Malmö-Stockholm-GBG-Malmö

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Post Reply
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Malmö-Stockholm-GBG-Malmö

Post by dlridings »

Jag vet, jag vet ... ingen känner sig manad ... men en from förhoppning:

http://milslukaren.se/?page_id=690

VR blir ju bra träning för ett riktigt lopp.

Daniel
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Malmö-Stockholm-GBG-Malmö

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

146 mil! Vätternrundans 30 mil är ju som en fis i rymden... Känns som det behövs minst 14 dagars semester för att cykla runt hela södra Sverige. Jag passar, kör upp och ner i Alperna i stället, men jag är minst sagt imponerad av de "tokstollar" som ger sig på denna utmaning! Kör du Daniel?
Lars-Inge K
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Malmö-Stockholm-GBG-Malmö

Post by dlridings »

Lars-Inge Kjörnsberg wrote:146 mil! ... de "tokstollar" som ger sig på denna utmaning! Kör du Daniel?
Lars-Inge K
:-)

Jag vet inte riktigt, men det lutar åt det. Det jag vet är att jag kör 100-milaren som utgår ifrån Örebro och sedan runt Dalarna. Det gjorde jag förra året och tyckte mycket om det (jag hade aldrig varit i Dalarna förrut. Det är liiiiiite backigt).

Jag körde också 60-milaren fram och tillbaka till Charlottenberg. Den första dagen, precis hela dagen, var i störtregn. Det regnade inte mycket förra året, men det regnade då. Vi var 5, ibland 6, stycken som körde tillsammans. En var en dansk. Som du kan förstå, efter en sådan runda så skapas någon slags gemenskap som består. Vi har hållit kontakt sedan dess.

Jag rekommenderade 1000km i Örebro för Kenneth (dansken). Han tyckte väldigt mycket om den svenska naturen. Han svarade med att han tyckte jag skulle köra detta, CCC, tillsammans med honom.

Men efteråt kom det fram. Han kör detta, CCC, eller 1000km i Örebro, men han kan inte köra båda. Han är utbildad cykelmekaniker som arbetar i Herning. Sommaren är ingen bra tid att försvinna från jobbet för en cykelmekaniker. Han säger själv att Örebro skulle passa bäst, tidsmässigt.

Det är möjligt att jag kör båda två, Örebro och CCC, ja. Randonneurssäsongen är kort i norden. Man får passa på när man kan. I augusti har jag kört den serien jag vill (super randonneur = 200, 300, 400, 600), 1000 i Örebro och augusti är rätt händelselös på randonneursfronten ... så det lutar åt det. Det ser spännande ut :-)

Bakom ligger säkert Tony Mellsops satsning på RAAM (Race Across America). För att kvalificera måste man göra några ultralopp. Han är från Milslukaren i Malmö och de har några andra liknande. De har säkert helt andra målsättningar med det här loppet än vad jag skulle ha.

Jag erkänner mina begränsningar och har bestämt mig för att inte köra Sverigetempo (från treriksgränsen i norr till Smygehuk i söder, 210+ mil på lite drygt 7 dagar (70 timmar). Att köra sju stycken 30-milare i ett kör, 7 dagar i streck ... tja ... det klarar jag inte. Det är bara att inse. Detta med CCC kan vara plåster på såret.

Daniel
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Malmö-Stockholm-GBG-Malmö

Post by fabbev »

På tal om långcyklingar.
Jag har nämn det förut. Start Quito Ecuador 1 augusti, mål Eldslandet 14 december 2014.
Låter det inte lockande??? Dom kör vartannat år, så kanske 2016 skulle passa några i LGV. Med på "rundan" finns transportfordon för bagage, sjuksystrar \:D/ , proviant etc. Allt är ordnat med övernattningar och kringarrangemang. Vill man inte köra hela loppet går det bra att vara med en eller enstaka delsträckor.
Företaget finns i Nederländerna och har flera olika cykelresor i hela världen. Gå in på deras hemsida och kolla. För att hitta denna resan gå in på "program" och skrolla ner till " The Andes Trail".
http://www.bike-dreams.com/BD/EN/04_Contact_00_Home.htm
Blir Ni inte sugna????
FORZA LYGNARE
Fabbe
Post Reply