Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
magnusmattson
Posts: 20
Joined: 2014-10-20 10:02
Fornamn: Magnus
Efternamn: Mattson

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by magnusmattson »

Hej

Gärna som reserv

Magnus M 0739-021507
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Claes-Göran Andersson »

Magnus det är noterat!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
robinliljeros
Posts: 13
Joined: 2018-09-19 09:08
Fornamn: Robin
Efternamn: Liljeros

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by robinliljeros »

Hej,

Jag och min sambo Johanna skulle egentligen cyklat VR med Lygnens Venner och är därför anmälda till lägret. "Tyvärr" visade det sig nu att vi väntar tillökning i familjen, så vi vill inte chansa med varken lägret eller VR. Eftersom det var något vi skulle göra ihop vill jag inte göra det utan henne heller.

Går det avanmäla sig från lägret och få pengarna tillbaka? Finns det reserver som kan köpa våra platser på lägret?

Ursäkta att vi är krångliga!

Mvh
Robin
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Mikeryd »

Vilken dålig planering Robin! :-) Skämt åsido, Lycka till med tillökningen!

Vad gäller Bjärelägret kommer Claes Göran att kommentera vad gäller återbetalning, men jag tror inte det är några problem, eftersom vi har reserver. Däremot när det gäller Vätternrundan så är deras policy tydlig att pengar inte återbetalas. Vad man som deltagare får göra är att försöka sälja sin plats till någon annan på deras marknadsplats. Vi har inte heller några som står i kö till subgrupperna som inte redan betalt avgiften till Vätternrundan.

// Mikael
robinliljeros
Posts: 13
Joined: 2018-09-19 09:08
Fornamn: Robin
Efternamn: Liljeros

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by robinliljeros »

Ja verkligen :P Blev lite tidigare än planerat, men men :)

"På deras marknadsplats", du menar på Vätternrundans marknadsplats då eller till vem som helst via vilken kanal som helst egentligen så att säga? Måste de som köper våra platser cykla sub9 med Lygnens Venner eller kan ändra starttid eller grupp? Kanske ska kolla det med Vätternrundan, men tänkte om du vet så går det snabbare :) Om vi säljer platserna och de inte vill cykla med Lygnens Venner eller sub9, förmodar att ni måste plocka bort oss från listan då? Ursäkta för många frågor, vill bara förstå hur det funkar :)

/Robin
Mikeryd wrote:Vilken dålig planering Robin! :-) Skämt åsido, Lycka till med tillökningen!

Vad gäller Bjärelägret kommer Claes Göran att kommentera vad gäller återbetalning, men jag tror inte det är några problem, eftersom vi har reserver. Däremot när det gäller Vätternrundan så är deras policy tydlig att pengar inte återbetalas. Vad man som deltagare får göra är att försöka sälja sin plats till någon annan på deras marknadsplats. Vi har inte heller några som står i kö till subgrupperna som inte redan betalt avgiften till Vätternrundan.

// Mikael
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej Robin

Får gratulera till en ny upplevelse i livet. Efter alla turer vi haft med Johannas medlemskap får ni ta nya tag nästa år.

Det är inga problem jag har två reserver på listan, kommer att stuva om i rummen men det ordnar sig!

Mikael återbetalar 2 x 440 kr till er.

Ha det gott!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
robinliljeros
Posts: 13
Joined: 2018-09-19 09:08
Fornamn: Robin
Efternamn: Liljeros

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by robinliljeros »

Ja jag ber så hemskt mycket om ursäkt för allt krångel och sen måste vi avboka! Oerhört pinsamt men bara att gilla läget tyvärr :(
Tack för all hjälp!

/Robin
Claes-Göran Andersson wrote:Hej Robin

Får gratulera till en ny upplevelse i livet. Efter alla turer vi haft med Johannas medlemskap får ni ta nya tag nästa år.

Det är inga problem jag har två reserver på listan, kommer att stuva om i rummen men det ordnar sig!

Mikael återbetalar 2 x 440 kr till er.

Ha det gott!

//CG
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Mikeryd »

robinliljeros wrote:Ja verkligen :P Blev lite tidigare än planerat, men men :)

"På deras marknadsplats", du menar på Vätternrundans marknadsplats då eller till vem som helst via vilken kanal som helst egentligen så att säga? Måste de som köper våra platser cykla sub9 med Lygnens Venner eller kan ändra starttid eller grupp? Kanske ska kolla det med Vätternrundan, men tänkte om du vet så går det snabbare :) Om vi säljer platserna och de inte vill cykla med Lygnens Venner eller sub9, förmodar att ni måste plocka bort oss från listan då? Ursäkta för många frågor, vill bara förstå hur det funkar :)

/Robin
Mikeryd wrote:Vilken dålig planering Robin! :-) Skämt åsido, Lycka till med tillökningen!

Vad gäller Bjärelägret kommer Claes Göran att kommentera vad gäller återbetalning, men jag tror inte det är några problem, eftersom vi har reserver. Däremot när det gäller Vätternrundan så är deras policy tydlig att pengar inte återbetalas. Vad man som deltagare får göra är att försöka sälja sin plats till någon annan på deras marknadsplats. Vi har inte heller några som står i kö till subgrupperna som inte redan betalt avgiften till Vätternrundan.

// Mikael

Med marknadsplats menar jag den internetsida som Vätternrundan rekommenderar. Läs mer här: http://vatternrundan.se/sv/om-anmalan/platsoverlatelse/. Emellertid, om du säljer din plats till en cyklist utanför vår subgrupp kommer den cyklisten automatiskt få en annan starttid bland de vanliga startgrupperna. Det ser Vätternrundans kansli till. Ingen startar med oss utan klubbens godkännande. Du kan höra med Andreas P. om han har någon utan startplats på kö till sub 9. I så fall skulle vi kunna göra en överlåtelse via Subgruppsadministrationen till den personen och i så fall blir jag involverad, annars inte.

// Mikael
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Claes-Göran Andersson »

Knuff
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Mikael Virtanen »

Hej! Är det fullt på Bjäre?
Mikael
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej Mikael

Det är fullbokat! Jag har två på reservlistan kan sätta upp dig om du vill. Blir alltid återbud p.g.a. sjukdom etc.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by andale »

Hej!

Jag har avbokat eftersom jag fått tid för handoperation den 30:e april och kan därför inte vara med på Bjärelägret. Ser fram emot att bli av med domningarna i fingrarna som jag fram för allt får vid cykling.
/Anders
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Claes-Göran Andersson »

Noterat

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Janne P
Posts: 529
Joined: 2009-09-14 19:24
Fornamn: Jan
Efternamn: Peterson

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Janne P »

CG,

Kan du sätta upp mig som reserv? Återkommer om Mia. Hon jobbar troligen den helgen.

/Janne P
Målet är vägen dit...
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Claes-Göran Andersson »

Janne

Har noterat dig på reservlistan. Vi har boende nummer 2 för 16 personer på Båstads vandrarhem denna gång och utnyttjar alla bäddar på Rasta så det blir tre fyrabädds och två trebädds, men jag kommer att kontakta Pia i Laholm igen för att kolla om hon har några rum över. Har 6 personer på reservlistan just nu så det är bra om Maria kan bestämma sig innan jag ringer Laholm. Just nu tittar jag bara på antalet och disponibla sängar var man bor kommer jag att fixa lite senare.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
rolivecr
Posts: 44
Joined: 2015-03-14 18:31
Fornamn: Richard
Efternamn: Olivecrona

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by rolivecr »

CG,

Kan Du sätta upp mig på reservlistan för Bjärölägret?

Hälsningar
Richard Olivecrona
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej

Har fixat fler bäddar på Bjäre. Ni som vet att ni står som reserver har jag kontaktat idag fredag på olika sätt. Några har jag fått tag i per telefon och några av er har jag mailat och jag vill ha svar på denna länk eller mail. Går bra att ringa mig på 0705365580

Jag vill veta att ni fortfarande är på innan jag bokar slutgiltigt!!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Mikael Virtanen »

Hej, jag har betalat och är på! Ska bli kul:-)
Mikael
rolivecr
Posts: 44
Joined: 2015-03-14 18:31
Fornamn: Richard
Efternamn: Olivecrona

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by rolivecr »

Jag bekräftar också Bjärölägret.
Betalningen kommer in till Lygnen under måndagen 8/4.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Bjärelägret lördag-söndag 4-5 maj 2019

Post by Claes-Göran Andersson »

Då är det bokat två tre bäddsrum på Hotell Bella Luna kommer att var sex personer där. Ligger 6 minuter från Rasta på toppen av Hasslövsbacken några hundra meter in på vägen rakt fram, vi cyklar alltid till vänster.

Liten karta mellan Rasta och Hotellet: https://www.google.se/maps/dir/Rasta+Ha ... 56.4013449

Till nästa år kommer detta hotell troligtvis att vara vårt andra boende finns 32 bäddar och vi får ett bra pris om vi bokar hela hotellet. Då kommer vi att ha över 70 sängplatser totalt.
https://hotelbellaluna.nu/

Totalt är vi 64 cyklister som bor "tillsammans" på lägret Rasta 42, Båstad 16, Bella Luna 6 och äter på Rasta lördagskväll. Till det kommer 9 som har privat boende totalt 73 deltagare. Detta är all time high för lägret.

Återkommer med ett mail till alla lite senare i april där all information om boende etc. finns.

Träna på de kommande veckorna och glöm inte att det är Lygnar kläder som gäller på Bjäre vi vill visa oss från den vackra sidan.

Själv drar jag till Mallis på söndag 14/4 och kommer hem på kvällen 1/5. Är tillgänglig på mail och telefon kvällstid.

Mail: [email protected] och telefon 0705-365580

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Post Reply