Maskerad föda

Forum för att diskutera och debattera om Lygnens Venner, cyklister och cykling i allmänhet. Hur kan våra verksamheter utvecklas och förbättras? osv.
Post Reply
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Maskerad föda

Post by Thomas Franzén »

Jag vill varna för föda som maskerats med olämpligt innehåll. Alla som är noga med vad man sätter i sig och gärna håller koll på vad olika livsmedel innehåller bör se upp med isbergsalladen :!: :wink:

Jag köpte ett salladshuvud och upptäckte att det hade ett innehåll av oväntat slag. I dess inre fanns ett helt bo av larver och ägg. :shock: Till slut hittade jag även mamma mask som levede där i högönsklig välmåga, fet och fin. :shock: :shock: :evil: När jag öppnade bladen in till hennnes sovkammare så ringlade hon sig i protest mot störningen (urrrk).

Aj, aj, aj, jag som slutat äta mask sedan jag fyllde 10 år :-= . Det här var inte bra. För övrigt skall isbergsallad inte innehålla denna mängd protein. [-X

Och dessutom, tänk om denna sallad hade köpts av en vetetarian, det hade ju inte varit just alls. :-({|=

Vad tycker ni?
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Post by Mikael Virtanen »

Men om vi nu inte vill ha besprutad sallad, och larvfamiljerna står i bostadskö är väl detta ungefär vad vi kan vänta oss.
Bon appetit!
Mikael
putte

Tålamod

Post by putte »

Jag tycker att du kan spara på larven, gör ett litet bo till den, mata den med lämplig föda och se om den förpuppas och blir till en vacker fjäril. :idea: :D :D

Men du kanske redan har avlivat det stackars djuret :evil: :evil:


/Putte
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Tålamod

Post by Thomas Franzén »

putte wrote:Men du kanske redan har avlivat det stackars djuret :evil: :evil:
Nej, nej, nej, här avlivas inget......
Den fick helt enkelt åka tillbaka till sin förra ägare tillsammans med hela bohaget.

Så nu antar jag att den lever La dolce vita bland matavfallet i någon container i en stad nära dig! :roll:
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
Malin

Post by Malin »

Att äta eller ätas är frågan.... :lol:
Det var bra av dig Thomas! Jag tror ändå inte det är sallad man skall använda som energikälla för PBP, en potatis kanske? :idea: Att unna den lilla masken mat och bostad var dagens goda gärning :)

Malin
Post Reply