Tour of Jämtland

Här hittar du information om, och kan tipsa om, andra cykelrelaterade aktiviteter.
Post Reply
Timo Springfeldt
Posts: 150
Joined: 2007-04-20 21:53
Location: Timo Savolainen

Tour of Jämtland

Post by Timo Springfeldt »

Hej alla glada.

Ska till Åre och cykla Tour of Jämtland 120km till helgen.Har en bror som bor där som jag ska hälsa på.
Blir en backig runda på 1200 hm, perfekt uppladdning för Velefondo Vårgårda helgen efter.
Man får hoppas på västliga vindar, inget regn i Åre, rapport kommer.

Ha dé / Timo Springfeldt
Timo Springfeldt
Posts: 150
Joined: 2007-04-20 21:53
Location: Timo Savolainen

Re: Tour of Jämtland

Post by Timo Springfeldt »

Hej

Då har man kommit hem från Åre. Åkte ut till Hegra ( Norge ) till starten av loppet på lördag morgon , solen tittade fram
svag västlig vind( perfekt ) knappa 20 C+. Vi var ca 30 personer som anmält till 120km 1200hm loppet.Fanns ett 214km2200hm lopp fån Trondheim med, men 120k räcker för mej.
Starten gick och farten ökade o ökade. Efter 40 km var snittet 38, puh.....
Då kom vi fram till Meråker, efter det blev det rejält brant upp till Storlien. I backarna splittrades gruppen totalt.
Efter Storlien cyklade jag solo i 3mil, skittråkigt o snittet sjönk. Sen kom ett snabbgäng från 214km loppet som jag
hängde på, kanon tänkte jag , bara att hänga på här bak. Givetvis så var det en kille som gick på hjul o drog med mej
backen. Hade som tur var fått ner farten rejält så det blev lite småsår hand o knä. Värsta var att min cykel fick en
mindre lackskada, grrrrrrr. Han som orsakade fallet gick det bra med. Jag vart skogstokig o hoppade upp på hojen
och trampade som en tok hemåt. Det kom 2 snabba killar som jag tog följde den sista biten till Åre.
Nöjd o belåten landade jag på 3,44tim 32,8 snitt. Kom på 6 plats av dom 28 som startade. Trevligt lopp men lite dyrt,
1395:- för loppet och skjuts med buss till Hegra. Perfekt uppladdning för Vårgårda nästa helg, synes då

Timo Springfeldt
Post Reply