Cykel VM i Köpenhamn

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Post Reply
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Cykel VM i Köpenhamn

Post by peter jonsson »

Jag tänker ta med mig familjen och åka till Köpenhamn och cykel VM den 24-25 september.
Det hade varit kul om vi blev några flera från klubben på plats. Åker man ner över helgen 24-25
så får man se damernas och herrarnas linjelopp.Detta är nog ända chansen att få se alla proffs
göra upp om medaljerna på såpass när håll i vår livstid så häng på.Jag har eventuellt en plats i min bil.

För boende Snackar ni med Lars-Inge Kjösberg

//Peter Jonsson
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Cykel VM i Köpenhamn

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Vi har idag lyckats att greja ett par rum till i Köpenhamn under VM-dagarna. Ska ni hänga med och se när världsstjärnorna gör upp om regnbågströjorna så är det bara att slå till! All info, priser och anmälan hittar du på http://www.cykelresor.com. Välkommen!
Lars-Inge Kjörnsberg
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Re: Cykel VM i Köpenhamn

Post by Bengt Tonnvik »

Jag tänker åka ner lörd-sönd tillsammans med min dotter. Två till så blir vi en bil!
Eller nån som åker ner tidigare och har 2 platser hem på söndan?
Häng med, kanske enda chansen att få se VM så nära (19 år sen sist, -92 i Oslo)!!
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Cykel VM i Köpenhamn

Post by mikebike »

Hej!
Var ju tillsammans med Lars-Inge i Köpenhamn för att cykla CSC Copenhagen i helgen (sönd 4/9).
Men redan på lördagen så hade vi tillfälle att åka ut med cyklar och allt för att reka VM-banan.
Strax utanför Köpenhamns centrum i Holte el Holta. Ett helt undaerbart vackert o lugnt område med bla någon slags park
av något slag som man kör runt i kring. Banan för linjeloppen mäter ju bara 14 km och går genom vanliga villaområden till
att plötsligt svänga in på ett väldigt luxuöst flott villaområde med rena palatsen för att i nästa ögonblick vara helt ute på landet.
sedan tillbaka in i samhället runt naturområdet.

lars-Inge och jag cyklade runt banan i två varv och njöt av banan och omgivningarna och det vackra vädret. (herrarna kör 17 varv + 28 km ut från centrum)
En kanonbana, som inbjuder till att åka riktigt fort, var så säkra på att det kommer att gå undan emellanåtnär proffsen drar på!
Det fanns också många, många bra ställen att stå på och åse hela detta spännande race på riktigt nära håll och känna stämmningen.
Har Ni ännu inte bestämt Er tveka inte att boka en av de sista hotellrummen genom Lars-Inge som tror jag fortfarande finns kvar.
Helt juste hotell till bra pris som vi "test"bodde på med riktigt go frukost. Också kanonbra med förbindelse direkt ut till Holte alldeles i närheten.
mikebike :-D
Post Reply