra om CG ville ta passledandet för den snabba gruppen
om ingen annan anmäler sig även om starten är vid Kviberg
och CG möter upp senare. Tyvärr!! har vi inte i dagsläget någon
passledare alls för det långsammare passet.
Vädret spås bli bra så det hade varit kanon att få cykla men tyvärr :-(

Malin
Malin

Re: Store Lygnaren Lördag 2009-08-15 kl 09:00

Post by Malin »

Eh, vad skriver jag, ursäkta ursäkta PREEM!!! skall det vara
inte Kviberg......

Malin- för snabb skrivande för mitt eget bästa
estrom

Re: Store Lygnaren Lördag 2009-08-15 kl 09:00

Post by estrom »

Hej,

Jag tänkte hänga på imorgon. Blir det inte snabbare än 31 km/h i marschfart funkar det för mig. (Tänkte att Torleif skulle få slippa putta mig uppför backarna som han gjorde förra veckan i slutet på Långaredsrundan... Men då gick det nästan 31 i medel.)

--Erik
christian

Re: Store Lygnaren Lördag 2009-08-15 kl 09:00

Post by christian »

Jag tänkte följa med runt Store Lygnaren i den snabba gruppen.

Ansluter vid Snipen och hoppar antagligen av i Lindome på vägen hem. Brasklapp för ösregn. Blötkörning är inget för den här glidaren.
torleifsandgren

Re: Store Lygnaren Lördag 2009-08-15 kl 09:00

Post by torleifsandgren »

Godmorgon! Jag har fått förhinder och kan inte delta idag.
Torleif
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Store Lygnaren Lördag 2009-08-15 kl 09:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Vi blev 10 st som antog utmaningen idag. Jag anslöt på Säröbanan.
Ett kort stopp vid Snipen för att få lite koll på vilka som var med på tåget och hur vi skulle tackla gruppen på denna bitvis tuffa bana. 2 deltagare körde i sitt eget tempo och resten fortsatte som snabbare grupp.

Efter alla backar på sydsidan av Lygnen cyklade vi mot Habäck men beslöt att köra vidare mot Hällingsjö för fika paus där hade vi ett snitt på dryga 29 km. Tre stycken ville köra backen mot Ubbhult resten tog den nedre vägen och gick lugnt upp Ubbhultsbacken bakvägen en bit så utbrytarna fick möjlighet att komma in i gemenskapen igen.

Den fortsatta resan ner mot Lindome gick i god fart med vind i ryggen. När undertecknad tackade för sig i Lindome hade jag cyklat 122 km, snitt 30.1, tid i sadeln 4.02 timmar och 850 höjdmeter.

Någon av er som cyklade Preem t.o.r. kan väl skriva in distans, snitt och tid för hela resan!!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Re: Store Lygnaren Lördag 2009-08-15 kl 09:00

Post by Bengt Tonnvik »

Ja, mina data stämmer inte riktigt med Preem t o r. Cyklade fr Partille till Preem, men vek av på slutet vid Hällesåker, och åkte över Mölnlycke hem. Blev 149 km, 29 i snitt, 5.09 tim.

Det var min första tur med Lygnen sen midsommar, efter en rätt så usel sommar. Kändes skönt att vara med igen, och är glad att jag hängde med. Tycker vi fick en riktigt fin tur, med bitvis riktigt bra cykelåkning, minmalt med regn, hyggliga vindar och god stämming! Tack alla, får se om vi ses på Mjörn runt, nästa helg blir det funktionärskap på Gran Fondo! (Och vi behöver vara fler!)

/Bengt
User avatar
jote
Posts: 136
Joined: 2009-04-25 15:25
Fornamn: håkan
Efternamn: ternow
Location: göteborg

Re: Store Lygnaren Lördag 2009-08-15 kl 09:00

Post by jote »

Vi var totalt fyra stycken som återvände tillbaka till Preem efter passet. Inte säker på om någon av oss fyra hade full koll på tid och sträcka? Om jag subtraherar bort min tur hem genom stan efter stoppet på Preem hamnar jag på 137km med ett snitt på drygt 31km/h. (Blir lite förvånad att jag mäter 4km mindre än Store Lygnarens angivna längd på 141km.)
/Håkan
Ps. Verkar som att vi lyckades blidka regngudarna på något sätt. Prognosen var massor av regn men jag fick endast sådär tre-fyra droppar på mig under sex timmar :-)
Post Reply