NDL 2007, eftersnack

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
Post Reply
Johan N

NDL 2007, eftersnack

Post by Johan N »

I den här tråden skriver vi resumeér, intryck från loppet och samt övrigt tyckande och tänkande kring arrangemanget 2007.
Christer Hedberg

Post by Christer Hedberg »

Jättetrevligt lopp i år! Jag tyckte det var bra mycket mindre stress i starten jämfört med förra året.
Den stora dunken med vatten i första depån var sanslöst välkommen, jag stal en hel del huvudduschar där för att bli människa igen.

Vägsträckningen är oerhört fin, även om man undrar vad det är för pellejönsar som gjort underarbetet för där det var platt förra året var det ju enorma bulor i år och tvärt om. Men det kan man ju knappast lasta er för. Jag körde inte i mån klunga på skogsvägarna så jag hade inga problem att se vitmarkeringarna av hålor och bulor, men jag kan tro att det var svårare i de större klungorna. Man kanske bör markera på nåt sätt även några meter innan? Jag vet inte...

Pastan efter loppet satt som en smäck och var riktigt god!

Dottern körde 25-kilometersbanan och hade riktigt kul, men hon var lite deppig över att det varken fanns vatten eller grillar. Så det man hade att erbjuda var kalla korvar och outspädd saft. Hon hade haft lite svårt att se pilen efter bondgården där 25'an skulle svänga av. 100- och 60-skylten satt på höger sida vägen fast 25-skylten satt på vänster sida. Lite halvknepigt.

Lite konstruktiv kritik där, fast det är kanske på sin plats att säga att jag tyckte det var ett toppenlopp!
Sven Van Dijk

Nationaldagsloppet

Post by Sven Van Dijk »

Körde loppet första gången i år,men kommer definitivt att återkomma.Helt perfekt arrangemang tyckte jag.Enda jag skulle ändra på,skulle vara i så fall att flytta depån lite längre bort efter backen.
Som det var nu så stelnade iaf jag till,när man drog iväg igen :o).

Men som helhet det absolut bästa loppet o arrangemanget jag vart med om......

Mvh Sven.
Kevin Bladh

Post by Kevin Bladh »

Grymt trevligt lopp. En av mina favoriter, återkommer nästa år också. Kan vi få lite mer moln nästa år? Brände mig lite på armarna.

Tack
/Kevin
Göran T

Konstruktiv kritik

Post by Göran T »

Tack Christer
Vi uppskattar konstruktiv kritik.
Tråkigt med depån vid Aspen.
Vi ska försöka göra familjerundans markering bättre. Det är den viktigaste sträckan att vara välmarkerad.

Trevligt att annat fungerade. Depån i Ödenäs har varit svår, men ett stort tack till HCK för att vi fick vi låna vatten behållaren.

/Göran
Guest

25 km skylt

Post by Guest »

25 km skylten vid bondgården sitter på vänster sida vid övergångsstället för att cykelbanan går på vänstersida och vi tänkte att om det är många
barn som kör banan så är det lämligt att ta sig över vägen på övergångsstället.

Peter Jonsson
Christer Hedberg

Re: 25 km skylt

Post by Christer Hedberg »

Anonymous wrote:25 km skylten vid bondgården sitter på vänster sida vid övergångsstället för att cykelbanan går på vänstersida och vi tänkte att om det är många
barn som kör banan så är det lämligt att ta sig över vägen på övergångsstället.

Peter Jonsson
Ah,man SKA in till vänster cykelbana? Okej, men pekade inte pilen åt höger? :D
Förstår trixet vid den korsningen.
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Post by peter jonsson »

Alltså man kör på vänster sida av vägen där cykelbanan är belägen fram till övergångsstället vid bondgården. Där satt pilen och pekade till höger för man skulle ta sig över vägen via övergångstället för att forsätta köra på cykelbanan som nu är belägen på höger sida av vägen.

peter
putte

Filmen från NDL

Post by putte »

Nu är filmen från NDL färdig :D , det som jag filmade från baksätet på motorcykeln. :shock:

Här kan den beskådas: http://www.youtube.com/watch?v=ynyj6kxSurk

Se och njut av cyklingen när den är som bäst!

/Putte
Post Reply