Bjärelägret 28 - 29 april 2018

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Bjärelägret 28 - 29 april 2018

Post by Claes-Göran Andersson »

Rasta Motell Hallandsåsen är bokat helgen den 28 april - 29 april.

Sista anmälningsdag är fredagen 2:a mars 2018 OBS! Medlemsavgiften för 2018 skall vara betald

Pris: 440 kr/person för boende, middag på lördag och frukost på söndag + lunch på Kullagården i Mölle ingår i priset.

Bokning av boende sker genom anmälan till lägret på kalendarielänken. Det är ingen egen "personlig" bokning av rum. Vi har bokat upp rum för Lygnens Venner och boendet sköter vi! Det finns 42 platser! Vill man bo någon annanstans privat är det bara att komma till starten på Rasta båda dagarna och deltaga i den grupp som passar.

Ni hittar bokningsinformation på anmälningslänken i kalendariet.

Ni som har privat boende anmäler er inte på kalendarielänken och därmed betalar ni inte 440 kr för lägret men kanske vill deltaga på middagen dag 1 på Rasta då kostar det 90 kronor. Vill man som privat boende deltaga på söndagens tur ner till Kullen och vill ha lunch på Kullagården dag 2 kostar det 140 kr. Obligatorisk anmälan på dessa alternativ görs till CG på mail [email protected] ev. frågor görs via denna mail adress eller telefon 0705-365580!

Betalning för mat alternativen görs på klubbens Bg 216-6700 märk med Namn och middag_lunch eller bara ett alternativ!

//CG

Så här ser det ut:

Lördag 28 april
Ankomst kl.10.00, samling på Rasta för båda boenden, nycklarna för Rasta hämtas av ledare i butiken.
Start cykling kl. 12.00
Middag på kvällen kl. 18.30.

Söndag 29 april Frukost
Start cykling 09.00
Tillgång till vissa rum hela eftermiddagen så att vi kan duscha efter cykelrundan.
Utcheckning och nycklarna tillbaka till butiken
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret 28 - 29 april 2018

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej

Sista dagen för anmälan idag! Har inte fått något besked från Laholm där jag preliminär bokat 16 platser för länge sedan. Pia som driver stället är en liten "ful fisk" hon vill hyra ut hela stället till cykelklubbar över helgerna i april. Så hon rent ut sagt skiter i min bokning via mail och lägger in andra klubbar istället. Har varit på henne och hon skulle återkomma 80 dagar innan 28/4 vilket är tidslimiten för den klubb som enligt henne har preliminär bokat. Det har hon inte gjort så jag har dragit ett mail igen och väntar på svar.

Vi har 34 platser sedan många år på Rasta vilket går att utöka genom att vi utnyttjar bäddsoffor i 3 rum i Annexet = 6 extra platser plus att vi har två rum i huvudbyggnaden med en extra säng. Det gör att vi har 42 platser.

Det finns möjlighet att stoppa in ytterligare 7 extra sängar i några av rummen. Vet inte just nu hur det fungerar men möjligheten finns. Vissa rum blir mer trångbodda men jag är övertygad att vi fixar det. Inte långa stunder vi är på rummen. Totalt kan vi vara 49 personer på Rasta med alla extrasängar.

Just nu har vi 40 platser tillgängliga i anmälan = 3 kvar. Thomas Österström har ringt mig och bokat två platser han hade problem att komma in på hemsidan från jobbet. Så jag har reserverat två platser till honom.

Behöver vi mer än de tre återstående = fullbokat finns de 7 extra bäddarna.

Ni som vill vara med om det blir fullbokat, kontaktar mig på mail [email protected] eller tel. 0705365580. Då kollar jag upp extrabäddarna och hur det fungerar.

Hälsar

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret 28 - 29 april 2018

Post by Claes-Göran Andersson »

Har fått svar från Laholm nu och det finns rum lediga. Men jag ligger lågt gillar inte hennes attityd så klarar vi oss med Rasta bryr jag mig inte om Pia! Hon kan stå där med sina rum............. Surt sa räven!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret 28 - 29 april 2018

Post by Claes-Göran Andersson »

Jag har öppnat två platser till. Thomas Ö. bokade av sina platser och kommer ner över dagen på söndagen.

Först till kvarn..................

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: Bjärelägret 28 - 29 april 2018

Post by AndPap »

Jag vill gärna ha en plats!
Finns det fortfarande lediga platser betalar jag ASAP.
User avatar
Jörgen
Posts: 137
Joined: 2016-10-19 19:40
Fornamn: Jörgen
Efternamn: Stadler

Re: Bjärelägret 28 - 29 april 2018

Post by Jörgen »

Hoppas det är ok att jag kapar åt mig plats 42. Om inte så hänger jag med ändå och fixar eget boende på något sätt!
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret 28 - 29 april 2018

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej Jörgen

Har ringt dig innan jag såg din kommentar ovan. Det är OK har öppnat upp fler platser på länken så gå in och anmäl dig där.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret 28 - 29 april 2018

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej

Jag har utökat till 46 platser eftersom Torbjörn Lööf kom åt den platsen som redan var bokad åt Jan-Olof Rydin. Jan-Olof var inte aktiverad för hemsidan vilket vi fixat nu så han kan anmäla sig.

Jan-Olof med Mikael Lund och Darko Tilldal är redan inbokade med 7 andra på Laholms Vandrahem. Där fixar jag en plats åt Torbjörn. Motellet är fullbokat.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret 28 - 29 april 2018

Post by Claes-Göran Andersson »

Utökat till 48 platser. Väntar på att Göran Emanuelsson skall anmäla sig på länken.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret 28 - 29 april 2018

Post by Claes-Göran Andersson »

En knapp månad kvar till Bjärelägret. Ni som inte har ordnat transport till Hallandsåsen skriv på denna länk om ni har plats i er bil eller om ni behöver skjuts ner!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
rolivecr
Posts: 44
Joined: 2015-03-14 18:31
Fornamn: Richard
Efternamn: Olivecrona

Re: Bjärelägret 28 - 29 april 2018

Post by rolivecr »

Hej,
Jag har ingen bil och åker gärna med någon till Bjärölägret.
Hälsningar
Richard O
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Bjärelägret 28 - 29 april 2018

Post by Dario »

Hejsan,
Jag skulle också behöva skjuts till lägret, jag har ingen bil. Tacksam om någon kan tänka sig ta emot mig och min cykel.
Mvh
Dario
carlo pirazzi
Posts: 35
Joined: 2016-10-19 17:34
Fornamn: carlo
Efternamn: pirazzi

Re: Bjärelägret 28 - 29 april 2018

Post by carlo pirazzi »

Hej!

Jag tar också järna en plats i någons bil om det finns möjlighet, jag bor i guldheden men kan komma var som helst i staden

Hälsningar
Carlo
User avatar
Henrik Erdalen
Posts: 105
Joined: 2011-06-21 23:32
Fornamn: Henrik
Efternamn: Erdalen

Re: Bjärelägret 28 - 29 april 2018

Post by Henrik Erdalen »

Hej!

Jag kommer åka på 10mila orienteringen i Nynäshamn nästa helg istället för Bjäre, en av mina pojkar ska springa med IFK Göteborg och jag följer med och stöttar.

Om någon vill åka på det fina Bjärelägret men inte kom med finns det alltså en ledig plats.

Mvh
Henrik
Med vänliga hälsningar
Henrik
mason.linke
Posts: 180
Joined: 2013-01-24 16:41
Fornamn: Sebastian
Efternamn: Linke

Re: Bjärelägret 28 - 29 april 2018

Post by mason.linke »

Hej,

jag och Johan Gustafsson vill gärna ha skuts om någon har plats för oss i bilen...

Hälsar,
Sebastian
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Bjärelägret 28 - 29 april 2018

Post by andale »

Hej!

Min egen bil står på verkstad pga motorhaveri. När jag får tillbaka den vet jag inte. Under tiden har jag fått låna en bil som är lite mindre, men tre cyklar på taket bör gå bra. Således har jag plats för två till i bilen. Eftersom jag kommer från Öckerö är det bra om det går att plocka upp mina reskamrater längs vägen.
/Anders
mason.linke
Posts: 180
Joined: 2013-01-24 16:41
Fornamn: Sebastian
Efternamn: Linke

Re: Bjärelägret 28 - 29 april 2018

Post by mason.linke »

Hej Anders,

om platsen finns åker vi gärna med dig, dvs. jag och Johan, för vi har svårt med att fixa bil... Vi kan komma till vägen någon stans.

Hälsar,
Sebastian
0735736703
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Bjärelägret 28 - 29 april 2018

Post by andale »

mason.linke wrote:Hej Anders,

om platsen finns åker vi gärna med dig, dvs. jag och Johan, för vi har svårt med att fixa bil... Vi kan komma till vägen någon stans.

Hälsar,
Sebastian
0735736703
Hej Sebastian!

Jag kan ta en av er eftersom Dario åker med mig. Bilen klarar tyvärr inte fyra.
/Anders
Magnusjohan
Posts: 2
Joined: 2017-02-04 20:25
Fornamn: Magnus
Efternamn: Johannesson

Re: Bjärelägret 28 - 29 april 2018

Post by Magnusjohan »

Hej venner! Jag får inte ihop livspusslet till helgen tyvärr. Så nu finns det en till plats ledig till Bjärelägret om någon är intresserad? Mvh Magnus Johannesson
Thomas612
Posts: 6
Joined: 2016-03-16 22:17
Fornamn: Thomas
Efternamn: Karlsson

Re: Bjärelägret 28 - 29 april 2018

Post by Thomas612 »

Jag har plats för en cykel med tillhörande gubbe till Bjäre

Mvh Thomas
0707441841
Post Reply