Sub-gruppsträning VR2016, ”prova på”

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Post Reply
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Sub-gruppsträning VR2016, ”prova på”

Post by andale »

Träning: Landsvägscykling
Passtyp: Snabbdistans

Startplats: Se kalendariet

Bana: Karta

Grupp sub 730
Passledare: Jan Peterson
Hjälpryttare: Ragnar Crona, Hans Törnblom

Grupp sub 9
Passledare: Anders Alexandersson
Hjälpryttare:

Grupp sub?
Bildas om intresse och ledare finns

Info om passet
Välkomna till ett introduktionspass inför VR2016. Känn på den fart och disciplin som behövs för att klara av tidsmålet. Bli inspirerad inför höst- och vinterträningen, träffa trevliga venner och prata ihop er med de som har ledaransvar inför den anmälning av förbokade platser som kommer att vara öppen när passet genomförs. De flesta som deltagit i sub-grupper tidigare år vet att vägen fram till start är lika rolig som genomförandet av VR.

Fokus kommer som alltid i första hand ligga på säkerhet, vi ska minimera riskerna med att cykla fort. Detta pass kommer dock också fokusera på fart. Man hänger med så länge det går, kroknar benen släpper man klungan, väntar in nästa grupp eller den ”gruppetto” som säkert kommer att bildas bakom sista sub-grupp där alla väntar på alla.

När ni anmält er, skriv en kommentar i denna forumtråd vilken grupp ni avser cykla med. Finns intresse för en långsammare grupp, ange detta så får vi se om antalet blir tillräckligt och om någon kan ta ansvar för genomförandet.

Håll ögonen öppna dagarna innan passets genomförande. Vid regn ställer vi in, denna typ av cykling är då för farlig.

/Styret
/Anders
Maru
Posts: 163
Joined: 2014-07-14 13:41
Fornamn: Marcus
Efternamn: Freivald

Re: Sub-gruppsträning VR2016, ”prova på”

Post by Maru »

Siktar på SUB9-gruppen :)
pewe
Posts: 285
Joined: 2009-11-03 22:58
Fornamn: Peter
Efternamn: Wenander

Re: Sub-gruppsträning VR2016, ”prova på”

Post by pewe »

Tänkte testa hur jag ligger till och spänna bågen med att haka på 7.30 gruppen. :-D
\:D/ \:D/
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: Sub-gruppsträning VR2016, ”prova på”

Post by Sköld »

Hej !
Är tyvärr uppe i Skaraborg , och får köra lite 3 Berg-backar till som tröst , men vill vara med i sub-9 satsningen.
Mvh!
Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Sub-gruppsträning VR2016, ”prova på”

Post by fabbev »

Hej Anders Alexandersson.
Vill bara checka tiderna inför söndagen. Det står i anmälan samling kl 9:45 och tillbaka kl 13:00. Antingen snålt tilltagen rulltid eller fel starttid. Kan Du kanske förtydliga läget? Alla är ju inte lika snabba som Du \:D/ . Tänker på KM:et i helgen, åldersgrupp 50-55 år. #-o Grattis till segern =D>
FORZA LYGNARE
Fabbe
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Sub-gruppsträning VR2016, ”prova på”

Post by andale »

Helt rätt Fabbe!

Möjligtvis att 7:30-gänget skulle klara att vara tillbaka till kl 13 :-D Har ändrat nu så att det står kl 14 som nog är mer realistiskt för oss.

Bengt är dock alldeles för gammal för att vi skulle kunna gå in i klassen 50-55 :lol: Ett snäpp upp. Tack ändå :-D
/Anders
mason.linke
Posts: 180
Joined: 2013-01-24 16:41
Fornamn: Sebastian
Efternamn: Linke

Re: Sub-gruppsträning VR2016, ”prova på”

Post by mason.linke »

Hej,
är det någon som jag kunde åka med på söndag morgon?
(jag bor nära linneplatsen)
Sebastian (0735736703)
rolfi
Posts: 171
Joined: 2010-09-13 22:33
Fornamn: Rolf
Efternamn: Taipale

Re: Sub-gruppsträning VR2016, ”prova på”

Post by rolfi »

Hej,
jag är anmäld till SUB-gruppträning "prova på" men det går ju alldeles för långsamt. :-=
Tyvärr är det så att jag har beredskap denna veckan så jag kan inte vara ut och cykla i flera timmar. Jag bör vara tillgänglig med lite kortare varsel.
//Rolfi
Post Reply