Lugnt och långt

Skriv här om du vill organisera ett eget träningspass, tipsa om träning med andra klubbar eller berätta någon annan träning som du vill slå ett slag för.
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

Lördagens runda, på 300 km, översatt till Aarhus-Köpenhamn ... då är vi lite sydost om Ringsted med 75 km kvar.

Det är de första 10 mil som är backigaste (ja, Danmark är inte platt ... allt som allt handlar det om 2.200+ höjdmeter).

http://connect.garmin.com/activity/150691491

När vi kommer till Ätran, är det ungefär som att komma till Odense (185 km), dvs, halvvägs. I Varberg är vi på väg över Storebælt (ca halvväg över bron ... den tar aldrig slut ... knappt när man kör bil).

Edit: Kul! Jag hade glömt att Rolf Taipale ska med också.
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

Nu har ni möjlighet att åka med Lygnens Venners fader ... passledaren har medlemsnummer 1 ... närmare nirvana kommer ni inte! :-) (om ni inte redan har varit på konsert med Grateful Dead på 70-talet ... det har jag.)

Hoppas alla får bra väder imorgon. Det ser sisådär ut.
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Lugnt och långt

Post by Mikael Virtanen »

[quote="Ulf Warnefalk"]Hej Mikael
Ja varför inte en "rundånörd" sektion.. Har du rondeur för detta?? :-P


Ulf: jodå, rondeuren finns nånstans där inne men han har ännu inte kommit ut. Nu är det mer rondör om man säger så.
Mikael
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

:-)

Att ge sig ut imorgon är ganska nördig, hur man än ser på det :-)

Men egentligen ser det inte så illa ut. Jag har räknat ut att 31-gänget kan nog hinna tillbaka till Kviberg innan regnet kommer (norr om Kungälv) och för oss som tar en lång runda, så ser det inte vackert ut, men det ser inte ut som regn heller.

Nu ska det sägas att jag jämför http://www.yr.no, http://www.smhi.se och http://www.dmi.dk och plockar russin (den mest optimistiska prognosen) ur de tre.

Lite blåsigt blir det imorgon, lite sol, lite moln och inte mycket regn att tala om. Jag tar cykeln med kompislapp ändå.

Daniel
Bettina Meiners

Re: Lugnt och långt

Post by Bettina Meiners »

VäderPROGNOSEN ser inte alls hopplös ut, man får bara inte titta ut…
Kommer med största sannolikhet.

Bettina
rolfi
Posts: 171
Joined: 2010-09-13 22:33
Fornamn: Rolf
Efternamn: Taipale

Re: Lugnt och långt

Post by rolfi »

Hej,
jag ansluter vid Lindome förmodar att ni är där ca 07:20. Jag ser fram emot en runda utan rengjacka :-=
//Rolfi
User avatar
Pontus T
Posts: 188
Joined: 2005-12-14 16:06
Fornamn: Pontus
Efternamn: Terning
Location: Partille

Re: Lugnt och långt

Post by Pontus T »

Ulf Warnefalk wrote: Ja varför inte en "rundånörd" sektion..
Intresant Ulf att en "rundånörd" sektion ser dagens ljus i klubben. Rundånörd myntades väl 2007 när vi trampade runt på våra brevet lopp?
Nästan så man har lust att ansluta, dessvärre är det rund och inte så mycket nörd som dominerat dom sista två åren. Ha en god tur i morgon, cyklar ni förbi Svenljunga så lär du ju i alle fall känna igen dig :lol:
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

Det bidde bara 225 km för min del.

Vi har dragit några slutsatser. Långt och lugnt får det gärna vara, men "lugnt" ska inte betyda långsamt. Ska man åka långt, behöver man hygglig fart.

Därför kommer vi snart med ett tillägg: Kort och helvetiskt. Mer sedan.

Kul att se Jan efter olyckan i maj. Det blev lite strul i början. Rolf trodde att han var sen vid ankomst till Lindome och blåste iväg för att "hinna i kapp oss". Men vi var också sen. Det ordnade sig nära Kungsbacka.

Bettina fnyste åt vår teorier om mat och mineraler ... "viktigaste är att ni tro på det ..." :-)

Jag skickade i väg Rolf och Jan efter Svenljunga. Ulf fick slut på energi, men jag hade inget emot att hänga tillbaka och dra. Vi behövde inte göra det allihopa.

Jag återkommer med några förslag om hur vi ska kunna gå vidare. Men nu vill bara tacka alla för gott sällskap!
Ulf Warnefalk

Re: Lugnt och långt

Post by Ulf Warnefalk »

Ja du Daniel
Vi blev två som "fullföljde". Tack vare en massa halsbrännepreparat kom energin tillbaka i höjd med Stretered, till vad nytta då??

Vi hade i alla fall tur med vädret eller hur? Det kändes som om jag satt med Svartepetter från Borås, förutom då absolut sista biten. Som grädde på moset så fick jag en rejäl skur vid Eklanda fram till gamla Pripps, blöta vägbanor hela vägen hem så nu väntar storrengöring. Tur att jag införskaffade mekarstället..

Tack alla hjälpsamma deltagare
ulf
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

Jag pratade just med Hans som är nu hemma från ett jobb utomlands och han är mycket intresserad av ett pass, kanske två, de närmaste dagarna. Hans föreslår ned till Varberg (från Preem) och tillbaka. Vi skulle kunna ta lite omvägar på tillbaka vägen för att få 15 mil eller så.

Jag kan fredag och söndag. På lördag flyttar min dotter och hon behöver hjälp med att bära möbler och liknande mellan 11 och 15, så det gör det svårt för mig att hänga med på lördag.

Förslag? Idéer? Jag skulle vilja att vi höll ett snitt på 26 - 28. Det är kortare än vad vi åkte förrut och vi måste få upp snittfarten annars kommer 37 mil (Aarhus - Köpenhamn) att ta evigheter.

Som sagt ... finns det ett intresse? När vi var ute på Gottskärspasset förra helgen fick jag frågan om vi skulle köra några fler pass. Det verkar som intresset växer.

Daniel
Bettina Meiners

Re: Lugnt och långt

Post by Bettina Meiners »

Söndag passar utmärkt för mig. Har inga speciella önskemål ang sträckan, gärna lite backig :twisted:
Men Daniel, vara inte för optimistiskt vad gäller snittfarten. Tänk på hur det gick dem sista passen. Om vi vill ha med alla som brukar komma är det helt utopisk med snitt på 26+

Bettina
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

Ja, jag vet Bettina ... men vi kan kanske hitta på en lösning som går ut på att några av oss får frifart i sisådär 20 minuter ... sedan stannar vi och äter glass och hallon och väntar in andra ... lite då och då :-)

Det ordnar sig. Jag sa till Hans att det får ändå vara så att ingen känner sig utsliten när man kommer hem. Trött, kanske, men inte sliten.

Söndag passar även mig bäst. Möjligen sticker jag ut imorgon för att snurrar runt lite ...

Daniel
jabo

Re: Lugnt och långt

Post by jabo »

Jag hänger gärna med på t.o.r Varberg, eller någon annan sträckning på runt 15 mil.

Söndag passar bra för mig.

// Jan
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

Det lutar åt söndag. Jag gör ett försök ett rita upp en runda i något kartverktyg. Jag har för mig att det är Wheels and Wings i Varberg nu. Då passar vi in :-)

Daniel
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

Tja ... jag började rita upp något och kom fram till att det var en kombination av Varbergs Fästing och Horrible Horred.

Varbergs Fästing

Horrible Horred

Det jag ritade var ned till Varberg enligt den första kartan, från Varberg till Veddige på småvägar, över till Horred på sydsidan av Viskan (inte på 41:an som den andra kartan visar) och sedan hem från Horred enligt Horrible Horreds karta.

Nackdelen är att det blir närmare 20 mil istället för 15. Varbergs Fästing är 165 km och Horrible Horred är 174 km, enligt kartorna.

Åsikter? Önskemål?
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

Den jag hittade på ser ut så här:

http://connect.garmin.com/course/1637390
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

Vill ni att detta ska bli av, ska ni höra av er. Annars åker jag med HCK som har ett pass (också söderut) i en fart jag trivs med (29-30).

Daniel

Edit: ber om ursäkt för vad kan se ut att vara brist på tålamod. Det var bara det att jag ombads att starta upp detta, inget jag gjorde på egen hand.

Men det ser bra ut imorgon. Jag sticker söderut. Om någon vill börja från Slottsskogen, så säg till bara. Då kommer jag in och börjar därifrån. Kl 9 är förmodligen en bra tid. Hör jag inget, så börjar jag hemifrån istället (Lindome).
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

Jag får det till Bettina och Jan. Jag tror att Statoil/McDonalds vid Fässbergsmotet är närmast för oss alla.

Kl. 9

Karta till Statoil/McDonalds

Min dotter flyttar ut idag, så jag kan inte kolla tillbaka så ofta. Om inte annat, så säger vi kl. 9. Någon annan kan gärna skriva och ändra om de vill. Jag läser senare.
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Lugnt och långt

Post by dlridings »

Jag fick epost från Bettina. Ulf, Hans och förmodligen Bettina startar från Preem/Slottsskogen kl 10. De bestämmer rundan på plats.

Jag håller mig till kl. 9 men jag åker inte in till Statoil utan sticker direkt hemifrån. Jag kör nog en kombination av Varberg/Horred.

Kul att gänget fick bra väder idag. Hoppas på liknande imorgon.
Post Reply