Gotland 360 2012

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Wenner

Gotland 360 2012

Post by Wenner »

Hej på er!

Den 15-16 september går Gotland 360 av stapeln på (just det) Gotland.

Läs mera här: www.gotland360.se/

Detta är ett lite speciellt lopp på så sätt man inte har tidtagning och äter mycket och ofta. Dessutom är det en övernatting och lite partaj under loppet.

Vill bara kolla om det finns något intresse från någon i klubben att vara med på detta? Om vi blir några stycken kan jag ta på mig att organisera sjävka resan till och från Gotland. Genom mina sommatvistelser där har jag lite kontakter med lokala cyklister som boende skall nog gå att ordna för ett antal cyklister.

Maila mig på [email protected] eller skriv i den här tråden under januari månad så stämmer jag av i början av februari.

//Jonas
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Gotland 360 2012

Post by Mikael Virtanen »

Det här är ett lopp jag länge känt för att köra. Klart intresserad alltså.
Hälsn. Mikael
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Gotland 360 2012

Post by molsson »

Är intresserad av loppet och då jag aldrig varit på denna ö kanske att lägga ett par dagar extra med någon träningsrunda, se mig omkring.
/Magnus
Wenner

Re: Gotland 360 2012

Post by Wenner »

Det låter kul att några vill åka med! Så länge vi inte blir väldigt många så kan jag fungera som reseledare!

Kollade med de som arrangerar loppet och det är just nu 50 anmälda, dvs 100 platser kvar. Jag föreslår att vi väntar till slutet av februari med att anmäla oss. (Var och en anmäler sig själv, och sedan fixar vi resan dit och hem tillsammans)

//Jonas
Wenner

Re: Gotland 360 2012

Post by Wenner »

Nu har jag även lagt ut en blänkare om detta på HCK:s forum. Vi får se om jag kör med dubbla tröjor eller inte. LVG-tröja ena dagen och HCK nästa kanske? :-D
Benny
Posts: 140
Joined: 2008-10-19 17:04
Fornamn: Benny
Efternamn: Hedberg

Re: Gotland 360 2012

Post by Benny »

Hej.
Jag och min fru vill vara med och köra Gotland 360.
Vi tänkte samma upplägg som Daniel med fru och Magnus (några dagar extra.)
mvh.B.H//
Benny
Posts: 140
Joined: 2008-10-19 17:04
Fornamn: Benny
Efternamn: Hedberg

Re: Gotland 360 2012

Post by Benny »

Hej.
Har i denna stund anmält mig till Gotland 360,
och min fru till Genvägen.
Vid kontroll av deltagarantal för tillfället är 80 st anmälda,
vågade inte vänta längre.
mvh.
B.H.//
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Gotland 360 2012

Post by molsson »

Nu är även jag anmäld till Gotland360.

Jag såg att vi har ungefär en månad på oss innan det blir dax samordna transport och boende. DVS då får vi erbjudande från Destination Gotland.

/Magnus
Benny
Posts: 140
Joined: 2008-10-19 17:04
Fornamn: Benny
Efternamn: Hedberg

Re: Gotland 360 2012

Post by Benny »

Hej.
Nu är det kris med plattser BARA 8 st KVAR i denna stund.
mvh.
B.H//
Wenner

Re: Gotland 360 2012

Post by Wenner »

OJOJOJ vad det anmält sig folk!
Ni som vill åka med anmäl er snarast - jag anmälde mig just nu! (nyss...)

Vi tar övriga frågor om resa etc senare!

//Jonas
Wenner

Re: Gotland 360 2012

Post by Wenner »

Hej på er!

Nu är det väl anmält och klart!

Vilka är det som skall hänga med?

Jag tror mig veta att det är dessa:
Jonas Wenner
Magnus O
Jonas

Någon mer som har anmält sig?
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Gotland 360 2012

Post by molsson »

Gott Jonas.
Benny med fru ska också med.
Har inte fått något erbjudande från Destinatin Gotland än om resa och boende.
Jag tycker att vi skall vara på Gotland några dagar extra, någon träningsdag före och avslappning, uttrampning dagen efter.

/Magnus
även jag en före detta mästare.
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Gotland 360 2012

Post by Mikael Virtanen »

Jag anmälde mig sent och är på reservlistan. Kontaktade G360 och fick beskedet att de planerar släppa ytterligare 70 platser, så jag kommer nog med. Får se vad som händer.
Mikael
Wenner

Re: Gotland 360 2012

Post by Wenner »

Hej på er!

Nu har jag varit nere i Småland på Cycle Camp på High Chaparall. Mycket trevligt läger med ca 400 cyklister i olika fart och form. Dessutom intressanta föredrag, cykelmässa och lite annat!

Men nu åter till Gotland...
Jag har pratat med mina svärföräldrar och vi får gärna hyra in oss i deras ena hus. Jag tror att det är lämpligast att göra så här:

Åka Oskarshamn-Visby på fredagen den 14/9. Sedan köra ner till Ljugarn (där de har sitt hus) och inkvartera oss.
På morgonen den 15/9 åker vi upp till Visby och startar loppet. Bilen/bilarna parkerar vi i Visby.
När vi sedan går i mål den 16/9 återvänder vi till Ljugarn och sen stannar vi kvar och tränar/ser oss om på Gotland med cykel etc.
Sedan kanske det är lagom att åka hem på tisdag em/kväll.

Jag har dålig koll på färjetider etc men vi kan avvakta lite till. Det är inga problem med platster på färjorna så långt fram.

Låter detta som ett ok upplägg för er?

//Jonas
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Gotland 360 2012

Post by molsson »

Talade med några cyklister på Mallorca som cyklat Gotland 360 och de sa att alla svängde in på depåerna och njöt utav förtäringen, hemgjorda muffins, kakor, pannkakor, hällakakor mm och att man sedan trampade vidare för att driva ut kalorierna.

Jag tycker ditt förslag låter bra. När är starttiden och hur långt är det att köra till Visby?

/Magnus
Wenner

Re: Gotland 360 2012

Post by Wenner »

Starttiden har jag ingen koll på än. Men det är 43 km till Visby från Ljugarn. Det tar ca 45 minuter att köra.
Wenner

Re: Gotland 360 2012

Post by Wenner »

Fortfarande ingen som blivit kontaktad av destination Gotland eller?

Själv åker jag och kollar in lite Gotland på sön-tors nästa vecka. Skall dessutom passa på att köra Gotland Tvärs, en mer vanlig motionstävling/lopp!
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Gotland 360 2012

Post by molsson »

Ingen kontakt till mig från Gotland.
/Magnus
Benny
Posts: 140
Joined: 2008-10-19 17:04
Fornamn: Benny
Efternamn: Hedberg

Re: Gotland 360 2012

Post by Benny »

Hej.
Ingen kontakt till mig och frugan .
B.H.//
Wenner

Re: Gotland 360 2012

Post by Wenner »

Så här står det på www.gotland360.se just nu.

Boka båt och boende
Till er som har anmält er och ännu inte blivit kontaktade av Destination Gotland angående båtresa och boende:

Ni får själva ringa eller mejla till Destination Gotland och be dem hjälpa er med båt-/ boende- bokning, så att det blir gjort. Tel till DG grupp- och idrottsresor är 0771- 22 33 50 ( mån-fre 09-17) och om du vill maila så är det [email protected]. Inger Appelblom är vår kontaktperson, men de övriga på bokningen kan också hjälpa er med bokningen. Av erfarenhet så vet vi att det kan bli lite bråttom att hinna med 16.00- båten till Nynäshamn på söndagen. Det går en annan 19.20 som ger dig mer tid till att hinna duscha, äta lite gott och skryta om dina bravader. Men om du är en stark cyklist och ligger i så hinner du med 16- båten, inga problem. Glöm inte att uppge att ni skall cykla världens bästa motionslopp, Gotland360.


--------------------------------------------------------------------------------
Kan ni skicka era namn, personnummer, telefon och mail så kan jag ta på mig att kontakta destination Gotland.

Jag tänker även kolla flyg för egen del hem på grund av jobbet. Jag kan nog inte stanna kvar de extra dagarna nämligen. Däremot åker jag gärna med er andra till Gotland. (Ev kanske jag får be er om hemtransport av min cykel... :) )

Jag var över på Gotland på Kristi Himmelfärd och cyklade loppet Gotland Tvärs. Kunde inte hänga med deras allra vassaste gubbar (snitt 38 i motvind på 15 m/s) men jag tryckte mig in bland de 20 första i alla fall...

Vi hörs!
Post Reply