Introcrossen 10/11 2007

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Post Reply
Michael Richert

Introcrossen 10/11 2007

Post by Michael Richert »

Va kul det var!

Provade på att köra cyclecross nu i helgen, till det andra introcross tillfället var vi ca 50 cyklister som hade vågat oss dit. Det var en salig blandning av cyklister i olika åldrar från olika Göteborgsklubbar, kul att tjöta lite gamla cykelkompisar och vi var rörande eniga om att detta riktigt kul men så himla ansträngande.
Var höll alla Lygnare hus :-k ??

Efter en grundlig teknikgenomgång av Mathias Karlsson om hur man forscerar de olika typer av hinder och underlag som finns på en cyclecrosstävling, såsom hoppa över litet träplank, springa i trappor, cykla i lössand, blev vi även fenor på att bära cykeln också :). Dagen avslutades med en liten tävling på 4 varv, det blev maxpuls direkt :twisted: .

Jag tycker fler borde passa på att testa nu nästa gång tillfälle ges 25/11, många hade crosscykel med det fungerar även bra med MTB eller hybrid.

MCK har lagt ut lite bilder från lördagen:
www.pixbox.se/alb620423

/Michael
Fredric Engelke

Post by Fredric Engelke »

Ni är varmt välkomna! Den 25:e (en söndag) går introcrossen på delar av CX Grand Prix-banan vid Slottsskogsvallen. Kl 11.

Välkomna!
Malin

Post by Malin »

Det såg mycket intressant och kul ut även på håll uppe i skatås(passerade förbi med min nya investering en crescent barnvagn :) ). Lördagen var en av de dagar då man inte ifrågasätter varför man ägnar sig åt en utomhussport :D Mycket folk av alla slag och olika typer av cyklar,m hoppas fler vågar hänga på och testa.

Nästa gång Michael kör du kanske på din egen cross och skitar ner den nu när jag äntligen har en cykelpark som är ren och fin :twisted: :)

Malin
Post Reply