Varla Plus Lördag 2009-04-11 kl 10:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Varla Plus Lördag 2009-04-11 kl 10:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Varla Plus Lördag 2009-04-11 kl 10:00
------------------------------------------------------------------------------------------
Träning: Landsvägscykling
Passtyp: Distans

Startplats: Slottskogen
Karta till startplatsen hittar du HÄR.

Längd: 61 km
Backighet: Låg

Länk till Karta

Grupp 1
Fartgrupp: Marschfart 27 km/tim (~ medel 24 km/tim)
Passansvarig: Peter Jonsson "medhjälpare"
Hjälpryttare:

Info från passledaren:


Grupp 2
Fartgrupp: Marschfart 31 km/tim (~ medel 28 km/tim)
Passansvarig: Peter Jonsson
Hjälpryttare:

Info från passledaren:
"He is able who thinks he is able!"
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Varla Plus Lördag 2009-04-11 kl 10:00

Post by mikebike »

Hej Ni som e hemma!
Kommer på Lördag med upphottad rejser! Nya carbonhögprofilhjul/Tubdäck, sadel och flaskhållare.
Har kört rejser varje dag denna veckan, tänker inte heller vika ner mig för "Malljorcaresenärena".
Kommer att cykla från Olofstorp på Lördag till starten och hem igen.
Ps. Är även ute på vägarna på fredag morgon om någon händelsevis vill hänga på!?
:cool: \:D/
MJ
thomas jansson

Re: Varla Plus Lördag 2009-04-11 kl 10:00

Post by thomas jansson »

Kanske dags att damma av cykeln. Hoppas några fler vinter-soffliggare
dyker upp för en lugn grupp.
Thomas J
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: Varla Plus Lördag 2009-04-11 kl 10:00

Post by peter jonsson »

Välkommna till varla plus på lörag

Vädret ser ut att bli varmt och soligt så det finns chans att vi blir många.
Jag kommer att leda 27km/tim gruppen.Många av våra passledare är på Mallis så om det finns önskemål om en snabbare grupp så hoppas jag att någon på plats kan ta på sig det.
Det finns en bonussträck på denna bana som vi kommer att köra.Vi kommer även att köra
över Alafors mot Lindome i stället för att gå ut på Kungsbackavägen.total sträcka blir ca 72km.

Vi syns på en solig 8-) tur på lördag
Peter
Martin Krook

Re: Varla Plus Lördag 2009-04-11 kl 10:00

Post by Martin Krook »

Jag tänkte åka med, och dagsformen får bestämma vilken grupp som passar.
Blir det fikastopp eller är rundan för kort för det? :roll:
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: Varla Plus Lördag 2009-04-11 kl 10:00

Post by peter jonsson »

Hej Martin

Det finns inget jättebra fik på denna runda men vi kan stanna i Anneberg där finns en
servicebutik.Det är ungefär efter 35-40km.

/Peter
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Varla Plus Lördag 2009-04-11 kl 10:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Södra distriktets cyklister kommer uppvärmda och "taggade" till denna solskensrunda. Sommarcyklarna är nyputsat fina i däcken har vi tryckt i 10 bar, vi kommer att sväva fram!
Vi räknar in alla får vid Vallda Trekant kl. 8.45-8.50 och sedan ger vi oss av i samlad tropp mot Slottskogen. Lugnt och fint tempo in till Göteborg är det som gäller. Förmodligen blir vi allra minst 3 pers med Roald (?), Mats G och undertecknad, men ännu fler är naturligvis hjärtligt välkomna i klungan mot Göteborg.
Vid Anneberg/Lindome svänger vi sedan söderut igen då sociala aktiviteter av hög prioritet pockar på vår uppmärksamhet efter lördagens cykel-förlustelser.
Lars-Inge i Västra Hagen
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Varla Plus Lördag 2009-04-11 kl 10:00

Post by mikebike »

Hej!
Undertecknad och Thorleif från Hyssna var ute tidigt i morse Start (06,40)och testade delar av Lördagens cykelbana omvänd tur!
Underbart väglag, härliga vägar och grusfritt sånär som på Särö cykelbana mot Slottskogen. Bitvis går ju bra att köra på vägar.
Hoppas på snabb fartgrupp i morgon utan fikapaus. För kort sträcka, samt så väntar familjen hemma och andra aktiviteter.
Ser fram mot morgondagen soliga (14 graders) cykling.
Ps.
Fick ihop 4 timmars cykling i ca 28-30 tempo.
Mikael
Martin Krook

Re: Varla Plus Lördag 2009-04-11 kl 10:00

Post by Martin Krook »

Det var bara en liten undran om fikastopp, det funkar bra med en banan i ryggfickan 8-) , bara så man vet.

/M
Roald Karlsson
Posts: 160
Joined: 2006-01-31 19:15
Location: Roald Karlsson

Re: Varla Plus Lördag 2009-04-11 kl 10:00

Post by Roald Karlsson »

Har lite "Komaben" idag efter en runda igår runt Gällinge och lygnern men det har nog släppt tills imorgon så jag räknar med att dyka upp vid Vallda! Antar att planen är att cykla hela vägen in till Slottskogen denna gången med tanke på starttiden?

/Roald
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Varla Plus Lördag 2009-04-11 kl 10:00

Post by fabbev »

Mig slipper Ni inte på lördag. Vi syns vid Slottsskogen.

Saluti da
Fabbe.
FORZA LYGNARE
Fabbe
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Varla Plus Lördag 2009-04-11 kl 10:00

Post by Mats Gustafsson »

Roald, du är grym nu, kvällsrunda runt halva Gran Fondo? Lars-Inge, Roald m.fl.? Vi ses vid Vallda Trekant vid 8,45.
Glad Påsk på er alla !
/ Mats G.
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Re: Varla Plus Lördag 2009-04-11 kl 10:00

Post by Bengt Tonnvik »

Tack alla för en härlig dag i vårsolen!
I den snabbare gruppen blev vi tolv cyklister, alla ganska jämnstarka. Vi valde inre vägen förbi Askims kyrka istället för den grusiga Säröbanan på vägen ner. Många var pigga och ville testa sina vårfina cyklar så vi rullade på bra.
Efteråt upptäckte jag att vi fuskade lite med sträckningen, vi skulle väl egentligen ha åkt tillbaka mot Lindås och Billdal, och inte över Kållered hem. Beklagar, det var inte meningen!
På slutet blev det väl lite för mycket cowboykörning, och vi splittrades en del innan Lindome. Och trots att vi hade väldigt roligt är det kanske på sin plats att säga nåt om disciplinen. Vi planerade att köra ca 28 i snitt, efteråt visade min mätare nästan 31. Idag var det förhoppningsvis okej för alla, men egentligen bör man väl kunna lita på de fartangivelser vi ger innan?
Roald, jag hoppas att vi inte missförstod varann, vi uppfattade det som att du vände hemåt vid Anneberg?
Och Mikael, synd att vi missade varann på slutet, det hade varit roligt att ha sällskap till Partille,men vi hade väl lika bråttom hem båda två?

Glad Påsk!
/Bengt
Roald Karlsson
Posts: 160
Joined: 2006-01-31 19:15
Location: Roald Karlsson

Re: Varla Plus Lördag 2009-04-11 kl 10:00

Post by Roald Karlsson »

När ni vände höger uppför backen mot Alafors blev jag först lite konfunderad då jag var lite inställd på slätåkning till Lindomerondellen så när jag gled över backkrönet hade ni redan fått ett försprång på cirkus 500 meter. Efter att ha legat med en snittpuls en bra bit över tröskeln fram tills dess så fick jag då påskpippi och vände min klena kropp hemåt istället för att trösta mig med en väntande kall öl och en familj som funderar på om jag fått fullkomlig härdsmälta som bara är ute och cyklar hela tiden. Läxan är dock lärd så nu får det bli den lugna gruppen ett tag framöver tror jag!

Bra träning var det dock (tror jag?)

/Roald
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: Varla Plus Lördag 2009-04-11 kl 10:00

Post by peter jonsson »

Här kommer en rapport från lugna gruppen.

Vi blev 8 st i lugna gruppen och vi körde också över gamla Särövägen vi rullade på i
lugn och fin fart till till Släp kyrka där vi stannade till och hade lite teori i tvåparkörning.
Vi övade på tvåpar resten av vägen till Kungsbacka och det blev bra diciplin i tvåparskörninen
med lite övning.
Vi fick en punktering vid infarten till Voxlöv men var snart på rull igen och då blåste det härlig
medvind. Vi tog ett kort stopp för bananinköp i Anneberg och fortsatte sedan mot Lindome.
Sträckan Lindome Snipen avverkades snabbt i medvind. Det blev en härlig Cykeldag och jag tror inte
våra kamrater på Mallis kan ha det bättre på sina turer. Den långsamma gruppen höll sin snittfart
på 24 km/tim och jag tyckte vi fick till en hyfsad tvåparkörning efter lite övning.Tack alla som kom
och gjorde detta till en fin cykeldag.

/Peter
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Varla Plus Lördag 2009-04-11 kl 10:00

Post by mikebike »

Hallo Bikelovers! :cool:
Tack för idag. Bengt! Jag och Fabbe och Magnus trodde att Du var med och när vi kollade bakåt så såg vi Dig inte, vi måste ha åkt åt olika håll när vi skildes från gubbarna som skulle till Slottskogen. Vi tre fortsatte mot Gunnebo, Mölnlycke, Öjersjö och Partille, vi skildes åt från Fabbe vid Allum och Magnus och jag vid Partille station. Vi hade en jättefin avslutning på cykeldagen med goa vägar.
Håller med Dig Bengt att det blev lite väl mycket ryck och drag och åk hursomhelst idag, jag gillar visserligen när det går undan, men lite mer diciplin och ordning är nog på sin plats. Undrade ibland i mitt stilla sinne vad vår masterpassledare CG hade sagt om körningen bitvis!
Men kul hade vi i allafal.
Nu väntar snart Jerry Williams show på Rondo om en stund.
Sees om en vecka!
Mikael \:D/
Post Reply