Kallebackarna Onsdag 2018-08-15 kl. 18:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Kallebackarna Onsdag 2018-08-15 kl. 18:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Kallebackarna Onsdag 2018-08-15 kl. 18:00
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning landsvägscykling
Passtyp: Fartlek, Teknik, Intervall

Startplats: Slottsskogen, Preem

Karta till startplatsen hittar du HÄR.

Längd: Framkörning 7 km + antal varv

Backighet: Hög

Länk till Karta

Passledare: Dario M
Hjälpryttare:

Intervallsträckor: Enligt passledarens anvisningar


Information från Passledaren:

Vi kör gemensam uppvärmning och sedan blir det individuell körning så många varv man orkar.
Denna träning har bara en grupp då vi återsamlas efter övningarna och kör gemensamt tillbaka.


Vid träning med klubben gäller följande regler.
• Godkänd cykelhjälm skall användas.
• Cykeln skall ha ett fungerande bromssystem.
• Vid cykling i mörker skall belysning finnas och gärna reflexväst.
• Vid klubbens normala gruppcykling är inte tempostyre tillåtet.
• Vi följer gällande trafikregler
• Passledarens direktiv skall följas

Läs gärna igenom klubbens träningspolicy oavsett om ni är ny eller gammal i klubben.
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Kallebackarna Onsdag 2018-08-15 kl. 18:00

Post by Dario »

Hej och välkomna till Kallebackarna!

SMHI lovar en vacker sommarkväll till på onsdag. Den ska vi tillbringa genom att köra tuffa intervaller uppför. Vi träffas vid Preem några minuter före kl. 18 och cyklar sedan till Kallebäck. Efter en första gemensam körning på själva backen tar vi och utför våra intervaller, var och en i sitt eget tempo.

Det är en sak jag vill flagga för redan nu, nämligen att det kan komma att finnas en hel del grus och smågrenar på banan, särskilt vid den branta svängen i höjd med Kallebäcks källa. Så var det i alla fall i söndags, då jag provkörde banan. För oss innebär detta extrem försiktighet i nedförskörningen. Annars ska det gå fint.

Vi ses på onsdag för en härlig träningskväll!

Hälsningar,

Dario
Maru
Posts: 163
Joined: 2014-07-14 13:41
Fornamn: Marcus
Efternamn: Freivald

Re: Kallebackarna Onsdag 2018-08-15 kl. 18:00

Post by Maru »

Vädret är tämligen nyckfullt idag... vi fick precis en regnskur i gamlestan...

Får se om jag dyker upp.
Maru
Posts: 163
Joined: 2014-07-14 13:41
Fornamn: Marcus
Efternamn: Freivald

Re: Kallebackarna Onsdag 2018-08-15 kl. 18:00

Post by Maru »

Det har gått troll i mitt framhjul... en slang till gick idag.
Den hade ett hål på fälgsidan en halv centimeter från ventilen.
Jag har mejlat bikester och frågat om det inte är fabrikationsfel, hittar ingen vass kant som kan ha nött det hålet.
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Kallebackarna Onsdag 2018-08-15 kl. 18:00

Post by Dario »

Och Kallebackarna har vi nu tagit för andra gången i år. Vilken vacker sommarkväll! Mycket syra och lite syre i slutet på varje intervall, bara ;-) Precis som det ska vara, egentligen. Tack Jesper, Mikael, Murray och Petter för ett riktigt tufft träningspass i trevligt sällskap. Marcus, vi får hoppas på bättre tur för dig till nästa runda.

Nu på lördag är det dags för ett riktigt fint distanspass, Landa retur. Nästa onsdagspass blir istället Mölnlycke Quarterback. Också trevligt. Och tufft som sjutton. Gå in och anmäl er till båda, de får inte missas!

Hälsningar,

Dario
User avatar
Henrik Erdalen
Posts: 105
Joined: 2011-06-21 23:32
Fornamn: Henrik
Efternamn: Erdalen

Re: Kallebackarna Onsdag 2018-08-15 kl. 18:00

Post by Henrik Erdalen »

Marcus:
- Det är oftast fältbandets kant som ställer till det, prova att byta ut fältbandet.
- En del fältband, tex Continentals orginalfälgband har väldigt skarpa och kanter och ett hård plastmaterial, det räcker att det sitter lite snett.

Jag hade det problemet när jag cyklade Ride of Hope förra året, tre punkor på 20 mil. Continental GP4000s däck, kontinental slang och continental fältband, ändå sket det sig.
Bytte fältband och efter det inga problem.
Med vänliga hälsningar
Henrik
Maru
Posts: 163
Joined: 2014-07-14 13:41
Fornamn: Marcus
Efternamn: Freivald

Re: Kallebackarna Onsdag 2018-08-15 kl. 18:00

Post by Maru »

Henrik Erdalen wrote:Marcus:
- Det är oftast fältbandets kant som ställer till det, prova att byta ut fältbandet.
- En del fältband, tex Continentals orginalfälgband har väldigt skarpa och kanter och ett hård plastmaterial, det räcker att det sitter lite snett.

Jag hade det problemet när jag cyklade Ride of Hope förra året, tre punkor på 20 mil. Continental GP4000s däck, kontinental slang och continental fältband, ändå sket det sig.
Bytte fältband och efter det inga problem.
Ok, får prova det. Det är ju på det stället. Tycker inte det är så vass kant, men värt att prova. Bikester skickar ny slang fick jag besked om idag.

Tack för tipset Henrik. :-D
Post Reply