Cykelcity Gran Fondo Kungsbacka 2006 - Synpunkter på loppet

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Guest

Post by Guest »

Kul lopp och ni hade ju lyckats få flera vägar nyasfalterade också (vilket väl hände senast på 70-talet eller så). Men ni får bygga/skaffa längre backar till nästa år! :wink: /Jerry - CK Master/HCK/Club des Cent Cols
putte

Post by putte »

Anonymous wrote:Kul lopp och ni hade ju lyckats få flera vägar nyasfalterade också (vilket väl hände senast på 70-talet eller så). Men ni får bygga/skaffa längre backar till nästa år! :wink: /Jerry - CK Master/HCK/Club des Cent Cols
:D Vi hade kul också, men man blev ju väldigt cykelsugen i benen när man såg alla andra som fick vara med och leka. :cry:

Förresten, vi har redan satt några i arbete med att öka svårighetsgraden på backarna. Så nästa år, då du......... :twisted:

Image
Amphibian

Post by Amphibian »

Var det ingen som fick hjälmen signerad av Anders Adamsson? :D
Guest

Post by Guest »

Anonymous wrote:Vilken sportdryck severas?
Jag gissar på:

http://www.fagerstrom.net/schedule/gran ... 2V9029.htm

:D :D :D
Rasmus Hemph

Post by Rasmus Hemph »

Tackar för en jäkligt rolig och grymt jobbig cykeldag. Mycket bra arrangerat!
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Post by Thomas Franzén »

Här finns fler synpunkter:

Cyclesport.se

Mattias Lundqvist

Hisingens Cykelklubb

Håll till godo.
Last edited by Thomas Franzén on 2006-08-22 22:52, edited 1 time in total.
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
Maria Forsenius

Post by Maria Forsenius »

Ännu en nöjd cyklist. Jag vill speciellt berömma det som jag tyckte var bra och som inte är självklart i alla lopp.

1.Motorcyklisten som kollade att allt var ok.
2 Middag efteråt.
3.Mycket glatt bemötande och tillrop längs vägen. Även till en seg trött och till åren kommen cyklist.
4. Mycket rolig bana. Backarna sög för min del, positivt menat.

Blott en förändring som känns lite si och så att förmedla. Fundera över om ni skall använda samma massörer. Det är bra om dom har någon form av massagekurs i botten ex svensk klassiskt massage.
Det finns gott om utbildade från GGI och Axelssons. Jag har själv gått på GGI, massagekursen och kunde bedöma upplägget och för att jag tog en massage.

Maria Forsenius
JT

Post by JT »

Hur får man reda på om man vann något på sitt startnummer om man inte var på prisutdelningen?
Gäst

Starttiden

Post by Gäst »

Vi som har lång resväg och måste åka mellan 4-5 på morgonen skulle uppskatta om starten gick något senare. Tex 10:00.
Nackdelarna kanske skulle vara mer trafik utmed banan.
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Post by Thomas Franzén »

JT wrote:Hur får man reda på om man vann något på sitt startnummer om man inte var på prisutdelningen?
Vår idé har varit att skapa ett arrangemang där upplevelsen skulle vara mer än bara cykling. Bl a även pasta party och prisutdelning under trevliga former.

Svaret på din fråga blir därför att man får reda på om man har vunnit genom att närvara på prisutdelningen. Vinstlistan presenterades bara där och lästes upp under utdelningen. Vinster som inte avhämtades under utdelningen kan inte fås i efterhand. Vi avser heller inte att publicera vinstlistan i efterhand, eftersom inga vinster delas ut i efterhand.

Att få veta om man hade fått en vinst om man hade stannat kan förvisso vara intressant eller i värsta fall en trist grämelse, men vi kan inte se att det gagnar någon att offentliggöra det.

Jag hoppas att du har förståelse för denna vår inställning.

MVH

Thomas Franzén
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Starttiden

Post by Thomas Franzén »

Gäst wrote:Vi som har lång resväg och måste åka mellan 4-5 på morgonen skulle uppskatta om starten gick något senare. Tex 10:00.
Nackdelarna kanske skulle vara mer trafik utmed banan.
Vi är medvetna om din problematik! Vi har haft vissa resonemang och gjort vissa överväganden, men det vi kommit fram till behöver naturligtvis inte vara det optimala. Som du säkert förstår är det många olika aspektar att ta i beaktande. Det som talar för din uppfattning är det stora antalet långväga cyklister. Det som kan tala emot dom är att hemresan också blir senare. Vi lovar att vi ska fundera på dina synpukter och pröva frågan igen. Så får vi se vad vi kommer fram till.

MVH

Thomas Franzén
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
JT

Post by JT »

Thomas Franzén wrote: Jag hoppas att du har förståelse för denna vår inställning.
Visst har jag förståelse och jag låter er förstås ha denna, enligt mitt tycke, felaktiga inställning. Tydligen har ni en helt annan inställning när det gäller Nationaldagsloppet.
Normalt brukar inte några motprestationer krävas, mer än att köpa lotten, för att få vara med i lottdragningar.[/i]
Post Reply