Motionslopp i vår region

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.

Re: Motionslopp i vår region

Inläggav Claes-Göran Andersson » 2017-11-30 15:23

De är goa! Märks att det är elitcyklister som försöker få motionärer i stora lass att cykla denna bana. Dessutom mitt i semestern! Skall bi spännande och se hur det går.

Stollebacken i Falköping är kvar med sina villakvarter och cykelbanor!!! Tar bort den fina delen av Kinnekulle och behåller idiotbacken upp till masten. Man kan ju bara sucka........

De vill få många deltagare för att få in pengar till sitt proffsstall men de har inte lärt sig något!

/CG
"He is able who thinks he is able!"
Användarvisningsbild
Claes-Göran Andersson

Registrerad: 2006-04-25 13:53
Förnamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson

Re: Motionslopp i vår region

Inläggav Sköld » 2017-12-03 10:29

Hej !
Jag hade gärna kört den , det är en jätterolig bana i fina trakter, och många av de lokala klubbarna är engagerade.
Det finns ingen elitklass i år, och Tre Bergs proffsteam avvecklades ju förra året , Kim Magnusson har ju fått plats i Cannondale-teamet (har ett nytt rekordlångt outtalbart nytt namn) för nästa säsong,
vilket är jättekul.
Enda negativa för min del som jag kan se med att Tre Berg återuppstår som motionslopp är placeringen i början av jul,
då jag sannolikt är i Italien, men jag rekommenderar loppet för de som vill och har möjlighet.
Med vänlig hälsning!
Bengt
Användarvisningsbild
Sköld

Registrerad: 2013-08-14 11:12
Förnamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Föregående

Återgå till Motionslopp runt Göteborg