Bergakungatempot 26 april 2006

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Post Reply
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Bergakungatempot 26 april 2006

Post by Thomas Franzén »

Bergakungatempot, som arrangeras av Hisingens CK, är årets första serietävling på landsväg i Göteborgsserien. Detta är en gammal klassiker i Göteborg, om än i en rejält upphottad version. Anmälningavgift för oss Lygnare = 0 kr.

Läs mer om saken och anmäl er här

Ett ypperligt tillfälle för alla Lygnare att prova på lite tävling! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Anmäl er så vi inte får skämmas!
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
NilsF

Post by NilsF »

Anmäld (i tungviktsklassen...)!
Last edited by NilsF on 2006-01-31 00:37, edited 1 time in total.
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Post by Thomas Franzén »

Ha! Jag visste väl att det fanns folk med horn i pannan även i vår klubb! :twisted:
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
Christer Hedberg

Post by Christer Hedberg »

Jajjemen! Nils är med på sidan över anmälda nu som ensam försvarare av Lygnens färger
http://www.hisingensck.se/bergakungatempot/anmalda.php

Men nog ska ni väl få ihop minst 20 deltagare här? Låt er inte skrämmas av ordet "tävling", utan se det mer som "en jävla kul onsdagskväll". Efter ni har kört är det bara att rulla ner till starten och duscha innan det är dags för eftersnack och prisutdelning. Priserna lottas ut så alla har lika stor chans att vinna av de helt sanslöst fina priserna.

Kameramotorcykel längs banan, Enervitbåge vi starten, elitteam som visar upp sig och packat med folk utlovas.

Efter diskussioner med SCF kan det bli så att startavgiften för de som inte har tävlingslicens kommer bli hutlösa 10:- :D
Men det återkommer vi om i så fall.

Så tveka inte nu utan gå in och anmäl er nu så vi kan visa vilka två klubbar det är som är mest på hugget i stan!!

http://www.hisingensck.se/bergakungatempot/
Andreas Sveningsson

Post by Andreas Sveningsson »

Jag är jäkligt sugen.

Jag måste bara få lite tid för att tänka ut en lämplig motivering för att åka bil dryga tre timmar för att få cykla i typ sex minuter. Man kanske ska försöka hålla på lite längre...

Synd också att man inte är tio kilo lättare.

//Andreas
Christer Hedberg

Post by Christer Hedberg »

Andreas Sveningsson wrote:Jag måste bara få lite tid för att tänka ut en lämplig motivering för att åka bil dryga tre timmar för att få cykla i typ sex minuter. Man kanske ska försöka hålla på lite längre...
Jag kan ge dig det bästa argumentet: Jag kan se till att du får med dig kameramotorcykeln hela vägen upp så du kommer med i filmen. :twisted:
putte

Post by putte »

Andreas Sveningsson wrote:Jag är jäkligt sugen.

Jag måste bara få lite tid för att tänka ut en lämplig motivering för att åka bil dryga tre timmar för att få cykla i typ sex minuter. Man kanske ska försöka hålla på lite längre...

Synd också att man inte är tio kilo lättare.

//Andreas
När jag var junior och tävlade i utförsåkning så kunde det hända att jag åkte ända till Norrköping,35 mil, för att grensla i andra porten i första åket :cry: :cry:
Vad jag vet så har jag inte tagit skada av detta :shock: :x :shock:
Christer Hedberg

Post by Christer Hedberg »

Hej alla
Här kommer lite nyheter om Bergakungatempot. Bland annat är det lite nytt om startavgiften och den nya klassningen som Propagandatävling.

:arrow: Visa nyhetsbrevet
Christer Hedberg

Post by Christer Hedberg »

Härligt att se att Göteborgs nyaste och näst piggaste ;) cykelklubb dök upp med en rejäl trupp OCH en stor flagga på gårdagens tävling i benknäckarbacken!! Stort tack för att ni var med och kämpade!

Vi ses väl på Hisingen Runt den 25 maj? Säg till om ni vill ha en egen startgrupp.

Christer
Johan N

Post by Johan N »

Nu har det gått över ett dygn sen tävlingen och jag undrar:
Var är allt skvaller och alla bortförklaringar :?:

Eller blev det delad seger mellan alla Lygnare :?: :wink:

Vore åtminstone himla kul att få läsa lite om era upplevelser.

/Johan
(som inte ens körde tävlingen utan prioriterade löpträning :roll: )
NilsF

Post by NilsF »

Skitkul var det! Men det var svårt att hushålla med krafterna. Sista backen föll man som en sten, borde kanske kört på stora kakan :shock: ?
Det verkar som om de flesta, liksom jag, gick på för hårt i början, men det gäller ju att stajla lite för publik och sponsorer....
Nu väntar vi bara på tiderna
putte

I väntans tider

Post by putte »

Nu väntar man bara på resultatlistan, är spänt sugen på om jag klarade mig under 6 minuter.
:shock:
Mathias som vann på 4,21 !!!!!!!! är ju helt fantastisk.
Det märks att man når framgång med vetenskaplig träning.
Enligt "mätarlarvens" uträkning så höll Mathias en medelfart på hela 34km/h.
:!: :!:
Killen har tamejfan krut i benen :twisted:

Sen var det detta med fotograferingen......Är det så här man ser ut?
Image

Detta är något som man måste göra om nästa år och då.....ska det gå snabbare....eller?

Sen var det sedvanligt flaggviftande vid starten.
Den stora gula Lygnens Venner-flaggan gick ingen obemärkt förbi.
Nu ÄR vi en riktig cykelklubb, med namn i resultatlistan från en RIKTIG cykelltävling.

/Putte
Christer Hedberg

Re: I väntans tider

Post by Christer Hedberg »

putte wrote:Nu ÄR vi en riktig cykelklubb, med namn i resultatlistan från en RIKTIG cykelltävling.
Yeah!! Kör hårt nu!!

Får man locka med en lite informell uppföljare i backen som sensommaravslutning kanske? Vad sägs om en "Bergatrollstempot" i september/oktober? Var och en tar sin egen tid i backen och sen sitter vi på fiket och ljuger en stund. Låter inte det som en plan? :D

Christer

Ps. Som prisutdelning lottar deltagarna ut fina prisen till arrangörerna såklart :D
Christer Hedberg

Post by Christer Hedberg »

Hmmm.... Nåt skumt hände. Sorry för trippelpostningen.
Kan nån bra admin ta bort mina extra inlägg? ;)
User avatar
Åke Johansson
Posts: 220
Joined: 2005-12-05 10:46
Fornamn: Åke
Efternamn: Johansson
Location: Majorna

Post by Åke Johansson »

Christer Hedberg wrote:Hmmm.... Nåt skumt hände. Sorry för trippelpostningen.
Kan nån bra admin ta bort mina extra inlägg? ;)
Fixat!
Åke
User avatar
Åke Johansson
Posts: 220
Joined: 2005-12-05 10:46
Fornamn: Åke
Efternamn: Johansson
Location: Majorna

Re: I väntans tider

Post by Åke Johansson »

Christer Hedberg wrote:Får man locka med en lite informell uppföljare i backen som sensommaravslutning kanske? Vad sägs om en "Bergatrollstempot" i september/oktober? Var och en tar sin egen tid i backen och sen sitter vi på fiket och ljuger en stund. Låter inte det som en plan? :D
Varför inte ett bergstempo på Hallandsåsen, t.ex. Hasslövsbacken :oops: eller Tarren :oops: :oops: (Icabacken mitt i Båstad)!
Åke
Christer Hedberg

Post by Christer Hedberg »

;)
Post Reply