Långa Svartedalen Söndag 2019-05-26 kl. 09.00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Långa Svartedalen Söndag 2019-05-26 kl. 09.00

Post by Claes-Göran Andersson »

Långa Svartedalen Söndag 2019-05-26 kl. 09.00
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning: Landsvägscykling
Passtyp: Distans XL

Startplats: Kungälv kl 10.00
Karta till startplatsen, parkeringen nedanför Kungälvsparken mitt emot Kungälvs Lasarett: startplats Kungälv.

OBS! För de som vill cykla från Göteborg till starten i Kungälv kan möta upp i Sävedalen kl 8.50 blir + 40 km
Karta till startplatsen hittar du HÄR. Blir ca. 40 km t.o.r. Sävedalen - Kungälv.


Grupp Grön

Länk till Karta Grön

Längd: 96 km
Backighet: Medel

Passledare:
Hjälpryttare:
Info från passledaren: Blir en tur som anpassas till de långa backarna.


Grupp Gul

Länk till Karta Gul

Längd: 96.5 km
Backighet: Medel/hård

Passledare:
Hjälpryttare:
Info från passledaren:


Grupp Röd

Länk till Karta Röd

Längd: 114 km
Backighet: Medel/hård

Passledare:
Hjälpryttare:
Info från passledaren: Distanstempo enligt vår policy med fri fart 2 km upp till Café Gläntebo där vi fikar.


Vägbeskrivning:

Vi kommer från Kungälv, Kode, Jörlanda, Stora Höga mot Stenungssunds centrum. Vi cyklar rätt fram väg 770 mot Ödsmål, genom rondellen mot Svanesund, till höger väg 659 vid skylt "Ljungskile 12". Vid gamla riksvägen tar vi höger i T-korsningen, skylt "Lilla Edet 15", väg 167 söderut.

Röd grupp tar vänster vid Backamo Husvagnscenter, väg 167 till Lilla Edet, ansluter vägen mot Kungälv = höger mot Västerlanda kör ca. 5-6 km skylt Stenungssund sväng höger mot Ucklum. I Ucklum sväng vänster mot Stenungssund lång backe upp mot E6 vid Spekeröds golfbana på vänstersida sväng vänster mot Svartedalen, sväng höger när skylt Diseröd kommer efter ca. 6-7 km. Vid nästa korsning sväng vänster Diseröd efter 1-2 km sväng höger mot Kode. Vid gamla E6 sväng vänster mot Kareby vidare in till Kungälv.

Gul grupp kör inte ner till Lilla Edet vid Backamo Husvagnscenter utan fortsätter i stället gamla riksvägen ner till Ucklum och kör sedan samma bana som röd grupp.

Grön grupp kör samma bana som röd till Lilla Edet men fortsätter förbi Västerlanda ner till Diseröd, vänster före Diseröd mot älven och till Fars Hatt, genom centrum till målgång vi parkeringen, Kungälv.

Fika efter passet på lämpligt fik i Kungälv. Rundan blir ca 6 mil extra för de som kör från Sävedalen och vill gruppen fylla energi längs banan finns det möjlighet till trevlig fika i Backamo. Banan är inte ritad förbi Backamo för gul grupp men alternativ sträckning kan bestämmas vid start.


Vid träning med klubben gäller följande regler.
• Godkänd cykelhjälm skall användas.
• Cykeln skall ha ett fungerande bromssystem.
• Vid cykling i mörker skall belysning finnas och gärna reflexväst.
• Vid klubbens normala gruppcykling är inte tempostyre tillåtet.
• Vi följer gällande trafikregler
• Passledarens direktiv skall följas

Läs gärna igenom klubbens träningspolicy oavsett om ni är ny eller gammal i klubben.
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Långa Svartedalen Söndag 2019-05-26 kl. 09.00

Post by andale »

Hej Venner!

På söndag har vi Långa Svartedalen. En runda med finfika på Café Gläntebo i Backamo. Inga anmälda och ingen passledare så det ser lite tomt ut. Även om många kör Västkusten Runt på lördag och en gäng åker till Bornholm så borde det finnas cykelsugna på söndag.

Jag har inte vågat mig på längre cyklingar efter min operation tror att det ska funka på söndag och i så fall kan jag leda gul eller röd grupp, men det är bättre om det finns något mer säkert kort.

Gå in och anmäl er och välkomna till en klassisk tur i norra distriktet.
/Anders
User avatar
jote
Posts: 136
Joined: 2009-04-25 15:25
Fornamn: håkan
Efternamn: ternow
Location: göteborg

Re: Långa Svartedalen Söndag 2019-05-26 kl. 09.00

Post by jote »

Om jag har en fungerade cykel på söndag är jag med.
Är det bara du och jag Anders måste det vara ett snitt på 33.2km/h som gäller!? Inkl fikapausen.
/Håkan
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Långa Svartedalen Söndag 2019-05-26 kl. 09.00

Post by andale »

jote wrote: Är det bara du och jag Anders måste det vara ett snitt på 33.2km/h som gäller!? Inkl fikapausen.
/Håkan
Nej, nej. Det blir ändå klubbens policy som gäller :-D . Måste komma igång efter uppehållet. Men vi blir en bra grupp!
/Anders
User avatar
jote
Posts: 136
Joined: 2009-04-25 15:25
Fornamn: håkan
Efternamn: ternow
Location: göteborg

Re: Långa Svartedalen Söndag 2019-05-26 kl. 09.00

Post by jote »

Tack Anders, Roger och Staffan som var med idag. Min Garmin räknade fram 114.6km med ett snitt på 29.9kmph.
/Håkan
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Långa Svartedalen Söndag 2019-05-26 kl. 09.00

Post by andale »

Det var friska vindar på dagens runda, men enligt ungdomarna var det inte så besvärande. Extremt högt watt-tal uppt till Café Gläntebo visade dock på annat :). Med tre stabila Venner var det lätt att få flyt i cyklingen. Vi utnyttjade de cykelbanor som fanns med undantag av den efter Stenungsund. Den såg dock fin ut så den bör utnyttjas framöver i alla fall om man kör med mindre grupper. Hela vägen runt turades vi om med förningar. Jag fick bita i ordentligt i en del backar men det resulterade också i en mycket fin insättning på träningskontot. Tror heller inte det var någon enda bilist som ondgjorde sig över oss - ytterligare ett glädjeämne.

Efter det hade Håkan, Jag och Roger en lååång sittning i det sent omsider framkallade solgasset på Café Cozy. Staffan hade andra plikter som påkallade uppmärksamhet.

Tack Staffan, Roger och Håkan för en riktigt bra runda.

På torsdag kör vi Varbergs Fästing. Också en bra tur som inte får missas. Passledare efterlyses för grön och gul grupp.
Långa Svartedalen.jpg
Långa Svartedalen.jpg (511.3 KiB) Viewed 7443 times
/Anders
Post Reply