Sub 8:15 VR19

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.

Sub 8:15 VR19

Inläggav Dario » 2018-10-31 17:26

Hej alla i sub8:15-gruppen!

Vi är nu 20 stycken lygnare som är anmälda och ska cykla Vätternrundan tillsammans nästa år. Det ska bli roligt det här!

Minst lika kul ska vägen dit bli. Vi kommer träna en hel del tillsammans, framför allt på våren. Jag föreslår dock att vi har en första planeringsträff där vi får tid att lära känna varandra, fika och lägga upp en plan till nästa års Vätternrunda. Vi gör detta onsdag 21 november kl. 18:00 i klubblokalen på Flygradiogatan 40. På mötet tänkte jag att vi skulle diskutera och bestämma om:

- Målsättningar med vår satsning
- Gemensamt träningsupplägg (jag utarbetar ett förslag till mötet)
- Ansvarsområden
- Praktiska frågor

Redan nu vill jag flagga för följande:

- Vi har en väldigt aktiv klubb som arrangerar roliga och kvalitativa träningar och jag tycker vi ska passa på att vara med på dem. Ett ypperligt bra sätt är att redan nu på hösten och vintern vara med på helgpassen och/eller på spinpassen på söndagar/måndagar. Träningspassen finns i kalendariet på hemsidans högerspalt.

- På våren börjar de intervallbaserade onsdagspassen på nytt och det är bra att dyka upp på dessa pass också, det blir rolig och efftektiv träning med många pulshöjningar. Kom också på helgens ordinarie distanspass och naturligtvis på de Vätternspecifika träningarna.

- Bjärelägret 4-5 maj är ett roligt och träningseffektivt arrangemang som vi ska se till att vara med på. Då kan vi umgås och cykla tillsammans på härliga vägar med många backar. Det kommet blir ännu bättre laganda, högre vo2max och FTP efter den helgen, det är garanterat. Mycket plus på kontot. Jag räknar med att alla som kan bokar in den helgen till Bjärelägret.

- Lygnartåget till och från Motala är jättetrevligt, smidigt och det ger oss en bra möjlighet att snacka ihop oss inför loppet. Det vill jag uppmana er alla att boka en plats på.

Jag kommer snart att skapa ett evenemang i kalendariet med rubriken "Sub8:15 -  planeringsmöte". När evenemanget är skapat skriver jag ett meddelande på forumet, då får ni anmäla er.

Vi får se till att huvudsakligen sköta vår kommunikation via den här forumtråden, så att informationen inte går förlorad på vägen. Hör av er här i forumet om ni har frågor, synpunkter eller annat att meddela.

Vi får också se till att anmäla oss på Vätternrundans hemsida så fort vi fått anmälningskoden från Mikael.

Det här ska bli kul! Vi hörs och ses snart.

Hälsningar,

Dario
Användarvisningsbild
Dario

Registrerad: 2017-08-06 21:50
Förnamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Sub 8:15 VR19

Inläggav Alkdal » 2018-10-31 22:56

Bra planerat Dario!

Ser fram emot detta, kommer bli kul!
Alkdal

Registrerad: 2017-09-15 23:17
Förnamn: Anders
Efternamn: Alkdal

Inläggav Dario » 2018-10-31 23:03

Och nu var evenemanget "Sub 8:15 Planeringsmöte" skapat i kalendariet. Dags att anmäla sig till första träffen för oss i sub 8:15 :-)
Användarvisningsbild
Dario

Registrerad: 2017-08-06 21:50
Förnamn: Dario
Efternamn: Mantino

Inläggav christoffer » 2018-10-31 23:42

Håller med. Bra uppstyrt Dario! Känns riktigt stabilt det här!

Ser fram emot att få träffa er den 21e.
christoffer

Registrerad: 2018-09-04 22:37
Förnamn: Christoffer
Efternamn: Karlsson

Återgå till Vätternrundan