En av Lygnens Venners sub-grupp på Vätternrundan

Med Vätternrundan i sikte sedan 2005

Vi är ett gäng cyklister som träffas regelbundet för att ägna oss åt vår favoritsysselsättning – cykling.

Tanken med Lygnens Venner är att erbjuda organiserad cykelträning för ökad trygghet och säkerhet.
Vätternrundan är årets höjdpunkt för många av våra medlemmar. Vi strävar efter att inte bara delta, utan att skapa en oförglömlig upplevelse tillsammans.

För att förbereda oss inför Vätternrundan och andra spännande lopp runt om i världen, arrangerar klubben träningsläger på våren och hösten. Vi erbjuder även andra cykelinspirerande arrangemang året runt.

Våra cykelrundor tar ofta sin början vid Preem-tappen vid Margretebergsmotet söder om Slottsskogen. Sävedalen är en annan populär startplats för våra cykelturer.

Oavsett om du drömmer om att erövra Vätternrundan eller bara vill njuta av gemenskapen på två hjul, är du alltid välkommen att cykla med oss.