Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Claes-Göran Andersson »

Rasta Motell Hallandsåsen är bokat helgen den 4 maj - 5 maj.

Vi har 34 platser på Rasta och har bokat 16 platser på Båstad Vandrarhem efter behov.

Sista anmälningsdag är fredagen 1:a mars 2019 OBS! Medlemsavgiften för 2019 skall vara betald

Pris: 440 kr/person för boende, middag på lördag och frukost på söndag + lunch på Kullagården i Mölle ingår i priset.

Bokning av boende sker genom anmälan till lägret på kalendarielänken. Det är ingen egen "personlig" bokning av rum. Vi har bokat upp rum för Lygnens Venner och boendet sköter vi! Det finns 50 platser! Vill man bo någon annanstans privat är det bara att komma till starten på Rasta båda dagarna och deltaga i den grupp som passar.

Ni hittar bokningsinformation på anmälningslänken i kalendariet.

Ni som har privat boende anmäler er inte på kalendarielänken och därmed betalar ni inte 440 kr för lägret men kanske vill deltaga på middagen dag 1 på Rasta då kostar det 90 kronor. Vill man som privat boende deltaga på söndagens tur ner till Kullen och vill ha lunch på Kullagården dag 2 kostar det 140 kr. Obligatorisk anmälan på dessa alternativ görs till CG på mail [email protected] ev. frågor görs via denna mail adress eller telefon 0705-365580!

Betalning för mat alternativen görs på klubbens Bg 216-6700 eller Swish 123 249 56 38 märk med Namn och middag_lunch eller bara ett alternativ!

//CG

Så här ser det ut:

Lördag 4 maj
Ankomst kl.10.00, samling på Rasta för båda boenden, nycklarna för Rasta hämtas av ledare i butiken.
Start cykling kl. 12.00
Middag på kvällen kl. 18.30.

Söndag 5 maj Frukost
Start cykling 09.00
Tillgång till vissa rum hela eftermiddagen så att vi kan duscha efter cykelrundan.
Utcheckning och nycklarna tillbaka till butiken
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Dario »

Nu har jag lagt in min betalning för Bjärelägret och det känns så himla bra! Det är en riktig höjdpunkt i cykelåret. Tack CG för att du roddar med det här. Anmäl er snabbt ni andra, särskilt ni som tränar inför Vätternrundan! Bättre uppladdning kan man inte få till. / Dario
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Claes-Göran Andersson »

Dario

Kan du gå in och anmäla dig igen du hittar länken 21/12. Fick göra om kalendarielänken eftersom den försvann på hemsidan, gick inte att fixa fick göra en ny länk.

För kännedom!

Har lagt ett för tidigt datum på eventet för att den skall synas i kalendariet, skriver jag 4/5 kommer den inte att synas. Jag ändrar startdatum då och då så att länken alltid syns för anmälan fram till 1/3.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by dlridings »

Kommer ... :-)

Daniel
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej Lygnare

Har precis bokat 16 bäddar på Båstads Vandrarhem "Sportcenter". Som vanligt stökigt med Pia i Laholm som jag skrev förra året så nu hoppar jag bort från det alternativet.

Vi kommer att ha samma standard i Båstad som i Laholm det blir några 2 bädds, 4 bädds och 6 bädds. Det ingår sängkläder, städning och frukost på söndagsmorgon.

Precis som tidigare är det Rasta Hallandsåsen som är basen för detta läger. Vi träffas där på lördagsmorgon kl. 10.00 och cyklar första passet kl. 12.00, ni som kommer att bo i Båstad åker dit efter cyklingen och checkar in och duschar. Återkommer 18.30 till Rasta för middagen. På söndagsmorgon äter ni frukost på vandrarhemmet och checkar ut. Tar er till Rasta för cyklingen ut till Kullens Fyr start kl. 09.00.

Mer information kommer i april när det är dags för detta trevliga cykelevent! Nu är det bara att anmäla sig!

//CG

[email protected]

0705-365580
"He is able who thinks he is able!"
Borat
Posts: 93
Joined: 2011-06-20 09:46
Fornamn: Martin
Efternamn: Blohm

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Borat »

Anmäld och betalt nu ser vi fram emot ännu ett grymt läger på Åsen.

//Martin
User avatar
Jörgen
Posts: 137
Joined: 2016-10-19 19:40
Fornamn: Jörgen
Efternamn: Stadler

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Jörgen »

Anmäld, betald och klar. Detta ser man fram emot!!
Du är en klippa CG!

/Jörgen
Bibendum70
Posts: 196
Joined: 2010-06-02 11:42
Fornamn: Peder
Efternamn: Blohm Hobik

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Bibendum70 »

Hej

Anmäld och betalt nu ser vi fram emot lägret.
//Peder 8-) =D> \:D/
User avatar
Henrik Erdalen
Posts: 105
Joined: 2011-06-21 23:32
Fornamn: Henrik
Efternamn: Erdalen

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Henrik Erdalen »

Hej!

Betald och anmäld till Bjärelägret, ser fram mot detta!

Med vänlig hälsning,
Henrik
Med vänliga hälsningar
Henrik
Rolf Lindkvist
Posts: 320
Joined: 2006-01-01 15:24
Fornamn: Rolf
Efternamn: Lindkvist
Location: Lindome

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Rolf Lindkvist »

Anmäld har jag varit men nu även betalt.
Rolf Lindkvist.
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Hans Carlberg »

Anmäld och betalat till Bjäre!!
Hasse
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Claes-Göran Andersson »

Det är 50 anmälda till Bjäre nu. Plus 6 anmälda för lunchen vid fyren som har eget boende.

Sen anmälan för att komma på reservlistan görs här. Skriv på länken!!!

Kommer att kolla med Båstad vandrarhem om vi kan få ytterligare sängplatser om det visas intresse på denna länk!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
robinliljeros
Posts: 13
Joined: 2018-09-19 09:08
Fornamn: Robin
Efternamn: Liljeros

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by robinliljeros »

Min sambo, Johanna Randén, har försökt anmäla sig ett bra tag men av någon anledning har hon fortfarande inte fått någon inloggning för att kunna anmäla sig och forumkontot har inte aktiverats. Lite synd att det ska göra att hon inte kan följa med i så fall. Men som jag skrev i min anmälan kan vi dela rum.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej Robin

Har dragit ett mail till Staffan Stenfelt som är medlemsansvarig. Du skriver att du skrivit på anmälan att ni skall bo ihop? Vilken anmälan? I kalendariet kan du inte skriva det syns inte, du måste skriva i denna länk eller skicka ett mail till mig!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Claes-Göran Andersson »

Som ni ser är lägret fullbokat! Jag utnyttjar möjligheten på Rasta att knö in några fler personer i de fyrabäddsrum vi har i annexet. Just nu är vi 53 anmälda och ytterligare 7 personer som har eget boende. Har kollat med Båstad idag men de är fullbokade finns inga fler platser än de 16 som jag bokat tidigare

Det är många nya namn på anmälningslistan som urmedlem känner jag de flesta i klubben men det är många nya i subgrupperna och jag vet inte om ni har någon relation och preferens vilka ni vill bo med.

Ni som är nya kommer att bo i Båstad några får plats på Rasta.

Skriv gärna på denna länk om ni vill bo ihop så pusslar jag på bästa sätt. Vi har ett 6 bädd, 4 bädd och två tvåbädds kvar i Båstad.

Bifogat nedan har jag lagt en lista på anmälda. Alla överstrukna namn är redan placerade i rum av mig så det är ni som är öppna som skall skriva på länken!
Bjärelägret 2019 deltagare anmälda.docx
(18.34 KiB) Downloaded 572 times
//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej alla Bjäredeltagare!

Lägret är fullbokat och jag har trollat med extrasängar på Rasta. Vi har några rum med den möjligheten så nu har vi fått in 5 Lygnare till. Det finns ytterligare 3 sängplatser kvar en i varje fyrabäddsrum i Annexet. Blir trångbott men å andra sidan spenderar vi inte mycket tid i rummen.

Just nu är vi 55 anmälda till boende och ytterligare 7 Lygnare som har eget boende.

När vi kollar betalningarna är det några få som inte betalat ber er att göra det per 1/3!

Kolla även länken ovan där jag vill ha hjälp av er som är ny i klubben och lägret. Just nu är ni inlagda i rum efter anmälan men är ni kompisar och vill bo ihop försöker jag fixa det men då måste ni skriva på denna länk vilka som hör ihop! Se listan och namnen som INTE är överstrukna!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Magnus Johansson
Posts: 210
Joined: 2012-08-18 11:37
Fornamn: Magnus
Efternamn: Johansson

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Magnus Johansson »

Hej på er.

Nu är det betalt, så nu är det bara att skruva upp fjädern i bena o släppa loss! 8-)

Mvh.
Magnus Johansson
matshakansson
Posts: 25
Joined: 2015-10-26 01:35
Fornamn: Mats
Efternamn: Håkansson

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by matshakansson »

Hej Claes-Göran (och alla andra)

jag och Thomas Karlsson tar gärna varsin plats i ett av 4 bäddarsrummen om det skulle vara ok. Kanske blir trångt men som du skriver är det inte många timmar vaken tid man spenderar på rummen.

Med vänlig hälsning, Mats Håkansson
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej Mats

Jag sätter på anmälan kl. 17.00 dag fredag. Då anmäler du Thomas er. Jag behöver Thomas mail för senare information.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej Frank

Öppnar upp anmälan så du kan anmäla dig.

Till alla Lygnare Mats, Thomas och Frank är de tre sista som kommer att anmäla sig på länken jag har redan skrivit in dem efter telefonsamtal och mail.
Det är ingen ide att någon annan försöker nu när jag öppnar anmälan för dessa tre sista personer. Alla bäddar på Rasta är nu utnyttjade och det finns inga mer möjligheter. Det är 42 boende på Rasta och 16 i Båstad, totalt 58 personer + 7 med eget boende = 65.

Vill ni vara med får ni skaffa eget boende! Alternativt sätta upp er som reserv på denna länk. Blir alltid något återbud p.g.a. sjukdom etc.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Post Reply