Motionslopp i vår region

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Motionslopp i vår region

Post by Claes-Göran Andersson »

De är goa! Märks att det är elitcyklister som försöker få motionärer i stora lass att cykla denna bana. Dessutom mitt i semestern! Skall bi spännande och se hur det går.

Stollebacken i Falköping är kvar med sina villakvarter och cykelbanor!!! Tar bort den fina delen av Kinnekulle och behåller idiotbacken upp till masten. Man kan ju bara sucka........

De vill få många deltagare för att få in pengar till sitt proffsstall men de har inte lärt sig något!

/CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: Motionslopp i vår region

Post by Sköld »

Hej !
Jag hade gärna kört den , det är en jätterolig bana i fina trakter, och många av de lokala klubbarna är engagerade.
Det finns ingen elitklass i år, och Tre Bergs proffsteam avvecklades ju förra året , Kim Magnusson har ju fått plats i Cannondale-teamet (har ett nytt rekordlångt outtalbart nytt namn) för nästa säsong,
vilket är jättekul.
Enda negativa för min del som jag kan se med att Tre Berg återuppstår som motionslopp är placeringen i början av jul,
då jag sannolikt är i Italien, men jag rekommenderar loppet för de som vill och har möjlighet.
Med vänlig hälsning!
Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
Timo Springfeldt
Posts: 150
Joined: 2007-04-20 21:53
Location: Timo Savolainen

Re: Motionslopp i vår region

Post by Timo Springfeldt »

Tjena !
Då har jag anmält mej, kostar 495:- innan årets slut. Anmälde mej i 30-33km/h klassen, roligt om vi kunde bli ett gäng.
God Hjul alla glada // Timo
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Motionslopp i vår region

Post by andale »

Hej!

Nu när det snöar ute kan det vara läge att påminnas om att det trots allt snart är dags för racer och då drar västkustens vårklassiker igång. Lygnens Venner arrangerar inget eget lopp i år men vi vill uppmuntra våra medlemmar att köra de som finns i vår region.

Anmälan är som regel billigare ju tidigare man anmäler sig. Gå in på länkarna för mer information.

Registrera er gärna i vårt kalendarium också så ser andra medlemmar att ni ska köra och blir då förhoppningsvis inspirerade.

5:e maj Göteborgsgirot

13:e maj Kungälvsrundan

26:e maj Västkusten Runt

2:a juni Orust Runt

Dessutom finns det lopp mitt i sommaren.

28 juli 2018 Varbergs Sommargiro
/Anders
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Motionslopp i vår region

Post by andale »

Hej!

I dag kördes Kungälvsrundan i närmast perfekt cykelväder till skillnad mot tidigare år då temperaturen legat runt 7-8 grader. Glädjande nog syntes det många i Lygnarkläder i startfållan och det känns alltid lite inspirerande. Loppet inleds med masterstart, men idag blev närmast pacestart som någon uttryckte det. Dvs istället för att rulla igång i 25-30 blev det fullt ös från början. Redan efter några hundra meter låg vi väl över 40. Jag försökte hänga på men fick som siste man ge mig från det som blev förstagruppen redan innan Kungälv. Cyklade själv med sura ben i några kilometer innan nästa grupp kom. Fick ta i rejält för att hänga med där men lyckades klamra mig fast tack vare att gruppen var ganska stor. Tempot var ojämnt mest hela tiden som det ofta blir när man inte är direkt samkörda. Jag fick slita precis hela tiden trots att jag försökte hålla mig undan vinden mest hela tiden. De gånger jag var framme i fronten kan räknas på ena handens fingrar. Tror att den tuffa starten satte sig i benen. 34,3 i snitt, så lite sämre tid än ifjol. Hade hoppats på bättre men får ändå vara nöjd med att hänga med gruppen hela vägen.
20180513_085747.jpg
/Anders
User avatar
[email protected]
Posts: 15
Joined: 2015-03-12 21:21
Fornamn: Martin
Efternamn: Smedendahl

Re: Motionslopp i vår region

Post by [email protected] »

Hej alla!
I höstas anmälde jag mig till Västkusten Runt 160 km och har sen dess försökt få med lite kompisar att köra med. De har dock inte kunnat eller nappat, så jag undrar nu om det finns nån lämplig klunga jag kunde hänga med i? Jag tror väl att jag kommer kunna hålla runt 22-25 km/h. Vet inte exakt vilken startgrupp jag har placerats i, men jag har startnummer 5016 och angav en gissad sluttid på 6-6,5 timme.
/Martin
Roger Leirvik
Posts: 43
Joined: 2007-05-21 21:36
Fornamn: Roger
Efternamn: Leirvik
Location: Göteborg

Re: Motionslopp i vår region

Post by Roger Leirvik »

Martin!
Jag är anmäld till 160km men kommer byta till 120km och köra tillsammans med Örjan Isberg.
Om du vill kan du cykla med oss. Vi håller ett lagom och jämt tempo.

Med vänlig hälsning,

Roger L
User avatar
[email protected]
Posts: 15
Joined: 2015-03-12 21:21
Fornamn: Martin
Efternamn: Smedendahl

Re: Motionslopp i vår region

Post by [email protected] »

Tjena Roger och Örjan,

Tackar. Nu vet jag inte om det så här sent inpå går att byta från 160 till 120, men jag har ställt frågan. Om det går att byta distans hakar jag gärna på er, annars kör jag 160 som planerat. Alltid hittar jag väl någon att ta rygg på!
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Motionslopp i vår region

Post by isb68 »

Hej Martin,
jag står och delar ut nummerlappar i morgon och på fredag och kan fråga dom andra där om det är så att du inte får svar via mail.

Mvh,
/Örjan I.
User avatar
[email protected]
Posts: 15
Joined: 2015-03-12 21:21
Fornamn: Martin
Efternamn: Smedendahl

Re: Motionslopp i vår region

Post by [email protected] »

Hej Örjan och Roger,

Jag fick ungefär samma svar från HCK, att jag kan säga till i nummerlappsuthämtningen, så löser det sig. Alltså hänger jag gärna med er på 120-loppet på lördag! Jag hämtar min lapp idag på Trek.
Vilken starttid ska jag fråga efter? Vilka startnummer har ni?

/Martin
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Motionslopp i vår region

Post by isb68 »

Martin,
jag startar 09:32, har nummer 3018.
Fråga gärna efter mig när du hämtar nummerlappen så kan vi hälsa :-)

Mvh,
/Örjan I.
User avatar
[email protected]
Posts: 15
Joined: 2015-03-12 21:21
Fornamn: Martin
Efternamn: Smedendahl

Re: Motionslopp i vår region

Post by [email protected] »

Will do!
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Motionslopp i vår region

Post by isb68 »

Ytterligare en underbar dag på sadeln!
Vi blev fyra Lygnare i gruppen "Vi som inte har så bråttom" på Västkusten runt 120 :-)
Bra arrangemang på alla sätt, trevlig och varierande bana, vädret ... ja, vad skall man säga ... perfekt för mig i alla fall!
Tid/hastighet är ointressant - vi hade en bra dag, vilket jag hoppas alla andra också hade :-)

Nu väntar Orust Runt nästa lördag.
Vågar man hoppas på lika bra väder? *håller tummarna*

/Örjan I.
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Motionslopp i vår region

Post by andale »

Hej!

Nu när det regnar och blåser ute kan det vara läge att påminnas om att det trots allt snart är dags för racer och då drar västkustens vårklassiker igång. Lygnens Venner uppmuntrar våra medlemmar att köra de som finns i vår region.

Anmälan är som regel billigare ju tidigare man anmäler sig. Gå in på länkarna för mer information.

Registrera er gärna i vårt kalendarium också så ser andra medlemmar att ni ska köra och blir då förhoppningsvis inspirerade.

4:e maj Göteborgsgirot

12:e maj Kungälvsrundan

25:e maj Västkusten Runt

1:a juni Orust Runt

Dessutom finns det lopp mitt i sommaren.

27 juli 2018 Varbergs Sommargiro
/Anders
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Motionslopp i vår region

Post by molsson »

Anmäld till Orust runt startgrupp 2 till 110km kl 10:12. Tänkte förhoppningsvis få en grupp som håller strax över 30 i snitt typ sub 9 fart.

/Magnus
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Motionslopp i vår region

Post by andale »

Den här helgen har Hisingens CK mässerbjudande på på sina lopp om man anger koden "cykel19". Se även bifogad bild och länk.

https://www.vastkustenrunt.se/
Vastkustenrunt.JPG
Vastkustenrunt.JPG (25.6 KiB) Viewed 19568 times
/Anders
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Motionslopp i vår region

Post by Dario »

Bra initiativ Anders!

Vi kommer att bli ett gäng från sub8:15 som kommer köra både Västkusten runt och Orust runt. På Västkusten runt kommer vi att köra med dem som siktar på ett snitt mellan 32 och 40 km/h.

På Orust runt kommer vi från sub 8:15 att få en egen starttid och jag kommer snart att få bekräftelse av Svanesunds GIF. Det går naturligtvis alldeles utmärkt för lygnare från andra sub-grupper eller som inte är med i någon sub-grupp att starta samma tid. Då ser vi verkligen till att synas! Jag skriver här så fort jag får tiden bekräftad av loppets arrangör.

Själv hade jag velat delta i Varbergs sommargiro men jag kan tyvärr inte, jag är bortrest då. Däremot har jag anmält mig till Mjörn runt, som går av stapeln 1 september. Jag tog startgruppen 35+km/h. Mjörn runt är ett mycket trevligt lopp och jag hoppas att vi blir ett stort gäng då med.

Vi hörs,

Dario
User avatar
[email protected]
Posts: 15
Joined: 2015-03-12 21:21
Fornamn: Martin
Efternamn: Smedendahl

Re: Motionslopp i vår region

Post by [email protected] »

Hej hej!
Då var jag anmäld till Västkusten runt, Korta banan. Hinner tyvärr inte köra långa banan, då jag förväntas vara ombytt och redo för 50-årskalas redan kl 16:00.
Jag la mig på uppskattad sluttid 4-5 timmar dvs 25-30 km/h.
Har vi fler Lygnare med samma målsättning, så kan vi kanske köra ihop?

/Martin
Post Reply