Västkusten Runt Lördagen 25 maj

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Västkusten Runt Lördagen 25 maj

Post by Claes-Göran Andersson »

Tråd för att skriva om Västkusten Runt!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
mason.linke
Posts: 180
Joined: 2013-01-24 16:41
Fornamn: Sebastian
Efternamn: Linke

Re: Västkusten Runt Lördagen 25 maj

Post by mason.linke »

Tack för detta CG!

Vi är några stycken i sub9 som vill köra Västkusten Runt, vi kan skriva här vem som är med så kan vi bestämma längre fram hur vi gör - antingen egen grupp eller åka med en annan grupp, t.ex. med Darios grupp...

/Seb
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Västkusten Runt Lördagen 25 maj

Post by Dario »

Hejsan,

Sub 8.15-gruppen kommer att köra Västkusten runt och fler klubbmedlemmar är naturligtvis välkomna att köra med oss. Vi ska köra belgisk kedja och kanske sikta på ett snitt runt 33 km/h, men det beror på många faktorer så vi får se, det är inte omöjligt att vi justerar snittet aningen uppåt eller neråt.

Jag vill passa på att påminna deltagarna i sub 8.15 att både anmäla sig till Västkusten runt och i kalendariet på lvg.nu.

Hälsningar,

Dario
A Stahre
Posts: 2
Joined: 2018-09-28 21:20
Fornamn: Andreas
Efternamn: Stahre

Re: Västkusten Runt Lördagen 25 maj

Post by A Stahre »

God morgon och tack för igår.

Jag anmälde mig precis och valde
gruppen 32-40 km/h


//Andreas Stahre
Linher
Posts: 57
Joined: 2018-11-19 10:27
Fornamn: Linus
Efternamn: Hermansson

Re: Västkusten Runt Lördagen 25 maj

Post by Linher »

Hej och tack för bra cykling i lördags!

Jag är anmäld till Västkusten runt i 32-40 gruppen.

/Linus H
Linher
Posts: 57
Joined: 2018-11-19 10:27
Fornamn: Linus
Efternamn: Hermansson

Re: Västkusten Runt Lördagen 25 maj

Post by Linher »

Hej och tack för bra cykling i lördags!

Jag är också anmäld till Väsrkusten runt i fartgrupp 32-40.
/Linus H
User avatar
FAbIo2
Posts: 145
Joined: 2012-09-19 11:17
Fornamn: Fabio
Efternamn: Abate

Re: Västkusten Runt Lördagen 25 maj

Post by FAbIo2 »

Hej
Anmält mig till 32-40 också!
Fabio
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Västkusten Runt Lördagen 25 maj

Post by Dario »

Hej,

Roligt att fler och fler är intresserade av att köra Västkusten runt i Lygnarfärger! Se till att anmäla er även i kalendariet. Nästa vecka kommer jag att skriva några rader om vad som gäller för dem som ska köra loppet med sub 8:15-gänget.

Jag vill passa på att påminna om att avgiften till Västkusten runt kommer att höjas imorgon. Ni som redan nu vet att ni ska vara med, anmäl er idag, så slipper ni betala mer!

Hälsningar,

Dario
janne.o
Posts: 3
Joined: 2015-10-10 22:48
Fornamn: jan
Efternamn: olsson

Re: Västkusten Runt Lördagen 25 maj

Post by janne.o »

Jag är anmäld till Västkusten runt i 32-40 gruppen.
Janne O
Kenlin
Posts: 3
Joined: 2017-11-27 14:13
Fornamn: Kenneth
Efternamn: Lindell

Re: Västkusten Runt Lördagen 25 maj

Post by Kenlin »

Japp, då var jag också anmäld.

Mvh
Kenneth
esjodahl
Posts: 3
Joined: 2018-10-25 22:05
Fornamn: Emelie
Efternamn: Sjödahl

Re: Västkusten Runt Lördagen 25 maj

Post by esjodahl »

Jag och Björn är anmälda, cyklar gärna med SUB9-gruppen så hoppas vi får ihop en!
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Västkusten Runt Lördagen 25 maj

Post by Dario »

Hej alla!

Västkusten runt närmar sig med stormsteg och det är lite extra roligt att så många från vår klubb har anmält sig! Jag hoppas att ännu fler kommer att göra det fram till lördag.

Vi i sub 8:15 kommer att starta 170-kilometersloppet i gruppen 32-40 km/h. Alla klubbmedlemmar är välkomna att cykla med oss.

I och med att detta är ett tillfälle för vår sub-grupp att träna inför Vätternrundan är det viktigt att alla de som åker med oss är införstådda i några saker:

- Vi kommer huvudsakligen att köra belgisk kedja och sikta på ett rullsnitt runt 34 km/h. Vi kommer eventuellt att justera farten upp eller ner beroende på vind- och väderförhållanden.
- Fullt fokus på vägen! Ha blicken framåt och gör tecken eller ropa när det behövs. Vi ska vara särskilt uppmärksamma när vi passerar tätorter, exempelvis i centrala Kungälv på vägen ner. Fartsänkningar och eventuellt sträckor som vi kör på ett eller två led kommer att bli nödvändiga. Gruppledaren kommer att signalera i god tid men alla ska vara uppmärksamma.
- Bara klubbmedlemmar kommer att rotera med oss, i princip släpps inga övriga cyklister in i rotationen.
- Efter ungefär nio mil stannar vi vid en vattendepå i närheten av Backamo. Vi planerar inga övriga stopp så se till att ta med tillräckligt med mat från början av loppet!
- Blir man trött så får man tidigt ställa sig längst bak och hoppa över några rotationer för att sedan gå tillbaka och rotera igen. I enstaka fall kommer vi att kunna sänka hastigheten något om det blir lucka men skulle man bli så trött att man släpper helt och hållet så kommer inte gruppen att vänta in eftersom vi är i behov av att träna både klungteknik och fart nu när vi närmar oss Vätternrundan.
- Ta på dig dina fina Lygnarkläder!

Gruppledare för vår grupp på Västkusten runt blir Roger Andersson medan jag kommer att vara hjälpryttare.

Vi ses på lördag i Frihamnen från kl. 8:30. Det här ska bli kul! \:D/

Hälsningar,

Dario
mason.linke
Posts: 180
Joined: 2013-01-24 16:41
Fornamn: Sebastian
Efternamn: Linke

Re: Västkusten Runt Lördagen 25 maj

Post by mason.linke »

Hej

vi är några stycken från sub-9 gänget, som gärna cykla med 32-40 gruppen, 34 km/h blir en exakt text för våran Vättern fart-tempo.

Ses på lördag!

Sebastian
User avatar
Jörgen
Posts: 137
Joined: 2016-10-19 19:40
Fornamn: Jörgen
Efternamn: Stadler

Re: Västkusten Runt Lördagen 25 maj

Post by Jörgen »

Hej vi är tre från sub-10 som åker i makligare 27-32 km/h.
Någon som vill med oss - hör av Er eller leta upp oss i startfållan!
/Jörgen
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Västkusten Runt Lördagen 25 maj

Post by Dario »

Hej venner,

Och tack för ett roligt Västkusten runt!

Deltagare från sub 8.15 och sub 9 körde tillsammans. Farten klarade vi av bra, min mätare visade ett rullsnitt på 33,7 km/h, vilket är i linje med vad vi hade tänkt oss från början. Rotationen var av blandad kvalitet. Under den första delen, i ungefär 9 mil fram till depån i Backamo, flöt det på bra i medvinden. Sista biten gick inte lika bra i motvinden, det blev ganska ryckigt. Det är svårare att köra bra i motvinden men vi får ändå tänka på att köra lite smidigare. Vi borde kanske ha sänkt farten något på slutet. Att hålla ledet är också viktigt (jag var själv inte alls bra på det idag) och att köra saktare ut ur rondellerna är också något vi ska träna mer på. Styrkan finns dock i gruppen och vi har alla förutsättningar för att förbättra oss på klungtekniken.

Jag ber om ursäkt om jag har varit lite barsk emellanåt. Jag tycker att vi har varit duktiga och att det har varit en rolig dag på cykeln! Min upplevelse är att banan var bättre signalerad än förra året. Stort plus! Och vägarna är som vanligt superfina, godis för ögonen.

Lite mer ögongodis bjuder jag på här med en bild på det här starka och glada gänget efter målgången vid Bananpiren:
20190525_141037.jpg
Tack alla! Vi ses snart på vägarna igen.

Hälsningar,

Dario
Post Reply