Antikrundan Söndag 2020-02-23 kl. 10:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Antikrundan Söndag 2020-02-23 kl. 10:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Oj tredje bakväxelhaveriet denna vinter. Började med Rolf på en Onsala runda innan jul. Sedan Mikael på Burhult och idag Jörgen.

Vaknade 08.00 men var alldeles för sliten efter veckans pass och löppasset igår. Tog mig ut vid 12 tiden och cyklade tre timmar via Mellby, Bergsjön till Linnarhult för att slippa den värsta motvinden vidare upp mot Olofstorp på banvallen till Gråbo i fin medvind.
Över till Stenkullen i kantvind men det var OK det rullar ju mycket nedför. För att få upp lite värme drog jag mot Floda och över Uddared i 11-14% motlut genom Floda över E20 för att komma rakt in i motvinden över Ryggebol mot Lerum.
Sträckor som man normalt cyklar i 40-50 km gick i 25 i motvinden med nedförsbacke. I Lerum gick jag rakt upp i Hulan och grusvägarna till Härkeshultsvägen vid Jeriko. har aldrig cyklat åt det hållet, jisses vad brant det är på flera ställen GPS: en visade 14% sedan la den av när det blev ändå brantare.
Hem blev det ytterligare 65 hm genom Kvastekulla kyrkogård och skogsstigen till Slättenvägen. Blev 600 hm totalt det mesta från Floda till Partille.

Blir det bra väder på söndag cyklar jag Ramhultafalls Rundan..

Ses!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Post Reply