Gästledare 28/1 Spinning/Styrka

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Christer Hedberg

Re: Gästledare 28/1 Spinning/Styrka

Post by Christer Hedberg »

¡Sólo dos bicicletas para esta noche! ¡Venga!
Christer Hedberg

Re: Gästledare 28/1 Spinning/Styrka

Post by Christer Hedberg »

En sån kul kväll! Att köra med ett så tänt gäng är ju grymt! Det grimaseras i ansiktena efter sju minuter i intervallen men när jag frågar om det går att vrida lite till får jag ett nöjt "jaaa" till svar. Vad mer kan man önska?

Med så entusiastiska cyklister fanns det inget annat att göra än att busköra på sista intervallen med lite "lagtempo". Sorry för att det blev lite hoppigt med musiken i slutet men mitt pass är egentligen bara 60 minuter, men det funkade ju med lite "freestajlande" på bonuslåten också, inte sant?

Tack för att jag fick komma och köra med er!

Ps. Kom ihåg vad ni alla lovade i slutet ;)
Jörgen P

Re: Gästledare 28/1 Spinning/Styrka

Post by Jörgen P »

Tack Christer,
Alltid trevligt med lite variation av passen.
Det som var riktigt positivt för min del var ditt val av musik.
Går på spinning en del, ej bara Lygnens, och i 99% av fallen så möts man av 45-60 min massivt malande av dansmusik. Skönt att du lyckades klämma in lite AC/DC, Marilyn Manson, Kent etc..

Ett bra pass som resulterade i en trött kropp

// Jörgen
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Gästledare 28/1 Spinning/Styrka

Post by Thomas Franzén »

Christer Hedberg wrote: Ps. Kom ihåg vad ni alla lovade i slutet ;)
Jodå, vi kom ihåg vad du sa att vi lovade :mrgreen: ....

Så här kommer en liten kommentar i all hast.
Spännande och annorlunda spinningpass. Tog ut mig rejält och jag låg nog lite över den där gränsen du vet (psst, jag fick väl skriva detta :-=)
Det annorlunda låg i att intervallen pågick under längre tid än vad som är brukligt på våra "vanliga" spinningpass. Det blev faktiskt mer som man upplever det på bergig utomhuscykling.

Jag har inte bestämt mig för om jag tycker bättre om sådana pass än de vi har annars. Kul med lite omväxling i alla fall. Det som jag upplever blir lite svårt i sådana här pass är att till 100% hålla samma tempo på benen som musiken. Men det får man väl ta.

Sammanfattningsvis, jag skulle nog inte vilja ha sådana här pass varje gång, men lite då och då tycker jag definitivt att det skulle vara trevligt med sådana här pass där det inte blir så mycke studsande upp och ner i sadeln (som jag vet att det finns de som inte gillar - men jag störs inte av sådant studsande 8-) )

Så Christer, vill du komma och öka valfriheten i utbudet någon mer gång, så kommer ialla fall jag att försöka komma.
M.a.o = icke utan beröm godkänt (som det hette en gång i tiden) \:D/
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
ash

Re: Gästledare 28/1 Spinning/Styrka

Post by ash »

Precis som Thomas säger så kan jag inte bestämma mig om det var bättre eller sämre än Stellans pass men klart skoj med variation.

Tycker inte det var lika jobbigt som annars då man kom in i tempot med de längre intervallerna istället för de snabba sitta /stå växlingarna vi brukar ha å som jag upplever som jobbigare ( men det e klart jobbigare= bättre träning eller vad var det du sa christer......hehe ). :-?

Det klart bästa med passet var att man levde sig in i bergen & mallis. kändes därför mycket mer likt ett pass med racern ute än annars...
Gärna fler gästinhopp framöver ! =D>

/Ash
Stefan N

Re: Gästledare 28/1 Spinning/Styrka

Post by Stefan N »

Tackar för ett kul pass, och banne mig, fick du inte in lite Depeche med, respekt!
Christer Hedberg

Re: Gästledare 28/1 Spinning/Styrka

Post by Christer Hedberg »

Ja just de ja! Den låten hade jag glömt bort. En låt Depeche blev det allt. :D
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: Gästledare 28/1 Spinning/Styrka

Post by Hans Carlberg »

Ahhh...!!! Ett riktigt lygnt o skönt pass!

Där vi fick höra storyn
om det vackra Mallis.
I sällskap av Franzén
och en o annan brallis.
I solen fick vi njuta
i sadeln framåt luta
långt bort från Bores kyla
där vargar brukar yla.
Nej! Vår käre Christer
jag fann ej nåra brister
ej ens i dina lister
med skumma skivartister.
Hasse
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
Christer Hedberg

Re: Gästledare 28/1 Spinning/Styrka

Post by Christer Hedberg »

Hahahaha! Bästa svaret på länge! :D
putte

Re: Gästledare 28/1 Spinning/Styrka

Post by putte »

Synd att jag missade detta pass samt att jag fick kalla in en vikarie på mitt vikarieuppdrag. #-o
Kände mig lite risig i halsen och ville inte fresta kroppen. ](*,)

Hur jag känner mig idag?
Image

Inge´ vidare! Jag som trodde att jag klarat mig från vinterns alla influensor.

Tack Christer Hedberg för lånet av bilden 8-) !
Post Reply