VR 2019 Sub 10

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.

VR 2019 Sub 10

Inläggav Mikeryd » 2018-10-28 12:59

Nu är anmälan för starttid 05:08 stängd. Sammanlagt har klubben 36 registrerade cyklister, av de 40 platserna vi fick oss tilldelade. Till detta kommer Peder Blohm och Ann-Marie Samuelsson som kommer vara registrerade i en subgrupp men som kommer byta till 05:08 och köra med Sub 10.

Till Sub 10 har därmed sammanlagt 29 personer anmält sitt intresse och ledaren för gruppen Jörgen Stadler kommer kontakta gruppen inför vårens förberedelser. Tänk också på att boka in vårt träningsläger på Bjäre den 4-5 maj i era kalendrar och att utnyttja möjligheten att resa med Lygnartåget till och från Motala.

Lycka till med förberedelserna!

// Mikael R

Deltagare Sub 10 (och övriga Kl. 05:08).
Bilagor
Sub 10.xlsx
(10.46 KiB) Nerladdad 32 gånger
Användarvisningsbild
Mikeryd

Registrerad: 2012-05-21 19:18
Förnamn: Mikael
Efternamn: Rydström

Re: VR 2019 Sub 10

Inläggav Sköld » 2018-10-29 11:06

Hej !
Jag kör också gärna med Sub-10 , liksom Rolf Götestam, som jag dock inte kan se på 5:08 listan ,
han ska ha anmält sig innan deadline.
Med vänlig hälsning!
Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
Användarvisningsbild
Sköld

Registrerad: 2013-08-14 11:12
Förnamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Inläggav Mikeryd » 2018-10-29 15:54

Bengt

Rolf är registrerad vätternundans hemsida. Jag missade hans namn i filen bara.

Mikael
Användarvisningsbild
Mikeryd

Registrerad: 2012-05-21 19:18
Förnamn: Mikael
Efternamn: Rydström

Inläggav Jörgen » 2018-11-05 00:18

Hej!

Vilken succé!! Räknar jag rätt blir vi 31 pers i Sub 10-gruppen.
Hjärtligt välkomna allesammans! Jag känner till många av Er - men inte alla. Det ska bli jättekul att köra VR 19 med Er. Ni ska veta att det känns hedrande att ha kaptensbindeln i en så illuster samling av rutinerade cyklister. Jag får nog träna hårt för att hänga med...

Räknade lite på vad vi ska klara av... Roterar vi en gång per minut så ligger man i täten och drar 18-20 gånger på hela rundan. Två minuter där framme sedan på rulle i 29 minuter. Det blir 40 minuter var i täten. Det är det lilla jobbet vi ska klara av tillsammans!

Det viktigaste är dock att vi tar oss runt på ett säkert sätt. Alla ska komma tillbaka till Motala på två hjul. Det innebär att vi måste träna ihop så vi lär känna varandra.
Jag kommer att lägga våra träningar i samband med klubbens söndagsrundor. Fyra tillfällen kommer bli obligatoriska. Då vill jag att alla ska vara med och att vi stänger gruppen för samträning. Ett av de tillfällena kommer vara klubbens träningsläger på Hallandsåsen. Det är den 4-5 maj så den helgen kan ni kryssa för direkt i kalendern.
Vi kanske ska köra ett lopp tillsammans innan VR också.

Jag återkommer snart med fler datum att kryssa för i kalendern!

Novemberhälsningar,
Jörgen
Användarvisningsbild
Jörgen

Registrerad: 2016-10-19 19:40
Förnamn: Jörgen
Efternamn: Stadler

Återgå till Vätternrundan