av Mikeryd » 2019-06-17 19:30
Efter de sista två dagars diskussion via mail har jag kunnat se ett intresse för en Sub 8 grupp med starttid mellan 12.00-13.30 på lördagen nästa år. Andreas Papagiannis har uttryckt ett intresse att leda gruppen. Detta har även Christoffer Karlsson gjort. Jag föreslår därför ett delat ledarskap med Andreas som huvudansvarig kontaktperson för klubben mot VR:s kansli.
Det har även förkommit lite diskussioner om en Sub 10 grupp, vilket vore trevligt, men i så fall gäller ju start lördag morgon.
Mot bakgrund av det har jag i dag, när intresseanmälningarna öppnades, lämnat in en anmälan för en Snabbgrupp med 40 platser, med start lördag med måltiden 7.55 timmar och en vanlig startgrupp mellan 03.00-06.00 med 40 platser. De tar inte emot anmälningar med fler än 40 platser. Betalningen för subgruppen, "Sub 8" kommer ske via klubben och för morgonstarten direkt av respektive cyklist till Vätternrundan. Avgiften är enligt VR:s hemsida 1800 kr per person för förbokade grupper, alltså samma som i år.
Jag har även uttryckt önskemål via mail till VR:s kansli om 60 platser med start Kl. 05.08 samt en så tidig start som möjligt på lördagen för "snabbgruppen".
Nu får vi avvakta besked om och vilka platser / starttider vi får, och jag återkommer så fort jag vet mer.
// Mikael