Sjælland Rundt

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Post Reply
Ulf Warnefalk

Sjælland Rundt

Post by Ulf Warnefalk »

Sjælland Rundt har genomförts lite i skymundan, måhända var det vädret som skymde.. Enligt arrangören var det:

Så er dette års Sjælland Rundt vel gennemført - ud af 1146 tilmeldte , startede 1015 og 937 gennemførte distancen, trods gevaldige regn -og tordenbyger i den vestsjællandske del af ruten, hvilket gjorde til at en hel del måtte stoppe i Svebølle og Nr. Jernløse. grundet kulde.
Første deltager var i mål kl. 14.15.
Trods de meget blandede vejrforhold var stemningen positiv blandt deltagerne og især dem der gennemførte distancen var ekstra glade oven på strabasserne.

Som ende (tyvärr) Lygnare kan jag bara instämma i ovan nämnda och hoppas att det blir fler Lygnare som intresserar sig, då banan inte är värre än Vättern, förutom punkariskerna vid regn. Nämnde jag en punka förresten, denna gång var en officiell bil som påpassligt kom. Han som "assisterade" (tog hand om slangbytet) tyckte att däcket var "ganska" preforerat.. Man byter ju inte i onödan. I mål kom jag utan några tekniska problem. Jag kan ju bara inse pulsklockans nödvändighet. Tidigare har jag nog mest sett den som "en grej". Men efter att ha bytt batteri i klockan gav jag den en changs. Max 150 var mitt mål. Var jag pigg i mål eller?? :shock:

/Ulf
User avatar
Pontus T
Posts: 188
Joined: 2005-12-14 16:06
Fornamn: Pontus
Efternamn: Terning
Location: Partille

Post by Pontus T »

Grattis Ulf, bra jobbat.

Har kört loppet en gång, 2001 tror jag det var.
Det var ingen rolig upplevelse kommer jag ihåg :twisted:
Fick köra i motvind i stort sett hela loppet alldeles själv.
Det var en befrielse när målet uppenbarande sig.

Va tusan Ulf, då är du ju laddad för PBP :!: :!: :wink:

Pontus.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Sjaelland eller Joutenheimen

Post by Claes-Göran Andersson »

Pontus

Undrar vad som är värst, motvinden i Danmark eller backarna i Norge? Är beredd att hålla med dig, finns det något värre än konstant motvind!!!

Även om man inte är en bergsget så kommer det alltid en nedförsbacke efter klättringen med motvind är eländet konstant!

//CG
Post Reply