PB...

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.

PB...

Inläggav Sköld » 2019-08-29 09:06

En kort rapport om ett mycket speciellt lopp.

Vill du ha:
*Så många uppförsbackar att du inte ens kan räkna till quatre -vingt-dix-neuf...
*Behöva köra dag och natt för att precis klara av tidsgränsen som du trodde var generös...
*Vara så trött och hungrig att du funderar på att äta de små män insvepta i guldfoliepaket du hittar på marken till frukost när
du vaknar efter att ha tillbringat 2 h på en madrass bredvid en storsnarkande , närmast medvetslös ryss?...
*Köra slut på dig efter 10 mil och ha 110 mil kvar...
Då är PBP definitivt loppet för dig! \:D/

Jag kom i alla fall till Brest , och lite till .
Efter 10 mil var jag helt slut, försökte verkligen aktivt att ta det lugnt , men tyckte jag hade momentum, det hade jag inte.
Räddad av en liten fransk by med en rejäl spagetti o massa Cola.
Körde sedan med en kille från Oxford, hittade en fin takt , och lyckades köra in ett par timmars sömn.
Nästa dygn tillsammans med Håkan från Örebro/Singapore, vi räddade bland annat en hundvalp från att bli överkörd o hittade en utslagen cyklist på vägen , som vi kollade o la i diket.
Han sa att han var ok , och började sedan sjunga franska barnvisor... vi fick stopp på en security-mc, som tog sig an honom.
Vi kom till Brest i tid , såg havet , men just den kontrollen var annars väldigt trist.
Annars var det en helhäftig uppslutning i alla byar , man gick man ur huse o hejade, fixade käk o var helt underbara!
Mitt i natten i en uppförsbacke , en klar kalla natt tog äventyret slut för mig för denna gången.

Det small till i bakhjulet o tog tvärstopp, jag hade bara 10-15 km/h o hann få ur foten o ta emot mig så jag skadade mig inte alls.
Cykeln var däremot obrukbar.
En lös armvärmare hade ramlat ur packningen, ner i kedjan , som slog knut på sig själv o slet av växelörat med tillhörande paket.
Googlade fram en taxi , o hotell , tillbaka till Brest, sedan snabbtåg till Paris nästa dag , med cykeln i nyinköpt tygbag, genom Metron i Paris, med byte, i cykelskor o cykel på ryggen,
o lokaltåget tillbaka till mitt underbara hotell i Saint-Cyr-sous-Dourdan, en dag för tidigt.
Hämtades på stationen av ägarinnan och hunden Max, min fru Marie kom ner, och vi hade underbara dagar , med bland annat cykling(cykelkorg) runt Versailles och en roddtur..
men det är en annan historia.
Kommer jag att vara där om fyra år igen.
Definitivt , om jag har möjlighet.
Ha det gott!
/Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
Användarvisningsbild
Sköld

Registrerad: 2013-08-14 11:12
Förnamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: PB...

Inläggav Rolf Lindkvist » 2019-08-29 10:46

Hej!

Vilket äventyr, hoppas du tar och försöker igen. Växelörat är en känslig pryl det räcker med en liten gren på fel ställe så låser det,
har drabbats av det men jag var ju nästan hemma. Men väldig roligt att läsa din berättelse.
Rolf Lindkvist
Rolf Lindkvist

Registrerad: 2006-01-01 15:24
Förnamn: Rolf
Efternamn: Lindkvist

Inläggav Sköld » 2019-09-05 10:22

Tillägg:
Vid närmare undersökning av sakkunnig visade det sig tyvärr att växelklumpen tyvärr slagit ett djupt märke i ramens stag bak, med en liten , men ändå djupgående spricka som följd.
Jag skrotar således cykeln (hänger den på väggen ) och funderar lite över sakernas tillstånd...
Har aldrig testat golf, det kanske är kul?
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
Användarvisningsbild
Sköld

Inläggav Claes-Göran Andersson » 2019-09-05 12:59

Går att laga. Sven Wesley på Ekerö, Stockholm företaget heter Primenta. Han lagade min Ridley efter kraschen 2012 hade en spricka precis bakom vevhuset på vänstersida.

Han är super grym på kolfiber etc. Goggla på Primenta!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Användarvisningsbild
Claes-Göran Andersson

Registrerad: 2006-04-25 13:53
Förnamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson

Inläggav Sköld » 2019-09-05 16:16

Tack CG, får kolla.
Användarvisningsbild
Sköld

Återgå till Övriga motionslopp i Sverige och utomlands