Varbergs Fästing Lördag 2016-08-20 kl. 09:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Varbergs Fästing Lördag 2016-08-20 kl. 09:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Varbergs Fästing Lördag 2016-08-20 kl. 09:00
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning: Landsvägscykling
Passtyp: Distans

Startplats: Åby ishall parkering vid delen närmast E6
Karta till startplatsen hittar du HÄR

Längd: 146 km
Backighet: Låg

Länk till Karta

Grupp Grön
Passledare:
Hjälpryttare:

Info från passledaren:

Grupp Gul
Passledare:
Hjälpryttare:

Info från passledaren:

Grupp Röd
Passledare:
Hjälpryttare:

Info från passledaren:


Fikapaus: Vi gör stopp i Varberg för att äta/fika, TA MED PENGAR!
"He is able who thinks he is able!"
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: Varbergs Fästing Lördag 2016-08-20 kl. 09:00

Post by peter jonsson »

På lördag kör vi till Varberg. Jag kommer att ta gul eller grön grupp men vi behöver fler passledare.
Dom flesta i klubben har ju kört till varberg vid något tillfälle så det blir väl inget problem.
OBS start vid ÅBY.

//peter
KalleH
Posts: 133
Joined: 2009-04-29 11:21
Fornamn: Kalle
Efternamn: Hammarström

Re: Varbergs Fästing Lördag 2016-08-20 kl. 09:00

Post by KalleH »

Jag tror jag hakar på i morgon. Dax att komma igång. Har dock lämning på koståkningsträning i Kungsbacka vid 9 så jag hakar på vid Forsgården.

Kalle
mason.linke
Posts: 180
Joined: 2013-01-24 16:41
Fornamn: Sebastian
Efternamn: Linke

Re: Varbergs Fästing Lördag 2016-08-20 kl. 09:00

Post by mason.linke »

Hej, jag kommer i morgon och kan hjälpa till med passledning, har inte körd just denna banan men tror jag hittar vägen ;-) ...
Sebastian
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Varbergs Fästing Lördag 2016-08-20 kl. 09:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej

Kommer imorgon mina handleder är lite trötta efter Ölansdsäventyret men hoppas det skall fungera.

Föreslår att vi kör över Buahalvön hem på Kattegattleden som vi gjorde i våras. Går upp till Åsa och in KM banan till bron höger mot Gällingevägen och höger mot Fjärås och hem samma väg som på utvägen. Blir något längre men betydligt finare cykling.

Rolf har hittat en kanonväg på nervägen som går öster om gamla E6 från Stråvalla till Värö man kommer ut i Värökorsningen där man ansluter Kattegattleden ner mot Varberg.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Magnus Johansson
Posts: 210
Joined: 2012-08-18 11:37
Fornamn: Magnus
Efternamn: Johansson

Re: Varbergs Fästing Lördag 2016-08-20 kl. 09:00

Post by Magnus Johansson »

Hej på er.
Jag har varit i kontakt med restaurangen i varberg så de är förvarnade på att det kommer ca: 15-20 personer eller mer.
Vi ses imorgon
Mvh.
Magnus Johansson
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Varbergs Fästing Lördag 2016-08-20 kl. 09:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Ställer bilen i Kållered och cyklar upp mot Åby via Rävekärr. Hinner jag inte upp så möts vi på vägen.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: Varbergs Fästing Lördag 2016-08-20 kl. 09:00

Post by peter jonsson »

Dagens runda till Varberg samlade ca 15 cyklister. Vi körde i samlad trupp ner men fick lite överaskande
lite regn på på nedvägen. Den nya delen av banan som Rolf hade hittat var kanon fin med lite trafik.
Det är dock konstigt att vi kan reta upp bilister som vi möter till den milda grad att dom både ger oss fingret och tutar. Efler ett snabbt stopp i Varberg körde vi hemåt i olika grupper då en del ville köra lite fortare. Jag tror alla tog snabbaste vägen hem och inte någon avstickare på Kattegatt leden.
När jag kom till Anneberg fick jag lite regn på mig igen.

//Peter
Magnus Johansson
Posts: 210
Joined: 2012-08-18 11:37
Fornamn: Magnus
Efternamn: Johansson

Re: Varbergs Fästing Lördag 2016-08-20 kl. 09:00

Post by Magnus Johansson »

Hej och tack för idag
Vi började vår resa från Åby och fyllde på med deltagare efter hand, hela vägen ner till strax efter Gällinge.
Jag tror vi blev 15 pers tillslut som var med på dagens runda. Vi körde i samlad trupp med siktet inställt mot Varberg. Ca 1 mil innan varberg började det regna vilket bevisar att prognoser fortfarande inte är att lita på, lika lite som mycket annat här i världen! Väl framme blev det en god lunch. Slut på regnandet och därefter delade vi upp oss i två grupper gröngul med Peter J som guide och röd med Magnus J som guide.
Den röda gruppen satte fart norr ut tills det sa pssssschhh i ett fram däck! Och rätt som det var dök den gröngula gruppen upp men skam den som ger sig.
Punkan fixades på ett exemplariskt sätt och vi fortsatte norr ut igen med siktet inställt på Åby. Vi gick över till Belgisk 2 parskedja och då rullade det på riktigt bra med alla starka ryttare på sina velocipeder.
Jag fick ihop det till 153km och rullsnitt på 32km/h. Då kan jag säga att vi körde på riktigt bra på hemvägen.
Ett stort tack till alla!
De som körde i röd grupp och ska cykla Tre berg kommer att få asfalten att krulla ihopsig så de som kör bakom kommer att få cykla på grusväg istället 8-)

Mvh.
Magnus Johansson
Timo Springfeldt
Posts: 150
Joined: 2007-04-20 21:53
Location: Timo Savolainen

Re: Varbergs Fästing Lördag 2016-08-20 kl. 09:00

Post by Timo Springfeldt »

Hej alla !!

Riktigt trevlig Varbergtur trots lite regn på nervägen, efter kolhydratsladdning i Varberg gick det undan på hemresan, bra disciplin, kommunikation, höll igen i backarna ( TACK !! ) gjorde att vi hade 35,2 snitt hem, ner hade vi 29,5.

Ha de` // Timo Springfeldt
Post Reply