Landa Retur Lördag 2016-10-01 kl. 09:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Landa Retur Lördag 2016-10-01 kl. 09:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Landa Retur Lördag 2016-10-01 kl. 09:00
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning: Landsvägscykling
Passtyp: Distans L

Startplats: Lindome Centrum
Karta till startplatsen hittar du här.

Distans: 105 km
Backighet: Medel

Länk till karta

Grupp Grön
Passledare:
Hjälpryttare:

Info från passledaren:

Grupp Gul
Passledare: Lars-Inge K.
Hjälpryttare:

Info från passledaren:

Grupp Röd
Passledare:
Hjälpryttare:

Info från passledaren:

Vägbeskrivning:
"He is able who thinks he is able!"
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Landa Retur Lördag 2016-10-01 kl. 09:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Jag är skyldig till att ha ritat denna bana och därför känner jag mig manad att ta hand om passlederiet nu när jag är hemma och har möjlighet. Jag tar gärna hand om Gula gänget under förutsättning att vi stannar och fikar! Detta gör vi efter dryga 6 mil på Åsa Hembageri och sedan har vi dryga 4 mil tillbaka till Lindome. Alla i gula gänget är väl med på detta?!

Välkommen till Lindome kl. 09.00 den 1/10. Vi kör Landa Retur med fika i Åsa för Gula gänget!
Lars-Inge Kjörnsberg
En av era ciceroner i det varma södra distriktiktet
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Landa Retur Lördag 2016-10-01 kl. 09:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Lars-Inge

Härligt tillbaka till grunderna för hur träning inom Lygnen skall se ut. Fika efter ett par timmar är en av grunderna för att den sociala biten inte skall försvinna. Nu är det bara hysteri och mätarsnitt som gäller förutom på några få pass under året.

Var länge sedan jag tröttnade på att kämpa för en träning som du beskriver ovan!

Tackar!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Landa Retur Lördag 2016-10-01 kl. 09:00

Post by olof »

Låter som en go runda.
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
Rolf Lindkvist
Posts: 320
Joined: 2006-01-01 15:24
Fornamn: Rolf
Efternamn: Lindkvist
Location: Lindome

Re: Landa Retur Lördag 2016-10-01 kl. 09:00

Post by Rolf Lindkvist »

Hej !

Hösten har verkligen kommit och för min del påverkar vädret = vind och regn om det blir något pass.
Men det är en bra runda inga cykelbanor utan ren landsvägskörning.
Anmäler mig troligtvis i morgon har nära till start.
Rolf Lindkvist
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Landa Retur Lördag 2016-10-01 kl. 09:00

Post by dlridings »

Lars-Inge Kjörnsberg wrote:Jag tar gärna hand om Gula gänget under förutsättning att vi stannar och fikar! Detta gör vi efter dryga 6 mil på Åsa Hembageri och sedan har vi dryga 4 mil tillbaka till Lindome.
Nämen ... visst finns det Statoil i Åsa, eller?

:-)

Jag har cyklat så mycket i år att jag måste ägna någon helg åt att rädda familjelivet, och det blir just den här helgen med en helg i Visby.

Kul att det blåser nu ... därför att det minskar sannolikheten för att det gör det på lördag.

Daniel
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Landa Retur Lördag 2016-10-01 kl. 09:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Välkommen till Landa Retur med Gula gänget nu på lördag! Är du osäker på vädret och inte gillar att cykla i regn, som jag, kan jag lugna dig! Så här säger väderspådamerna och -herrarna: 13-16 grader, SOL och lite moln, 4-6 m/s västsydvästlig vind och framförallt INGET regn!

Upplägget i gula gruppen hade jag tänkt skulle vara enligt följande:
* Vi kör i tvåpar när vägen och förhållandena ger möjlighet till det, annars på ett led.
* Från vår startplats Lindome rullar vi iväg i ett lugnt tempo första kvarten därefter ett jämnt distanstempo med hela gänget samlat.
* Snittfarten på den 105 km långa banan skall landa på 28 km/h plus/minus 1 km/h, men rullfarten kan variera allt från 6 km/h till 59 km/h, typ...
* Efter 2 mil blir det valfri fart 2 km uppför till Ubbhults kapell. Alla stannar vid T-korsning i Ubbhult.
* Efter 4 mil valfri fart 2 km uppför på Sätilavägen mot Fjärås kyrka. Alla stannar vid röda frisörladan.
* Därefter jämnt tempo i samlat gäng över Fjärås Bräcka via Tom betongindustri till gamla KM-banan norr om Åsa.
* Efter 60 km fika på Åsa hembageri. Tips: ta gärna med en torr underställ tröja att byta med - lyxig känsla!
* Efter fikan lugnt gemensamt tempo för att rulla igång "coffe legsen"!
* Efter 65 km valfri fart uppför Landa kyrkbacke under motorvägen. Alla stannar 300 meter efter motorvägstunneln.
* Efter detta matar vi hemåt i samlad trupp med sida medvind förbi Fjärås centrum, Anneberg och tillbaka till Lindome centrum.

Jag hoppas att ni känner för detta lika mycket som jag och dyker upp glada och laddade vid Lindome centrum 08.50 på lördag 1 oktober. Då kommer ni alla att få en skön distanstur med gula klubbens gula grupp. Välkommen!
Lars-Inge
Er ciceron i gula gruppen på Landa Retur
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Landa Retur Lördag 2016-10-01 kl. 09:00

Post by molsson »

Hoppas ni får trevlig cykling i morgon. själv vänder jag styret norrut och trampar upp till Tjörn. Fika hos mamma blir kanske inte lika fin som på hembageriet även om jag undrar om de bor i bageriet (jmf Hemlagat mos https://www.youtube.com/watch?v=HGjtUzuhU60).

/Magnus
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Landa Retur Lördag 2016-10-01 kl. 09:00

Post by olof »

Tjena,

Backar passet. Ha en go tur.

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Landa Retur Lördag 2016-10-01 kl. 09:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Idag blev vi hela 18 personer som hittade till Lindome och rullade iväg i två 9-mannagrupper kl. 09.00. Fin höstdag med temp från 8-15 grader, sol och inte alltför gnällig vind. Efter dryga 6 mil, gofika på Åsa Hembageri och sedan lite härlig sida medvind hemåt. Inga tillbud, inte ens en punktering och alla nöjda och glada tillbaka i Lindome efter cirkus 3,5 timma.

Fint distanspass på härliga småvägar och minimalt med biltrafik och de som fanns verkade också vara på gott humör. Bra cyklat allihop!
Lars-Inge Kjörnsberg
Er ciceron på dagens runda i soldistriktet i söder
Post Reply