Vätternrundan 2011 - anmälan i våra startgrupper

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Vätternrundan 2011 - anmälan i våra startgrupper

Post by Thomas Franzén »

Vätternrundan 2011 - anmälan i våra startgrupper

Lite förhandsinformation om rutiner för anmälan till 2011 års Vätternrundan!

Lygnens Venner har reserverat följande platser/startgrupper till Vätternrundan 2011:
:=>: 50 st kl 02:20
:=>: 70 st kl 03.:42
:=>: 30 st kl 09:30 (med reservation för vilken tid vi kommer att få för Sub 9, besked saknas)

Den information vi fått av Vätternrundan hittills är
  • Första veckan i augusti skickas anmälningslänk och anmälningsnummer ut för spridning till gruppmedlemmar.
  • Andra veckan i augusti öppnas länken upp för anmälan med direktbetalning.
  • Anmälan av personer i förbokade grupper inför 2011 sker 16 – 31 augusti 2010!
  • 1:a september öppnas anmälan upp för allmänheten och gruppreservationerna upphör.
  • När loppet är fullbokat så gäller detta alla.
I början av augusti återkommer Vätternrundan till oss med anmälningsinstruktioner.
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Vätternrundan 2011 - anmälan i våra startgrupper

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Vår satsning i år på SUB 8.12 lyckades galant då vi landade på 8.01 nu spänner vi bågen ännu hårdare!
Så därför se här åt alla som är sugna på att hårdträna för att susa runt Vättern 2011-06-18 på SUB 7.45. Vårt mål är att vara minimum 30 pers som står på startlinjen nästa år och i dagsläget är det nedanstående 17 pers som har sagt att de är PÅ.
1. Lars-Inge Kjörnsberg
2. Torleif Sandgren
3. Anders Alexandersson
4. Anders Karlsson
6. Mikael jansson
7. Ashkan Fivrin
8. Emil Johansson
9. Håkan Ternow
10. Patrik Rydbeck
11. Fabio Vecchi
12. Robert Laffranchi
13. Raymond Karlsson
14. Magnus Börjesson
15. Jari Kallio
16. Henrik Miltén
17. Erik Sjöström
Vi behöver alltså fler LYGNARE som spänner bågen - jag vet att det är flera som har kapaciteten i klubben så nu är det bara att bestämma sig! HÄNG PÅ!
Lars-Inge Kjörnsberg
Gruppledare SUB 7.45
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Vätternrundan 2011 - anmälan i våra startgrupper

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Inlägget försvann för snabbt med höstens alla rundor, därför detta inlägg!

Alla Lygnare som är sugna HÄNG PÅ VÅR SUB 7.45-satsning - se ovan i förra inlägget för mer info!

Lars-Inge Kjörnsberg, gruppledare SUB7.45
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Vätternrundan 2011 - anmälan i våra startgrupper

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Har just pratat med Åke Haraldsson som är medlem i Lygnens Venner men ochså medlem och med i styrelsen i Hisingen. Han var imponerad av det disciplinerade sätt som vi hade genomfört årets runda och hade nu en fundering på ett eventuellt samarbete i den meningen att vi slår ihop våra snabbåkargrupper till en gemensam SUB 7.45-satsning.

Personligen är jag för detta vilket skulle innebära och ge följande fördelar:
1/ En större grupp som kan samarbeta som dels gör att vi kan låsa klungan och dels lättare gemensamt klarar av målsättningen
2/ Vi kommer att ha minimum tre gemensamma SUB 7.45-träningar vilket innebär att vi dels lär känna varandra men också slår fast på vilket sätt vi skall köra/samarbeta.
3/ Vi kommer alltså att ha en egen grupp med Lygnare och Hisingen-åkare som startar på morgonen någon gång efter 09.30. Denna grupp skall sedan åka gemensamt i det korrekta tempot för att klara målsättningen. Detta innebär att vi inte släpper in någon utomstående i vår belgiska kedja. Det innebär också att vi fortsätter att köra i vårt jämna tempo oavsett om vi kör förbi klungor eller blir omkörda av andra.

Det är som sagt lite snabba ryck då anmälan kommer att starta 15 augusti och allt skall vara på plats senast 31 augusti.

I dagsläget är vi 18 st Lygnare som har sagt att de är på. Vad tycker ni alla intresserade? Skall vi gå på ovanstående linje för att lättare klara av vår målsättning som alltså är SUB 07.45?

TYCK TILL OCH GÖR DET SNABBT uppmanar

Lars-Inge Kjörnsberg
Gruppledare SUB 07.45
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Vätternrundan 2011 - anmälan i våra startgrupper

Post by mikebike »

Hej igen Lars-Inge och alla andra!
Är av uppfattningen att detta är en mycket god idé! Vi snuddade ju vid tanken redan i år direkt efter VR.
Är själklart positiv till detta.

mikebikle \:D/ :-D
niclas_y
Posts: 149
Joined: 2008-03-30 15:33

Re: Vätternrundan 2011 - anmälan i våra startgrupper

Post by niclas_y »

Är med på en gemensam satsning, om inte måste jag vela lite till ;-)
/N
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Vätternrundan 2011 - anmälan i våra startgrupper

Post by fabbev »

Hej alla cyklister.
Då jag och min cykel har 100% italienska gener, gillar vi ju att vara individualister. Vilket gör denna fråga väldigt svår att ta ställning till. Men med resultatet av årets VR inser även jag att gruppen gör individen stark. Så nu skall jag anmäla mig till ABF:s kvällskurs "Rid på vågen-slipp att göra allt skitjobb själv".
Självklart är det en jättebra idé. Jag försöker bara hitta tillbaka till min "skrivprofil" då jag inte gjort några inlägg på länge.
Forza Lygnare
Fabbe.
FORZA LYGNARE
Fabbe
Speedrobby

Re: Vätternrundan 2011 - anmälan i våra startgrupper

Post by Speedrobby »

Det är såklart ok att köra med HCK, dom har många duktiga gubbar & gummor :-D
Jag har redan kört med dom en gång (VR 2007) och det gick ju riktigt bra :-=

/Robert
ash

Re: Vätternrundan 2011 - anmälan i våra startgrupper

Post by ash »

Japp, ser ingen som helst anledning till att INTE uttnyttja detta tillfälle. =D>

Det finns ju redan flera som kör träningsrunor med bägge klubbarna och det funkar ju kanon. Bl.a Philip A som kört med oss några ggr och som är en superstark cyklist....

Körde själv en runda med HCK för nån vecka sedan och det funkade superfint med jämnt och högt tempo.

/A
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Vätternrundan 2011 - anmälan i våra startgrupper

Post by molsson »

Tänkte göra som i år och starta 3.42 och gå i mål mindre än 9 timmar senare. Är det några fler som är intresserade av en grupp med detta som mål eller blir det samling vid starten i Motala.
Jag räknar med att få draghjälp av de två som hängde med som släpvagnar i år :lol:
/Magnus
User avatar
Janne P
Posts: 529
Joined: 2009-09-14 19:24
Fornamn: Jan
Efternamn: Peterson

Re: Vätternrundan 2011 - anmälan i våra startgrupper

Post by Janne P »

L-I,

Mitt namn har tydligen ramlat ur listan, hoppas inte jag är kickad :-?. Ser att det är 16 på listan, att nr 5 är tom....

Även jag har tidigare varit med i HCK och tränat med dem. Tycker en gemensam satsning är en mycket bra idé.

Nu åker jag till Tjörn på semester och har fyllt bilen med cyklar, träningskäder och kajakprylar...

/Janne
Målet är vägen dit...
KalleH
Posts: 133
Joined: 2009-04-29 11:21
Fornamn: Kalle
Efternamn: Hammarström

Re: Vätternrundan 2011 - anmälan i våra startgrupper

Post by KalleH »

3,42 är en bra tid. Lovar att vara med och dra nästa år. Ligger redan nu i hårdträning. Förövrigt jagar jag funktionärer till Gran Fondo helgen. STÄLL UPP.

Kalle Hammarström
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Vätternrundan 2011 - anmälan i våra startgrupper

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Janne, jag ber tusen gånger om ursäkt. Naturligtvis har du precis som du så riktigt påpekar plats 5 och du är ju ett av våra draglok så självfallet är du medräknad som en av de 18 som sagt att de är På - det var tryckfelsnisse som hade varit framme...
Lars-Inge Kjörnsberg
patryd

Re: Vätternrundan 2011 - anmälan i våra startgrupper

Post by patryd »

Hej, jag kör gärna med HCK. Och det skall bli extra kul o följa diskussionen med två klubbgängs önskemål på gemensam klädsel..
User avatar
jote
Posts: 136
Joined: 2009-04-25 15:25
Fornamn: håkan
Efternamn: ternow
Location: göteborg

Re: Vätternrundan 2011 - anmälan i våra startgrupper

Post by jote »

Jag tror det här är bästa vägen att gå om vi ska kunna åka lite fortare än i år. Det kan bli riktigt bra!
Samtidigt är jag lite tveksam eftersom flera HCK-are berättat för mig att de inte alls hade Lygnens goa, positiva stämning i laget. Jag tycker vi ska vara tydliga med att lagandan är viktig och att vi har en bra väldigt bra upplägg för att få till en kanonupplevelse.

/Håkan

ps. Snackade med Torleif. Han föreslog att vi kör i Lygnens tröja med HCKs byxor. Det blir snyggt :-D
rayka

Re: Vätternrundan 2011 - anmälan i våra startgrupper

Post by rayka »

Mycket bra idé. Då har vi rumänska färger och kan köra i husvagnskaravan. Glöm inte att ta med knivar!

;-) Raymond
josef70

Re: Vätternrundan 2011 - anmälan i våra startgrupper

Post by josef70 »

hej! vi är två killar (gubbar?) som är intresserade av att bli medlemmar i LV och anmäla oss till VR2011 genom er, har kört två VR tidigare och skulle vilja höja vår nivå lite... starttiden 3:42 låter perfekt och vi har som mål att klara Sub10. hur göra? (kommer även med på HH på lördag om det bara är att haka på..?)
Henke

Re: Vätternrundan 2011 - anmälan i våra startgrupper

Post by Henke »

Tjenare! Skulle också vilja anmäla mig till sub 7.45, räcker det att skriva här eller vill ni ha det i pm eller liknande?
ash

Re: Vätternrundan 2011 - anmälan i våra startgrupper

Post by ash »

Det har kommit till 3 personer till i Våran Sub 7.45 grupp så jag lägger in senaste listan här nedan igen med dessa inlagda (+ Janne P. som kom bort på den listan).

1. Lars-Inge Kjörnsberg
2. Torleif Sandgren
3. Anders Alexandersson
4. Anders Karlsson
5. Jan Peterson
6. Mikael jansson
7. Ashkan Fivrin
8. Emil Johansson
9. Håkan Ternow
10. Patrik Rydbeck
11. Fabio Vecchi
12. Robert Laffranchi
13. Raymond Karlsson
14. Magnus Börjesson
15. Jari Kallio
16. Henrik Miltén
17. Erik Sjöström
18. Ola Hilmersson
19. Mattias Heribertsson
20. Henrik Thunberg


Antar att det är fler på gång, Niclas Y. hoppas jag + ett gäng från HCK ?
/Ashkan
ash

Re: Vätternrundan 2011 - anmälan i våra startgrupper

Post by ash »

Henke wrote:Tjenare! Skulle också vilja anmäla mig till sub 7.45, räcker det att skriva här eller vill ni ha det i pm eller liknande?

Henrik: Skicka ett mail till: [email protected] och anmäl ditt intresse till gruppledaren.
Post Reply