Varbergs Fästing Lördag 2009-05-30 kl 9:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Varbergs Fästing Lördag 2009-05-30 kl 9:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Vaket Patrik, kom på det själv när jag cyklade in till jobbet i morses, självklart är det strax efter 8 vi passerar Shell i Särö. Jari, du är varmt välkommen att hänga på från Vallda 3-kant strax före 8. Solen kommer att lysa - inget regnmoln så långt ögat ser - svårslaget med en 20-milarunda en sån dag!
Lars-Inge som skall putsa upp de Rosan inför den härliga solskensrundan
Mats Eriksson

Re: Varbergs Fästing Lördag 2009-05-30 kl 9:00

Post by Mats Eriksson »

Jag och en kompis som heter Andreas kommer också, vi kör i grupp 2. Vi kommer att haka på i Kållered (vid avfarten till Lindome) ni passerar väl där ca 09.40?

/Mats Eriksson
0708-455726
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Varbergs Fästing Lördag 2009-05-30 kl 9:00

Post by fabbev »

Buon giorno.
Tillbaks från La bella Italia. Efter att åkt den långa banan 20 mil, på Nove Colli ( 9 bergs stigningar) med 1755 höjdmeter och 39 graders värme på tiden 8:53. Är jag nu sugen på plattåkning i 17 mil med 30+ i något svalare temperatur.

Vi syns på lördag.
Fabbe.
FORZA LYGNARE
Fabbe
hammeron

Re: Varbergs Fästing Lördag 2009-05-30 kl 9:00

Post by hammeron »

Jag hakar på grupp2. Med de goda väderutsikterna lär det bli underbaaaaart!
//Mikael Hamlin
Lars Mila

Re: Varbergs Fästing Lördag 2009-05-30 kl 9:00

Post by Lars Mila »

Hej!

Vi är två pinfärska medlemmar som gärna är med i grupp 2 på Lördag. Är det så att (som det ser ut på kartan) Anneberg passeras på vägen söderut, så hakar Jörand på där och undertecknad antingen i krysset Hällingsjövägen mot Gåsvadsholm eller från början i Gbg.
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Re: Varbergs Fästing Lördag 2009-05-30 kl 9:00

Post by Bengt Tonnvik »

Håller förhoppningsvis på att tillfriskna efter en förkylning denna vecka (otroligt olägligt), kommer i så fall att åka med 30+ gruppen. Och kommer jag inte lördag, så blir det förhoppningsvis SUB9 på söndag åtminstone....

/Bengt
Anders Öhlund

Re: Varbergs Fästing Lördag 2009-05-30 kl 9:00

Post by Anders Öhlund »

Jag och Per Björklund siktar in oss på Grupp 2.
Vore bra om de som har planer på Sub11 skulle kunna köra ihop för samtrimning. De som är intresserade kan ju pratat om detta innan start.
Jag kommer troligen att cykla in till Slottsskogen från Lindome med start kl 08.00.
/ Anders
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Varbergs Fästing Lördag 2009-05-30 kl 9:00

Post by Mats Gustafsson »

Fantastiska förutsättningar för en dag på cykeln, värme, sol och förhoppningsvis ingen vind. Vi ser ut att bli ett gôtt gäng.
Lars-Inge vi ses vid Vallda kockan 07.50 - 07.55
// Mats G.

PS. Ni som vill haka på i Anneberg så passerar vi förmodlingen där cirka 8.45 - 9.00. Det kan bli så att vi passerar i tre grupper, och mest logiskt är ju att grupp 2 passerar som 2:a grupp, men det är inte helt säkert. Ni får haka på och fråga i gruppen om det verkar osäkert. Genomgång för varje grupp kommer att ske vid Preem Slottskogen. Det kan vara en bra idé att vara där vid 8.50 cirka om ni känner er nya på detta med gruppcykling. Ni är Välkomna i vilket fall !!
DS.
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Varbergs Fästing Lördag 2009-05-30 kl 9:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Bengt vi kan skaka hand blev också förkyld efter Vänern fredagen i regn var ingen muntergök med alla stopp och nedkylningar.

Tvingas jobba i morgon fm. och känner mig inte i skick att cykla distansen med den envetna hosta jag har just nu.

Hoppas kunna köra i någon form på söndag.

Till alla som cyklar imorgon ha en bra tur håll utkik efter den "svarta faran" kanske jag tar en tur på motorcykeln söderut. Kan man inte använda den ena tvåhjulingen tar man den andra!! :-D

Kör ni gamla E6 tillbaka mot Kungsbacka eller viker ni in mot Gällinge från Åsa?

//CG
"He is able who thinks he is able!"
ErikS

Re: Varbergs Fästing Lördag 2009-05-30 kl 9:00

Post by ErikS »

Måste vara det där ökända Vänern-viruset, jag har blivit dålig nu så jag kommer nog inte imorgon.... (vet en till Vänern-åkare som också är sjuk :---) )
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Varbergs Fästing Lördag 2009-05-30 kl 9:00

Post by Mats Gustafsson »

Tråkigt med förkylningarna, vi kommer att sakna er, men idén med motorcykel till Varberg låter ju ok. Fikat är ju ändå det viktigaste !!

Lars-Inge och jag pratade om hemvägen och vi är lite osäkra på den vägen alternativa hemvägen, vi har inte cyklat där själva trots att vi är Hallänningar. Är det asfalterat på dom småvägarna hela vägen? Det lutar nog åt att vi ligger kvar på E6:an mellan Åsa och Kungsbacka. Varje grupp får väl avgöra innan vi startar, alternativt "unterwegs".

Vi bestämmer det imorgon, ring oss på mobilen om nån vill möta upp.

// Mats G.
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
niclas_y
Posts: 149
Joined: 2008-03-30 15:33

Re: Varbergs Fästing Lördag 2009-05-30 kl 9:00

Post by niclas_y »

Rolf Lindkvist wrote:
niclas_y wrote:30+

Hoppar sedan av i Varberg för att köra banan för jubileumsloppet med frugan på lördag em.

Rolf, när kör du från Lindome?

/Niclas
Jag kör från Lindome 08:00 är i Kållered 08:15.
Rolf Lindkvist.
OKI, jag rullar långsamt norrut på gamla riksvägen 8:15 tills du ansluter.
/Niclas
Jörgen P

Re: Varbergs Fästing Lördag 2009-05-30 kl 9:00

Post by Jörgen P »

ToR födelseorten vill man ju inte missa.
Fart bestämmer jag imorgon
Ses // Jörgen
Roald Karlsson
Posts: 160
Joined: 2006-01-31 19:15
Location: Roald Karlsson

Re: Varbergs Fästing Lördag 2009-05-30 kl 9:00

Post by Roald Karlsson »

Grupp 2

Dyker upp vid Vallda 3kant 7.50 med smutsig cykel och orakad!

/Roald
Björn Örtberg

Re: Varbergs Fästing Lördag 2009-05-30 kl 9:00

Post by Björn Örtberg »

Jag ser att ni snackar "Väner virus", det måste vara det samma som drabbat mig. :-( Dunderförskyld sen i tisdags, hmm......
Så någon cykling blir det inte föränn 7/6. Skall ut och flyga i morgon hemma igen på fredag.
Hoppas att ni får en bra tur utan regn och punkor.

//Björn
Jennie

Re: Varbergs Fästing Lördag 2009-05-30 kl 9:00

Post by Jennie »

Hej alla venner :-D

Blir jag inte sämre i halsen så dyker jag upp och tar med mig Tobbe.
Två :lol: :lol: Mölndals cylister
Jennie
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Varbergs Fästing Lördag 2009-05-30 kl 9:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Mats och Lars-Inge vill tacka alla i 30+-gänget för en strålande väl utförd långtur. Vi körde belgisk kedja med start från Rävekärr, lite ryckigt i början men efter hand gick det ju bara bättre och bättre! Efter efter snitt på dryga 35 ned till Varberg satt fikan på Fästning-caféet som en smäck. Förresten ett underbart beläget café - 5-stjärning utsikt och kaffet smakada dessutom prima.
Hemåt filade vi på och samarbetet i klungan gick efterhand riktigt bra, efter kurvor, rondeller etc. kom vi igång med samlad klunga på ett perfekt sätt. Summering vid Snipen sa knappa 34 km/h och glada miner rakt igenom.
Bättre förberedelse för Vättern är svårt att hitta - tack allihop!
Mats och Lars-Inge från Kungsbacka
Ulf Warnefalk

Re: Varbergs Fästing Lördag 2009-05-30 kl 9:00

Post by Ulf Warnefalk »

Hej där!
Även vi i lugna 25 passet hade en underbar dag i solen, dock förmörkades det av att en massa 28:or stod och skuggade längs vägen på vissa avsnitt :-P Vi blev omkörda tre gånger... förnedringscykling sa Bill.
Vi landade nere vid hamnen och tog fika på Campus, dit även 28:orna letat sig. Det blev en problemfri resa utan punka eller andra förtretligheter. Stort tack till samtliga deltagare för en bra och disciplinerad gruppkörning.

/ulf
Lars Mila

Re: Varbergs Fästing Lördag 2009-05-30 kl 9:00

Post by Lars Mila »

Tack för lektionen i 28 gruppen!

Fantastiskt fin stämning, bra befälsföring av gruppledare och för en novis var det ett äventyr att för första gången åka tillsammans i en större grupp.

MVH / Lars - Särö
Speedrobby

Re: Varbergs Fästing Lördag 2009-05-30 kl 9:00

Post by Speedrobby »

Hej-hej,

Vill passa på att skicka ett sent tack till Lars-Inge & Mats för en fantastiskt trevlig cykeltur till varberg med 30+ gänget ! :-D

Fikan & havsutsikten från Fästningsterassen var magnifik.

Vädret var på topp och stundtals var det riktigt svårt att hålla tillbaks 404:orna som bara ville rulla fortare & fortare.. :-=

Det enda negativa är att min favoritcykeltröja blivit nedsmutsad med olja/tjära som skvätt upp från de nyasfalterade vägavsnitten vi körde på. Har provat aceton, vittvättmedel, tvål & vatten utan framgång.
Någon som har ett bra tips på hur man får bort dessa envetna fläckar?

Hälsningar
/Robert
Post Reply