Ramhultafall Rundan Lördag 2017-02-18 kl. 10:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Ramhultafall Rundan Lördag 2017-02-18 kl. 10:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Välkommen till södra distriktet på lördag! Start och mål som vanligt vid Kungsbacka Simhall. Samling 09.50 och så rullar vi iväg kl. 10.00. Vi (?), än så länge är det bara jag anmäld, kör Ramhultafall Rundan, en fin och ganska tuff vinterrunda på 6,5 mil och ca. 650 höjdmeter på asfalt och en del maffiga grussträckor. Jag kommer att leda er, antingen på vintercykeln om man klarar sig utan dubbdäck, i annat fall med bil utrustad med dubbdäck och lastad med varm saft....

Nu handlar det inte om kläder, tyckande om det ena och andra, surrogatcykling inomhus i svettiga lokaler utan horisont, yoga, simning, löpning, gymmande, step up - utan vi snackar KÄRNVERKSAMHET i klubben dvs. cykling utomhus på cyklar med bockstyren (så klart också ok med rakstyrescyklar på vinterrundorna)!
Så klicka dig fram till kalendariet och anmäl dig på studs! Då kanske cykelkompisen också vaknar till och tänker "Shit" va många anmälda, det måste man ju hänga på!"

Håll utkik här på den här länken med sista info om banan/underlaget/väderleksutsikterna för lördagens runda. Här har ni länken till rundan förresten: https://connect.garmin.com/modern/course/11641761

VÄLKOMMEN!
Lars-Inge
Er guide på vinterrundorna från Kungsbacka
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Ramhultafall Rundan Lördag 2017-02-18 kl. 10:00

Post by Mats Gustafsson »

Hej,

Ser fram emot ännu en härlig lördagsrunda på södra distriktet. Plats i bilen t.o.r kan erbjudas 1 eller 2 passagerare!

/ Mats
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Ramhultafall Rundan Lördag 2017-02-18 kl. 10:00

Post by Mikeryd »

Jag kommer ta mig hela den långa vägen ner till vår sydligaste utpost på lördag. Jag har plats i bilen för en till (två om vi klämmer i hop oss), om någon önskar transport. Hör av er på 070-5371977 i så fall.

Mikael R
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: Ramhultafall Rundan Lördag 2017-02-18 kl. 10:00

Post by martin linde »

Long time no see...
Ändring på det - en runda man ogärna missar !
Vi ses.
/Martin
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Ramhultafall Rundan Lördag 2017-02-18 kl. 10:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Kul att se att det nu är 10 pers anmälda till morgondagens runda! Jag har idag kört rundan, med bil och idag är underlaget vått och på grusvägarna ganska mjukt. Idag behövdes inga dubbdäck, men prognosen för i morgon ser lurig ut. Både SMHI och YR.no spår en temp kring nollan, gråväder men uppehåll och svaga vindar.
Med dagens våta vägbanor kan det bli halt i morgon med svartis på asfaltsvägarna och kan behövas dubbdäck. Dubbdäck eller inte avgör ni självfallet själva.

För övrigt är rundan ganska lättåkt till Fjärås, sen blir det lite upp och ned. När vi svänger av åt höger för avstickaren mot Ramhultafallet är det först asfalt och rejäla motlut, sedan lättåkt grusväg ett par kilometer innan det åter är asfalt och ett rejält motlut.

På hemvägen svänger vi av åt höger och kör en 8 km lång grusväg ned till FAIK-stugan (där vi hade KM för ett antal år sedan). Grusvägen startar med 1 km rejält motlut och sedan är det upp och ned innan avslutningen på 1 km utför till FAIK-stugan. Härefter är det ganska lättåkt tillbaka till Kba Simhall och den hägrande fikan/semlan på Jerkstrands kondis i Söderstaden! Totalt är det drygt 6 mil och vi kommer att vara tillbaka i Kba efter rundan ca. 13.00.

Själv kommer jag att köra följebil i morgon och i denna har jag varm saft, kex, fotpump och lite verktyg ifall det mot förmodan strular.

Välkommen till Kba Simhall i morgon 09.50!
Lars-Inge Kjörnsberg
Er guide på vinterrundorna från Kungsbacka/Fönstret mot Solen
carlo pirazzi
Posts: 35
Joined: 2016-10-19 17:34
Fornamn: carlo
Efternamn: pirazzi

Re: Ramhultafall Rundan Lördag 2017-02-18 kl. 10:00

Post by carlo pirazzi »

Hej! Jag ska cykla från stan till Kungsbacka, kan någon ta mig (och min kär cykel) sedan tillbaka till Göteborg? Vi ses imorgon
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Ramhultafall Rundan Lördag 2017-02-18 kl. 10:00

Post by Mikeryd »

Det löser vi säkert.
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Ramhultafall Rundan Lördag 2017-02-18 kl. 10:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Kort väderleksrapport från V Hagen/Kungsbacka just nu: GLASHALT på vägarna med ren isbana efter minusgrader i natt!
Lars-Inge
Johan Granfors

Re: Ramhultafall Rundan Lördag 2017-02-18 kl. 10:00

Post by Johan Granfors »

Håller mig till trainer idag. Glashalt hemma i Anneberg
/Johan Granfors
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Ramhultafall Rundan Lördag 2017-02-18 kl. 10:00

Post by andale »

Väglaget verkade minst sagt olycksbådande när jag kom fram till Kungsbacka. Dock blev det snabbt bättre och cyklingen gick fint utan tillbud trots en del riktigt hala partier. Jag körde med dubbat fram och odubbat bak. En fin runda var det med för mig flera nya vägar med rejält tunga vägavsnitt, främst beroende på backarna. En väl använd början på dagen och ett bra träningspass.

Tack för sällskapet och bra guidning via teambilen av Lars-Inge!
/Anders
Post Reply