Särödressinen Lördag 2008-12-20 kl.10:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Särödressinen Lördag 2008-12-20 kl.10:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Särödressinen Lördag 2008-12-20 kl. 10:00
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning: Landsvägscykling
Passtyp: Vintercykling

**** Obs! Start vid Preem i Slottskogen ****

Startplats: Slottsskogen
Karta till startplatsen hittar du HÄR.

Distans: 45 km

Backighet: Låg

Fartgrupp: Marschfart 26 km/tim (~ medel 24-25 km/tim)

Karta saknas se vägbeskrivning nedan!

Passansvarig: Peter J
Hjälpryttare:

Info från Passansvarig:

Detta är ett vintercyklingspass, läs här vad det innebär :!:

Vägbeskrivning:
Säröbanan i originalsträckning och bilvägen hem:
Preem, Billdal , knektb (södra Särövägen.) Letsegårdsvägen, Lindomevägen mot Snipen, G Särövägen. Cykelbana till Billdalskyrka, Kullaviksvägen, Kullaviksgullviveväg, ut på gamla banvallen mot Särö station.

Hemväg: Åleviksvägen, Stallbacken, V.Säröv, GA Säröv Snipen, Billdal Cykelbanan hem.
"He is able who thinks he is able!"
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Särödressinen Lördag 2008-12-20 kl.10:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Lilla julafton med Vennerna = lördagsträningen från Slottskogen på lördag 20/12 kl. 10.00. Det lackar mot jul och vad passar väl bättre än att få köra en härlig cykelrunda i underbart vintercykelväder?

Jag har kollat SMHI:s prognos och den är verkligt lovande med 5-6 graders värme, Hasse C: du kan lämna skidglasögonen hemma! - ta istället med sommar-solglasögonen.

För egen del tänkte jag tillsammans med Mats G (han vet om det ännu!) mjuka upp med dryga 3 mil från Onsala in till starten i Slottskogen. Det är lovat sydväst 10 m/s på förmiddagen = medvind och sedan vrider den över till nordväst 8 m/s på eftermiddagen = medvind igen!

Jag tror att vi kommer att vara minst 10 pers på lördag - vad tror ni?

Lars-Inge i Västra Hagen
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Särödressinen Lördag 2008-12-20 kl.10:00

Post by mikebike »

Kulpåhjul!! Ja det har man nästan alltid på lördagsrundorna med Lygnarrna! Säkert denna dag också.
Fick utebli senast, behövde vila, men kör hårt på lördag, kommer incyklandes från Olofstorp.
Vi ses! Mikeochhansbike
\:D/
Rolf Lindkvist
Posts: 320
Joined: 2006-01-01 15:24
Fornamn: Rolf
Efternamn: Lindkvist
Location: Lindome

Re: Särödressinen Lördag 2008-12-20 kl.10:00

Post by Rolf Lindkvist »

Vi ses på Lördag, kommer med en slang till Peter hoppas den duger.

Rolf Lindkvist
Jörgen P

Re: Särödressinen Lördag 2008-12-20 kl.10:00

Post by Jörgen P »

Hoppar över på lkördag, upptagen med annat.
Hoppas det inte blir allt för ruskigt väder (såg prognosen 18-21 m/s på nyheterna idag)

God jul på er
// J
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Särödressinen Lördag 2008-12-20 kl.10:00

Post by Mats Gustafsson »

Det låter härligt Lars-Inge! Cykla hemifrån på lördag. Nu är jag riktigt sugen på att komma ut på cykeln!
come rain, come snow, come storm - no problem !!! Skall vi inte lägga in en bonusrunda upp i Sandsjöbacka området ??
Vi ses på lördag !
// Mats G.
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Särödressinen Lördag 2008-12-20 kl.10:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

I morgon blr det kanonväder för vintercykling. 6-8 grader och om vi har tur kan vi t.o.m. få se solen. Lite vind på kinderna får vi nog, men det är ju precis därför som vi åker i grupp och hjälper varandra - eller hur?

Mats Gustavsson och undertecknad kommer att hålla i passet, då Peter som han utrycker det är "generalförkyld".
Vi kommer cyklandes från Onsala och varma och rosiga om kinderna träffas vi vid Preem, Slottskogen i morgon kl.10.00.

Alla hälsas hjärtligt välkomna till en härlig cykelrunda i en inte speciellt kuperad terräng.
Lars-Inge i Västra Hagen
User avatar
Åke Johansson
Posts: 220
Joined: 2005-12-05 10:46
Fornamn: Åke
Efternamn: Johansson
Location: Majorna

Re: Särödressinen Lördag 2008-12-20 kl.10:00

Post by Åke Johansson »

Jag kommer, jag har satt på mina traktordäck med spikar, så då behövs det ingen ringklocka. Flanörerna flyttar sig så fint när de hör en bil komma. Det är nästan så att man kan känna hur besvikna de blir när det bara kommer en cykel, men då har jag redan passerat
Åke
Jennie

Re: Särödressinen Lördag 2008-12-20 kl.10:00

Post by Jennie »

Hej !

Jag tar sällskap med Rolf från Kållered imorgon.
Jennie 8-)
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Särödressinen Lördag 2008-12-20 kl.10:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Särödressinen är genomförd. Vi blev 9 st som trotsade det gråa blåsiga men milda decembervädret. De tuffa var i tur och ordning: Jennie M, Åke J, Rolf L, Henry S, Hasse C, Mikael, Hasse Ö, Mats G och undertecknad.

Det blev vanan trogen ett snabbt stopp efter 150 m! Rolf fick punka igen, nu önskar vi alla att tomten kommer med ett nytt däck på julafton! Väl igång rullade det på i sid- och motvind till Billdals kyrka där vi tog av på cykelbanan på gamla banvallen. Idag var det perfekt, vi hade i princip cykelbanan för oss själva, alla flanörer var någon annanstans.

Väl framme vid Särö Värdshus rullade vi vidare söderut och över Säröleden här hade Mats lagt in en liten spännande bonusrunda som vid Släps kyrka gick upp mot Hagryd Dala och sedan tillbaka ned i en tunnel under 158:an och här ca. 15 km kvar av rundan stannade vi kort, tackade varandra för dagens tur och önskade varandra God Jul då der var dags för Mats och mig att cykla tillbaka söderut och hemåt.

Sammanfattningsvis kan man säga att vi höll ett lugnt, jämnt och passande vintercykeltempo, inga missöden att reparera. Alla cyklade rakt och en jämn fart vilket gjorde det till en trevlig och behaglig lördagsrunda. Solen som jag hade utlovat då? Ja den dök upp på himlen när jag svängde in på gården efter ca. 88 km med en medelfart av cirkus 22,8 km/h.

Alla VENNER tillönskas en GOD JUL. Efter att vi har ätit upp oss lite grann är det dags att träffas på Kviberg nästa lördag 27/12 kl. 10.00 för att trimma bort julskinkan.
Lars-Inge i Västra Hagen
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Särödressinen Lördag 2008-12-20 kl.10:00

Post by Mats Gustafsson »

Tack för fin tur! En härlig lördag med Vennerna som trots höstrusket kändes helt fantastiskt när man väl duschat och ätit en bit mat.
GOD JUL och GOTT NYTT ÅR !
// Mats G.
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: Särödressinen Lördag 2008-12-20 kl.10:00

Post by Hans Carlberg »

En go runda frånsett alla d...a bommar!
Kul med bonussträckan, lite upp o ner det är ju inte fel.
Tack allihop för en fin tur o bra lagarbete.
När jag o Mikael landade vid Preem hade jag ca 51 km, medelfart 22,4 km/h.
God Jul till alla mina Venner från ett blött o vindpinat Landvetter!
Hasse
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Floskeltoppen 2008

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Missade att nämna Särödressinens 10-poängare. Detta innebär att den bästa kommentaren under rundan blir ihågkommen som en av årets kommentarer. Som så många gånger förut fälldes den av super snabbe Hasse "alltid på hugget" Carlberg.

Hasse låg i täten gestikulerade som den bäste stins, han t.o.m. varnade för vattepölar - det blev alltså en hel del semaforerande. Plötsligt vrålar han "LIVE MAN WALKING" - mycket riktigt på cykelbanan går det en förskräckt farbror mot våra tvåparsled och han försöker att vara så liten och så lite ivägen som möjligt genom att stå mitt på cykelbanan och helt enkelt dela på våra två led. Det såg ut som han blev ännu mer förskräckt när han hörde Hasses "LIVE MAN WALKING"!

Hasse är åtminstonne från min sida sedd ledare av Lygnens Venners "floskeltopp" 2008 med ovanstående kommentar och detta citat är det jag bäst kommer att komma ihåg från Särödressinen lördagen 20/12.

Har ni andra obetalbara kommentarer som har slunkit ur mungipan mer eller mindre eftertänksamt under våra cykelturer?
Lars-Inge i Västra Hagen
putte

Re: Särödressinen Lördag 2008-12-20 kl.10:00

Post by putte »

Kommentarer?

Har ni glömt dessa? :lol:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/dIa5wI1sWZs&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/dIa5wI1sWZs&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]


/Putte
Post Reply