Mjörn Runt 2012

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Mjörn Runt 2012

Post by Claes-Göran Andersson »

Orkade inte leta efter länken Peter la upp för några veckor sedan. Kollade vädret för helgen som kommer, det är typiskt att helgen lovar sämre väder. Det ser ut att bli mulet och någon mm regn men det är ju helt överkomligt med tanke på hur der var på Gran Fondo igår! Blötare än så blir det inte.

Kul om vi kan bli ett gäng som kör ihop det var inte så många som skrivit på Peters länk. Förra året körde vi på 2.52 och 35 i snitt.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Mjörn Runt 2012

Post by Mikeryd »

Jag är anmäld. När jag hörde på SMHI:s prognos i P1 igår nämnde de att de kunde/skulle bli högsommarvärme till helgen.

Mikael Rydström
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Mjörn Runt 2012

Post by Claes-Göran Andersson »

Det låter bra jag kollade YR men då litar vi på SMHI istället! :-D

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Lasse Moberg

Re: Mjörn Runt 2012

Post by Lasse Moberg »

Hallå där, är det ngn som vet vilken tid man startar när man ska cykla den korta på söndag, jag hittar inte det nånstans
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Mjörn Runt 2012

Post by Claes-Göran Andersson »

Jag har fått en personlig inbjudan i posten men där står inget heller. Första start är 09.00 med ett antal startgrupper på långa banan direkt efter startar korta banan. Beroende på hur många som anmält sig på långa banan kan starten förskjutas i tid. Du bör vara där i tid.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Mjörn Runt 2012

Post by Claes-Göran Andersson »

Vill bara påminna om att vi kör i Lygnarkläder på loppet. Det skall synas att vi är ett klubbgäng.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Lasse Moberg

Re: Mjörn Runt 2012

Post by Lasse Moberg »

Hallå, jag vet inte var jag ska lägga ut frågan så jag lägger ut den på flera ställen jag skulle vilja köpa ett par cykelbyxor av klubben vart vänder jag mej?
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Mjörn Runt 2012

Post by Mikael Virtanen »

Jag ser fram emot en rask och trivsam Lygnarkörning på söndag runt Mjörn (och Anten). Anmäler mig på plats.
Vore väl bra om vi som inte redan är anmälda kunde bestämma en tid att sammanstråla så att vi hamnar i samma startgrupp.
Blir vädret bra, kan vi också räkna med att det blir långa köer till efteranmälan.
Mikael
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Mjörn Runt 2012

Post by Claes-Göran Andersson »

Ni som efteranmäler er se till att ni kommer in i den grupp där föranmälda finns. Om det inte fungerar vid anmälan så ställer ni er med oss andra. Vi är ett gäng som tänker köra på samma sätt som 2011. Vi körde på 2,52 och 35 i snitt. Ni som känner att ni kan åka i den farten kommer till den startgrupp där Peter och jag finns. Som vanligt blir det diciplinerad tvåparskörning där vi tar det lugnt uppför och rullar på nedför och på platten. Blir vi tillräckligt många låser vi vår grupp precis som sub-grupps körning på Vätttern.

I vår grupp är det Lygnarkläder som gäller!!

Vädret ser ut att bli riktigt bra!

//CG
Last edited by Claes-Göran Andersson on 2012-08-31 15:36, edited 2 times in total.
"He is able who thinks he is able!"
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: Mjörn Runt 2012

Post by peter jonsson »

Hej

Jag tar med mig vad jag har av gula tröjor för lån till dom som inte har.
Jag tar med byxor till dig Lasse, vilken storlek har du?

//Peter
ventoux
Posts: 115
Joined: 2009-10-08 20:49
Fornamn: Duncan
Efternamn: Robinson

Re: Mjörn Runt 2012

Post by ventoux »

Hello Peter!

Jag och min bro behöver också en tröja om det finns?

Regards

Duncan
Duncan Robinson
Anders B
Forumadministratör
Posts: 71
Joined: 2012-04-27 23:57
Fornamn: Anders
Efternamn: Bergvall

Re: Mjörn Runt 2012

Post by Anders B »

Jag kommer förmodligen också att köra (anmäler mig på plats). Jag har ingen full Lygnar-mundering, men jag utgår ifrån att enbart tröja duger fint.

Syns i Alingsås!
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Mjörn Runt 2012

Post by Claes-Göran Andersson »

Jag har tröjor i storlek L. Tar med dem.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Lasse Moberg

Re: Mjörn Runt 2012

Post by Lasse Moberg »

Hej Peter jag har storlek xl eller xxl tack
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Mjörn Runt 2012

Post by Mikeryd »

Dessvärre blir jag tvungen att hoppa över dagens övning, förkylningen jag drog på mig i veckan vill dessvärre inte släppa. :cry:
Mikael Rydström
Lasse Moberg

Re: Mjörn Runt 2012

Post by Lasse Moberg »

Hoppas att de gick bra för alla som va med på mjörn runt de va blött o blåsigt, men jag är rätt nöjd med min insats med tanke på hur länge jag har hållit på, hoppas att jag kommer träffa er så man lär känna er :-D
User avatar
T.F
Posts: 200
Joined: 2012-01-03 19:00
Fornamn: Thomas
Efternamn: Forsberg

Re: Mjörn Runt 2012

Post by T.F »

Till olof..rapport på vad din nummerlapp 154 fick för resa idag..(bytte visserligen till mitt namn,men ändå..)regn,o blött,typiskt,å ett ca 10man starkt Sävedalen cyklister som drog hårt i vinden,din nummerlapp låg precis bakom dem o täppte till så de inte skulle få lucka under färden(de ryckte till några ggr o körde väldigt hårt bitvis),å med Lygnarna tätt bakom bidandes sin tid..jag o Peter resonerade som så att låt dem köra på därframme så hänger vi med så gott vi kan o försöker täppa till så att det inte kommer in för mkt `oknyt´folk emellan,å det fungerade bra,när det var ca 3mil kvar började Sävedalens gäng tröttna o spricka upp,så Peter o jag gick fram o kände `påt´ lite o tänkte att nu så..-då rycker en`jävel´..(ej Sävedalen el Lygnare)o får med sig en annan åkare(svartklädd),jag hänger på o försöker där precis som under hela loppet täppa till luckan,o hoppas att det kommer Lygnare med mig bakom,tyvärr blir det inte så utan en vit o blåklädd cyklist ansluter sig till oss 3 därframme o då bestämmer jag mig för att inte dra 1m utan lägger mig som 4 hela tiden när de 3 andra går runt,tittar mig bakåt--tomt--jaha,då blir det vi som kör på in till Alingsås i den piskande vinden,väl mot målet blir vår lilla grupp hindrade av en buss som lämnade av passagerare samt av omkullblåsta koner innan mål,så spurt ´bidde´ det ingen utan rullade i mål som 3:a i vår motionsloppsstartgrupp på ca 2.50tim o snitt på 34.8 med högsta på 61.5 å efter en stund kom Lygnarna en efter en,Peter o Magnus hade hjälpt till med en vurpa i senare delen av loppet,så vi kan väl vara nöjda allihop trots värkande vader o endast en erbjuden plastmugg med blandsaft som tilltugg efter mål!.. :flaggr:
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: Mjörn Runt 2012

Post by peter jonsson »

En bra sammanfattning av loppet Thomas. Sävedalenkillarna körde hårt och bra hela tiden det var synd att den gule mannen från Töreboda skulle rycka sönder
klungan när vi var så nära mål. Han kanske var en gammal elitcyklist som inte lärt sig(ännu) att man hjälps åt i motionslopp. Jag kom i mål på 2,57.

//Peter
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Mjörn Runt 2012

Post by Mikael Virtanen »

Ja, nån lygnarkörning blev det inte. Det sprack redan i Ingared. Tappade förstaklungan och sen vart man solo. Trist. Körde på efter bästa förmåga med förhoppningen att snart bli uppfångad av nån större grupp. Det hände inte, men fann en jämnstark cyklist efter Floda (inte lygnare) och sen hjälptes vi åt hela vägen fram till Gräfsnäs då vi blev upphunna av en lygnare och en till. Då blev det ny fart i maskineriet och vi fyra stretade på fint sedan i motvinden efter Magra, Sen sjönk farten och energin tills en stor grupp ångade förbi som vi tog rygg på. Sen flöt det på galant ända in i mål. Lyckades till min glädje blockera krampen som kom i bägge benen 5 km innan Alingsås. Att köra så mycket på egen hand tar på krafterna och cykelglädjen... Hade hoppats på att komma under 3 timmar men det blev 3:06 och snitt drygr 32 km/h vilket jag ändå får vara nöjd med efter omständigheterna. Fast det känns lite olyckligt att vi som klubb inte kan få hop nån bra gemensam körning när vi ändå hade möjligheten. Fast det går ju fler tåg.
Mikael
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Mjörn Runt 2012

Post by dlridings »

Thomas och Peter ... vad bra ni körde! Kul läsning. Det var också bra att höra att Peter och Magnus har distans till det hela och stannade för att hjälpa, när behovet fanns.

Grattis!

Daniel
Post Reply