Nordostpassagen Lördag 2009-10-03 kl.10.00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
Ulf Warnefalk

Nordostpassagen Lördag 2009-10-03 kl.10.00

Post by Ulf Warnefalk »

Nordostpassagen Lördag 2009-10-03 kl.10.00
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning landsvägscykling
Passtyp: Distans L

Startplats: Slottskogen, Preem
Karta till startplatsen hittar du HÄR.

Längd: 77 km
Backighet: Medel, Hög

Länk till Karta

Grupp 1
Fartgrupp: Marschfart 28 km/tim (~ medel 25 km/tim)
Passansvarig:
Hjälpryttare:

Grupp 2
Fartgrupp: Marschfart 30 km/tim (~ medel 27 km/tim)
Passansvarig:
Hjälpryttare:

Info från passledaren:

Fika blir på Bensinstationen "Shell" i Landvetter. Ta med pengar
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: Nordostpassagen Lördag 2009-10-03 kl.10.00

Post by Hans Carlberg »

Jag kommer men blir jag ensam tro? #-o
Hasse :88:
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
Dennis Forssmark

Re: Nordostpassagen Lördag 2009-10-03 kl.10.00

Post by Dennis Forssmark »

Jag hänger på

Dennis
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Nordostpassagen Lördag 2009-10-03 kl.10.00

Post by Claes-Göran Andersson »

Då var årets grispass avklarat. P.g.a. tidsbrist "hushållsarbete" ringde jag Hans C. vid 10.00 då stod Hans och Dennis och dividerade om de skulle köra eller inte. De bestämde sig att gå banan.

Jag rafsade fram vinterkläderna och slängde på en bakskärm och stack iväg över Bergsjön för att möta upp vid Linnarhult på Gråbovägen. Gruppen hade förökat sig med Mikael J, Magnus O., Robert A. Vid avfarten upp mot Tahult gick vi höger mot Tahult och Öjersjö. Gruppen splittrades upp och alla gick hem.

Dennis skulle hem till Mölndal så jag gick med honom till Bertilsons stuga innan vändning mot Partille och stugvärmen.

Det blev 2.10 tim, snitt 24.5, 53 km och 530 höjdm. Det var 5 grader och regn vid start och snitt temp var 7 grader brrrrr!

Om fyra veckor startar vinterträningen och detta var en "god" försmak på vad som kommer! Temperaturen är inget problem det är kombinationen med regn som ställer krav på kläderna.

Tack GORE TEX för att du finns!!! :-D

//CG
"He is able who thinks he is able!"
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Nordostpassagen Lördag 2009-10-03 kl.10.00

Post by mikebike »

:oo:
Hej Venner!
Jag instämmer i föregående inlägg, Första "vinterpasset " avklarat. Med fel kläder dessutom!! #-o
För lite påbyltad och fel klädval gjorde att detta kalla o regniga o blöta pass var ett av de värsta sedan förra vintern.
Fy vad jag frös idag!
Massa löva och kvistar och annat löst på väg och cykelbanor gjorde att man fick hålla tungan rätt i mun.
Har nu tinat upp efter en lååång varm dusch! Gött. Konstaterade att min mätare från dörr till dörr visade 90,6 km. :-=
Detta var sista passet innan min "viloperiod". Är tillbaka med vintercykeln(?) om 4 veckor.
Men vi ses väl söndagen den 12:e på Vätternsnacket med Mattias Reck!?!
Ps.
Har full förståelse för alla Er andra som förståndigt nog tittade på väderprognoser och termometer och som denna dag bestämde sig för ett torrare och varmare alternativ till denna blötdjurscykling.
Mikael
Post Reply