Ett annorlunda vättern

Här kan du ställa frågor och ge svar om träning, kost, mekartips osv. Skriva köpes/säljes/bytes/lånas annonser. Tipsa andra cyklister om allt ifrån prylar, cykelrundor, härliga backar, affärer eller hemsidor - ja, allt som är cykelrelaterat.
Post Reply
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Ett annorlunda vättern

Post by olof »

Min första vätternrunda gick på 12,42 min.
Detta var också min första cykeltur på drygt två veckor på grund av en j-a förkylning som inte vill släppa taget.

Jag cyklade med två kamrater som tidigare hade kört vätternrundan på 14 resp 18 timmar...Först vill jag gratulera alla Lygnare till en fantastisk prestation och jag såg när gänget som körde under 7 timmar kom in, enormt. Jag måste bara skaffa mig en sån hjälm, det måste bero på den (och ett antal träningstimmar). I vilket fall som helst, vi var tre amigos som hade en härlig tur. Vi startade 2,20 med motvind en bra bit mot Jönköping men allteftersom solen gjorde sin ankomst minskade också vinden. Vi stannade på alla depåer, kaffe, bulle saltgurka, mos och köttbullar i Jönköping och den "fantastiska" lasagnen i Hjo men vi skippade den sista depån som var två mil innan Motala. Tyvärr fick vi fortsätta vår färd utan Conny som stannade i Hjo och fick lite massage och vila. Jag och Micke körde in i Motala 12,42 och Conny kom in efter ca 14,5 timmar. Nu skall vi satsa på lidingöloppet nästa år så idag på söndag körde jag första löppaset inför detta lopp i Änggårdsbergen på ca 1 timme.

En intressant iakttagelse är att alla säger att Vättern är relativt flackt men det är ändå 1 500 höjdmeter och vilkt kanon arrangemang.

Avslutningsvis om Conny och Micke läser detta så har vi gjort ett fantastiskt lopp, vilket väder, sol hela tiden (förutom Conny som fick regn). När vi kommit i mål Jag och Micke gick vi till bryggeriet och tog in en schnitzel och en öl i väntan på vår kamrat och då började regnet, det kallas timing. Conny hade verkligen ordnat det för oss, han hade fixat ett hus i Motala, en eloge för detta.

Känner nu att orken är på väg tillbaka.

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
Post Reply