Vättern start 5:08 - vilka är vi??

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Post Reply
User avatar
Jörgen
Posts: 137
Joined: 2016-10-19 19:40
Fornamn: Jörgen
Efternamn: Stadler

Vättern start 5:08 - vilka är vi??

Post by Jörgen »

Hej,
Vi är några Lygnare som ska starta tillsamman i Vätternrundan kl. 5:08.
Det är ju en "det blir vad det blir"- grupp så detta är inte för att stressa någon. Men visst vore det bra om vi visste ungefär vad vi har för ambition i gruppen? Då kan vi kanske bilda någon eller ett par grupper som hjälps åt.
Förra året höll Anders A och Magnus ihop denna gruppen på ett föredömligt sätt. Det var riktigt kul! I år kör dom lite annat så vi får klara oss själva.

I 5:08-gruppen döljer sig 11 kompisar, "en löst sammanhållen grupp" - som kör med Lygnen. (vi kallar oss Babianrövarna... för det går inte så fort... Vi jobbar för mycket och cyklar för lite... i år har gänget dessutom kryddats upp med några starka Isländska kort). Vi är bara tacksamma om vi får sällskap och kör gärna ihop med er andra!!!

Det är lite olika kapacitet på oss men jag tror nog att vi skulle klara att åka runt på c:a 10:30. En bra dag med gott samarbete kanske under 10. (Några i detta gäng är rätt starka och kan ganska enkelt gå under 10 timmar medan andra, som jag, skulle få det tufft i den farten om vi inte jobbar ihop i en lite större grupp och vädret är bra osv...).

Hur tänker NI andra?

Nedan en lista jag hämtade från Vätternrundans hemsida. Jag har uppdaterat den med de som hört av sig till mig. Vi är nu 14 st i gruppen 10:00-10:30 och två man som siktar på 12 timmar.

Fortsätt gärna svara i tråden nedan så uppdaterar jag efter hand!

Om det blir lite fart i denna tråden kan jag gärna sammanställa så vi kan komma lite förberedda. Skickar med en liten excelfil. Där finns en liten snurra som man kan labba med snitthastigheter och raster.

Vi hörs - och ses senast 16/6 kl. 5:07! :-D

/Jörgen

Siktar på 10:30 hoppas på 10 h
Jörgen Stadler
Tomas Andersson
G. Herbert Bjarnason
Nisse Hassellöf
Thórdís Hrafnkelsdóttir
Torbjörn Lööf
Niklas Nordell
Robert Rahmn
Finnur Sveinsson
Björn Tuvestad
Frank Wilhelmsen
Magnus Mattson
Bengt Sköld
Rolf Götestam

Siktar på 12 h Rullsnitt 25-27
Örjan Isberg
Roger Leirvik

Övriga
Martin Blohm
Peder Blohm Hobik
Bengt Börjesson
Erik Börjesson
Hans Carlberg
Peter Ekwall
Thomas Franzén
Yngve Hagberg
Kalle Hammarström
Karin Pettersson
Ann-Marie Samuelsson
Peter Stålberg
Mikael Sundfeldt
Attachments
Babianflocken 2018_.xlsx
(20.27 KiB) Downloaded 637 times
Last edited by Jörgen on 2018-05-30 23:28, edited 2 times in total.
User avatar
isb68
Posts: 304
Joined: 2010-08-30 19:52
Fornamn: Örjan
Efternamn: Isberg
Location: Göteborg

Re: Vättern start 5:08 - vilka är vi??

Post by isb68 »

Hej!
Bra tråd!
Jag och Roger Leirvik tänkte fika oss runt sjön i år så jag skulle bli förvånad om vi kommer runt på mindre än 12 timmar :-)
Planen är 25-27 i rullsnitt, flera korta och några längre stopp på alla depåer.

Vi ses i startfållan!
/Örjan I.
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: Vättern start 5:08 - vilka är vi??

Post by Sköld »

Hej på er!
Jag o Rolf är gärna med och drar runt, jag har inget specifikt tidsmål i år, men tror att under 10 h ändå skulle kännas kul o rimligt
med bra väder och lite flyt.
Mvh!
Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
magnusmattson
Posts: 20
Joined: 2014-10-20 10:02
Fornamn: Magnus
Efternamn: Mattson

Re: Vättern start 5:08 - vilka är vi??

Post by magnusmattson »

Hej på er

Jag har heller inget tidsmål men kan tänka mig att hänga på en tid runt 10 timmar om vädret är fint. Vi ses på tåget eller i startfållan

Hälsar Magnus
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Vättern start 5:08 - vilka är vi??

Post by Claes-Göran Andersson »

Är det någon i gruppen som tänker åka med Lygnartåget, då ser ni till och anmäler er! Det är snart fullt.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Erikborje
Posts: 49
Joined: 2014-10-20 13:23
Fornamn: Erik
Efternamn: Börjesson

Re: Vättern start 5:08 - vilka är vi??

Post by Erikborje »

Jag kommer hoppa över årets runda :(
vet inte hur det är med platsöverlåtelse men om det är ok och någon är intresserad så hör gärna av er !

Med vänlig hälsning,

Erik börjesson
0704772489
GoranB
Posts: 27
Joined: 2015-10-14 08:00
Fornamn: Göran
Efternamn: Bergström

Re: Vättern start 5:08 - vilka är vi??

Post by GoranB »

Hej Babianrövar!
Jag försöker dyka upp i morgon i er grupp. Hoppat av från Sub9 och byter över till någon grupp i er närhet.
Försöker hitta 10.30 gänget som låter trevligt.
//Göran
Borat
Posts: 93
Joined: 2011-06-20 09:46
Fornamn: Martin
Efternamn: Blohm

Re: Vättern start 5:08 - vilka är vi??

Post by Borat »

Tackar gänget som startade 05.08 för en otroligt trevlig runda :-D , hoppas att våra Venner som kraschade mår bra efter omständigheterna.
User avatar
Jörgen
Posts: 137
Joined: 2016-10-19 19:40
Fornamn: Jörgen
Efternamn: Stadler

Re: Vättern start 5:08 - vilka är vi??

Post by Jörgen »

Hej alla ,
Vad bra detta blev! Om man bortser från kraschen vill säga. (Den inträffade för övrigt på den 13:de milen... svårt att skydda sig mot)
Lyckligtvis är alla som flög okej. Skrapsår, ett väldigt blått finger och lite allmänt tilltufsade men inga allvarliga skador. Det är skönt.

Det är lite lurigt att samla ihop en grupp där man inte känner varandra... och sedan försöka att köra som ett samtrimmat lag med ett gemensamt mål. Vissa var vana gruppcyklister några körde i grupp för första gången.
Visst kunde vi varit mer synkade, mer samtränade mer av det mesta. Men nu var det ju inte så. Jag tycker alla bjöd till. De som var vana försökte hjälpa de som inte var så vana med lite goda råd när det blev ryckigt eller rörigt... Nästan alltid med glimten i ögat och ett gött leende på läpparna.

Själv är jag tacksam att alla ställde upp och drog mig runt sjön på nytt personligt rekord. Vi hade ju för sjutton gubbar gått under 10 timmar utan kraschen!
Mest glad, nästan rörd faktiskt, blev jag när jag förstod att i princip hela gruppen väntade in oss som blev kvar vid kraschen i Fagerhult. Jag var då helt inställd på att köra solo till Motala... Men denna löst sammanhållna skara visade större laglojalitet än någon kunnat förvänta sig. Ett annat bevis på det var att vi fick med "BROSCHAN!!!" ända in i mål... Vilken kämpe och vilken härlig glädje han visade och bidrog med! Tänk vad 10 timmar och 40 minuter kan göra med en grupp människor på cykel. Man blir, tja ska man säga kompisar?

Men det är klart... man kan lära sig att vi borde träna ett par gånger innan vi ger oss iväg nästa gång. Inte minst för att öka säkerheten. Jag vet att Babianerna och några Islänningra redan laddar för nästa år.
Då kör vi väl en Sub 10 grupp? Med lite mer förberedelse. Min dröm om en runda under 10 timmar lever...

Haka gärna på - håll utkik här på Forumet. Meddela även Järfällas Starka Systrar och "BROSCHAN!!!"

Mvh
Jörgen
Bibendum70
Posts: 196
Joined: 2010-06-02 11:42
Fornamn: Peder
Efternamn: Blohm Hobik

Re: Vättern start 5:08 - vilka är vi??

Post by Bibendum70 »

Hej Jörgen

Jag och Ann-Marie får tack för att vi fick vara med på denna trevliga rund tillsammans mer.
Det är skönt att höra att dem som var med i kraschen är ok.

MVH
Peder och Ann-Marie
=D> \:D/ 8-)
Post Reply